Maksetaanko kirkollisveroa myös työmarkkinatuesta?
Ensin kirkko kerää köyhiltä rahaa veroina ja sitten antaa vähän leipäjonosta samoille henkilöille ruokaa. Järjetöntä kierrätystä.
http://portal.vero.fi/public/default.aspx?uielementsize =2&nodeid=7800
Työttömyysturvalain mukaisia etuuksia ovat Kelan maksama peruspäiväraha ja työttömyyskassojen maksama ansiosidonnainen päiväraha.
Työttömyyspäivärahat ja niiden lapsikorotukset ovat veronalaista ansiotuloa.
Kelan maksama työmarkkinatuki, joka voidaan maksaa myös matka-avustuksena, on veronalaista ansiotuloa.
Verovapaat etuudet: Tuloverolain 92 §:n mukaan veronalaista tuloa eivät ole: (22) toimeentulotuesta annetun lain mukainen toimeentulotuki;
Työmarkkinatuesta menee kirkollisvero???
4
1085
Vastaukset
- jaappi22
kannattaa erota kirkosta, son pelkkä demaripuolueen jatke.
www.eroakirkosta.fi- Anonyymi
On sulla melko yksinkertainen maailmankatsomus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla melko yksinkertainen maailmankatsomus.
Kirkosta eroaminen on uskonvapausasia!
Se on jokaisen valinta. Itse olen ollut vajaat 10v tekemässä työmarkkinatuella kuntouttavaa srk toiminnassa!
- Anonyymi
Menee! Itse olin maksanut 2022 90€, 2021 100€ ja 2020 90€
Itseasiassa se 20% ennakko on vain näitä palkansaajamaksujen kaltaisia maksuja ja varsinaista veroa menee hyvin vähän. Silti palautus voi olla monia satoja euroja siitä parin tonnin verosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833940
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342933Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?301860- 311760
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian231742Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell501587Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271527- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni81475