Pystyykö paprikaa kasvattamaan kaupasta ostetusta (ja syödystä) paprikasta kerätyistä siemenistä?
Jos voi, niin tarvitseeko siemiä jotenkin kuivattaa ja liottaa yms vai miten?
Milloin ne pitäisi kylvää, että ehtisi sato ensi kesäksi? Voiko pitää talven sisällä (kuinka kauan) ja keväällä ulos? Vai olisiko mahdollista koko kasvatus sisätiloissa (lisävalolla?)?
Paprikan siemeniä
5
809
Vastaukset
- kaupan
punaisista,tavallisista paprikoista otetuista siemenistä komeita ja tuotteliaita puskia.Muistaakseni kuivatin ihan siemeniä hetken ja sitten kylvin,ei mitään liotuksia.Kasvupaikka aurinkoinen keittiön ikkuna.Ikinä ei niin isoja paprikoita tullut ku alkuperäiset,mutta makua oli senkin edestä.Yhdestä paprikasta saa niin paljon siemeniä,että voit varmaan koittaa ihan tuoreeltaankin ja ehkä osan kuivais.
- paprikaa
kannattaa ostaa nyt niitä mietoja vaalenakeltaisia unkarilasiai paprikoita ja kokeilla myös niitä.
- wenya
Jotain keltaista paprikaa tuo kaapissa ollut oli, en tarkemmin tiedä. Mutta kokeillaan vähän eri tavoin, ehkä jostain saa jotain kasvatettua :)
- Tallukka
Mää laitoin heti purkkeihin ja kasvoivat hienosti. Ei tullut yhtä isoja paprikoita kuin kaupassa, mut kyllä niitä söi. Maku ehkä parempi kuin kaupan. Vai mahtaako johtua onnistumisen ilosta et maku oli mieletttömän hyvä?!
Nyt mulla on saatuja valkoisen paprikan siemeniä ja meinaan vielä muutaman siemenen laittaa..
Se valkoinen paprika on kaupasta ostettu ja siitä kerätty siemeniä.
Witepaprikan sivuilta löytyy hyvät kuvat ja hyvät ohjeet muistaakseni myös paprikan kasvatukseen.
Ja kokeile ihmeessä!!! - Kokeilu
Tallukka kirjoitti:
Mää laitoin heti purkkeihin ja kasvoivat hienosti. Ei tullut yhtä isoja paprikoita kuin kaupassa, mut kyllä niitä söi. Maku ehkä parempi kuin kaupan. Vai mahtaako johtua onnistumisen ilosta et maku oli mieletttömän hyvä?!
Nyt mulla on saatuja valkoisen paprikan siemeniä ja meinaan vielä muutaman siemenen laittaa..
Se valkoinen paprika on kaupasta ostettu ja siitä kerätty siemeniä.
Witepaprikan sivuilta löytyy hyvät kuvat ja hyvät ohjeet muistaakseni myös paprikan kasvatukseen.
Ja kokeile ihmeessä!!!Kokeilin tänä vuonna kaupan pitkulaisista punaisista paprikoista otetuista siemenistä, miten ne kasvaisivat. Itivät paremmin kuin punainen, pyöreä paprika. Nyt onkin kasvihuoneessa isoja vihreitä paprikoita, suurempia kuin "emonsa". Odottelen, että alkaisivat punertua. Vihreinäkin olen laittanut niitä kastikkeisiin ensin rasvassa kypsentäen sipulin ja purkkisienien kera, ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941769
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351628- 911373
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47928
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38918Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9914- 46872
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849