Maksetaanko kirkollisveroa myös työmarkkinatuesta?
Ensin kirkko kerää köyhiltä rahaa veroina ja sitten antaa vähän leipäjonosta samoille henkilöille ruokaa. Järjetöntä kierrätystä.
http://portal.vero.fi/public/default.aspx?uielementsize =2&nodeid=7800
Työttömyysturvalain mukaisia etuuksia ovat Kelan maksama peruspäiväraha ja työttömyyskassojen maksama ansiosidonnainen päiväraha.
Työttömyyspäivärahat ja niiden lapsikorotukset ovat veronalaista ansiotuloa.
Kelan maksama työmarkkinatuki, joka voidaan maksaa myös matka-avustuksena, on veronalaista ansiotuloa.
Verovapaat etuudet: Tuloverolain 92 §:n mukaan veronalaista tuloa eivät ole: (22) toimeentulotuesta annetun lain mukainen toimeentulotuki;
Työmarkkinatuesta menee kirkollisvero???
4
1298
Vastaukset
- jaappi22
kannattaa erota kirkosta, son pelkkä demaripuolueen jatke.
www.eroakirkosta.fi- Anonyymi
On sulla melko yksinkertainen maailmankatsomus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla melko yksinkertainen maailmankatsomus.
Kirkosta eroaminen on uskonvapausasia!
Se on jokaisen valinta. Itse olen ollut vajaat 10v tekemässä työmarkkinatuella kuntouttavaa srk toiminnassa!
- Anonyymi
Menee! Itse olin maksanut 2022 90€, 2021 100€ ja 2020 90€
Itseasiassa se 20% ennakko on vain näitä palkansaajamaksujen kaltaisia maksuja ja varsinaista veroa menee hyvin vähän. Silti palautus voi olla monia satoja euroja siitä parin tonnin verosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456069
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253726Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282911- 472568
- 372421
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251945Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281600