Paprikan siemeniä

wenya

Pystyykö paprikaa kasvattamaan kaupasta ostetusta (ja syödystä) paprikasta kerätyistä siemenistä?

Jos voi, niin tarvitseeko siemiä jotenkin kuivattaa ja liottaa yms vai miten?

Milloin ne pitäisi kylvää, että ehtisi sato ensi kesäksi? Voiko pitää talven sisällä (kuinka kauan) ja keväällä ulos? Vai olisiko mahdollista koko kasvatus sisätiloissa (lisävalolla?)?

5

809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupan

punaisista,tavallisista paprikoista otetuista siemenistä komeita ja tuotteliaita puskia.Muistaakseni kuivatin ihan siemeniä hetken ja sitten kylvin,ei mitään liotuksia.Kasvupaikka aurinkoinen keittiön ikkuna.Ikinä ei niin isoja paprikoita tullut ku alkuperäiset,mutta makua oli senkin edestä.Yhdestä paprikasta saa niin paljon siemeniä,että voit varmaan koittaa ihan tuoreeltaankin ja ehkä osan kuivais.

• paprikaa

kannattaa ostaa nyt niitä mietoja vaalenakeltaisia unkarilasiai paprikoita ja kokeilla myös niitä.

• wenya

Jotain keltaista paprikaa tuo kaapissa ollut oli, en tarkemmin tiedä. Mutta kokeillaan vähän eri tavoin, ehkä jostain saa jotain kasvatettua :)

• Tallukka

Mää laitoin heti purkkeihin ja kasvoivat hienosti. Ei tullut yhtä isoja paprikoita kuin kaupassa, mut kyllä niitä söi. Maku ehkä parempi kuin kaupan. Vai mahtaako johtua onnistumisen ilosta et maku oli mieletttömän hyvä?!
        Nyt mulla on saatuja valkoisen paprikan siemeniä ja meinaan vielä muutaman siemenen laittaa..
        Se valkoinen paprika on kaupasta ostettu ja siitä kerätty siemeniä.
        Witepaprikan sivuilta löytyy hyvät kuvat ja hyvät ohjeet muistaakseni myös paprikan kasvatukseen.
        Ja kokeile ihmeessä!!!

• Kokeilu
        Tallukka kirjoitti:

Mää laitoin heti purkkeihin ja kasvoivat hienosti. Ei tullut yhtä isoja paprikoita kuin kaupassa, mut kyllä niitä söi. Maku ehkä parempi kuin kaupan. Vai mahtaako johtua onnistumisen ilosta et maku oli mieletttömän hyvä?!
        Nyt mulla on saatuja valkoisen paprikan siemeniä ja meinaan vielä muutaman siemenen laittaa..
        Se valkoinen paprika on kaupasta ostettu ja siitä kerätty siemeniä.
        Witepaprikan sivuilta löytyy hyvät kuvat ja hyvät ohjeet muistaakseni myös paprikan kasvatukseen.
        Ja kokeile ihmeessä!!!

Kokeilin tänä vuonna kaupan pitkulaisista punaisista paprikoista otetuista siemenistä, miten ne kasvaisivat. Itivät paremmin kuin punainen, pyöreä paprika. Nyt onkin kasvihuoneessa isoja vihreitä paprikoita, suurempia kuin "emonsa". Odottelen, että alkaisivat punertua. Vihreinäkin olen laittanut niitä kastikkeisiin ensin rasvassa kypsentäen sipulin ja purkkisienien kera, ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1769
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1628
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1373
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      928
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      918
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      914
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      872
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe