Olen lukenut vanhoilta palstoilta kiertäjäkalvosinongelmista kärsivien juttuja, mutta kysyisin olisiko täällä ketään, joka voisi kertoa nyt kokemuksistaan!
Olen 55-vuotias ja minulla todettiin koko kevään kestäneiden kipujen ja useamman sairasloman jälkeen tehdyssä UÄ-tutkimuksessa kiertäjäkalvosimen repeämä, joka on ymmärrykseni mukaan täydellinen, eli yksi tai useampi reikä jänteessä. Nyt olen leikkausjonossa.
Olen lukenut ortopedien www-sivuilta, että tuo UÄ-tutkimus voi antaa harhaanjohtavia tuloksia. Magneettikuvaus olisi tarkka, mutta tk ei sellaista tee. Odottelenko nyt vain leikkaukseen pääsyä vai olisiko syytä tarkentaa tutkimuksia yksityisellä puolella? Olen kuullut, että leikkausjonossa saa olla vuodenkin verran, mikä taas tuloksia ajatellen on tässä tapauksessa kohtalokasta - vai onko se?
Tutkimukset operaatioista puhumattakaan ovat hirmu kalliita yksityisellä sektorilla.
Työtäni en voi tehdä niin kauan kuin tilanne on tämä eli olkapää kipeä.
Voikohan tuo UÄ-kuva olla virheellinen?
Jos en tee yhtään mitään, ei kipuja ole. Jospa en palaisikaan työhöni, jonka kuormittavuudesta luulen kaiken johtuvan? Työterveyslääkärin mukaan Kela ei hyväksy ammattitaudiksi olkapäävaivoja, joten sieltä ei mitään uudelleenkoulutusta heru. Jospa olisin vain työtön? Ei taida olla siinäkään järkeä.
Mitä kummaa olisi järkevää tehdä?
Kiertäjäkalvosin
6
5454
Vastaukset
- vapaalle!
Ilman kalvosimia vaihdoin vapaalle 53-vuotisena.
Aloitettuani 30:n vuoden tauon jälkeen puntti- ja kuntosalitreenit sain olkapääni kipeiksi.
Kuvauksissa näkyivät vanhat osittaiset repeämät ja oikean olkapään uudelleen ärsytys.
Teen sellaista mikä ei aiheuta olkapäässä kipua.
Joutilaana päätös on minun.
Suosittelen sinullekin! - hoidettu
Wikipedia
Kiertäjäkalvosin:
"Tavallisin kiertäjäkalvosimen ongelma on sen keskiosan eli ylemmän lapalihaksen tulehdus, ns. supraspinatus tendiniitti, joka on työikäisten tavallisin olkapääkipua aiheuttava sairaus."
"Ongelmana on, että jänne jää olkavartta loitontaessa (kun olkavarsi nostetaan sivukautta ylös) jumiin kahden luun, olkavarren ison olkakyhmyn ja lapaluun olkalisäkkeen väliin."
Samastahan puhui myös fysiatri JP Kouri Aamutohtorissa keväällä ja kertoo myös mikä sen jumin aiheuttaa:
http://www.youtube.com/watch?v=ExJsAuesz6I
Eikös tuo syy ole kaikkien lääkäreiden tiedossa, jos se on Kourinkin mukaan hyvin yleinen olkapäävaivojen syy? Miksi ei ole?
Eli hakeudu vaikka ortopedisen manuaaliterapian hoitoon (OMT), jossa tarkistetaan lantiosi ja ryhtisi, korjataan havaitut ongelmat ja avataan selkärangan lukot sekä korjataan lavan asento, niin siten ongelmasi saattaa helpottua. Kaikki ammattilaiset eivät tietenkään ole olkapääongelmiin erikoistuneita... Muita yhtä hyviä tai parempiakin tuon asian tuntijoita löytyy osteopaateista, naprapaateista ja kansanparantajista eli niksauttajista. Moni on saanut ongelmiinsa apua heiltä.
Tässä esimerkki:
http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/frozen/frozen.html- sairauslomalainen
neuvoista!
Vapaallakin on hauska olla - eihän siinä mitään.
Onneksi jalat toimivat! (Ja pää - luulisin...)
Tutustun noihin linkkeihin, kunhan kerkiän.
Kiitoksia! - leikattu
Joillekin saattaa auttaa joillekin ei, mutta jos repeämä on, ei se puosaroinnilla parane.
- Täältä
http://personal.inet.fi/tiede/kuorsaus.ja.olkapaaleikkaus/
on myös päiväkirja. - lius
Kaaduin tömatkalla ja kiertäjäkalvosin repesi samoin hauislihas katkesi. kahden päivän kuluttua tehtiin ultraääni tutkimus, mutta verta oli niin paljon, että näkyvyys huono. Viikon kuluttua mangneettitutkimus ja neljä vikkoa tapaturmasta leikkaus. kuntoutus aloit.fys.terap.leikkauksen jälkeisenä päivänä, siis passiivinen kuntoutus. nyt on kulunut kaksi viikkoa, kipuja ei, käsi kantopussissa kuusi viikkoa. kolme viikkoa leikkauksesta eka kontrol.leikkaavalla lääkärillä. kaikki näyttää hyvältä, vakuutus maksoi kaiken.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623081
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522976Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207