Millä perusteella?
Ketä kummeiksi?
3
619
Vastaukset
- Aapeliina
kummin valinta on jokaisella edessä ja jokainen ilmeisesti ajattelee kummeistä eritavalla. meille kummit eivät ole lahjoja ja hoitoa varten, vaan osoitus tälle henkilölle että toivomme hänen olevan läsnä vauvamme elämässä jollakin tavalla. Monilta palstoilta saa lukea, kuinka kummit eivät tuoneet synttäri lahjoja, tai ostaneet jouluna lahjoja ym. vanhemmat ovat raivoissaan. Sitä en ymmärrä. Meille kummi on myös tavallaan turva lapsellemme jos meille jotain sattuu, on olemassa henkilö joka lupautuu kasvattamaan lastamme. Näillä näkymin mieheni siskosta tulee sylikummi, ja muita kummeja vielä mietimme. Pojallamme on 1. sylikummi (serkkuni) sekä 4 muuta kummia.
- ...
Minä haluaisin lapsilleni kummeiksi sellaisia ihmisiä, jotka mitä todennäköisimmin ovat heidän elämässään läsnä pitkään. Eihän sitä varma voi olla koskaan, tietenkään. Mutta tällä perusteilla jätän kummipohdinnan ulkopuolelle esim. tuttavat tai ystävät, jotka olen tuntenut vasta vähän aikaa.
Omat tai puolison sisarukset, muut sukulaiset ja läheiset ystävät ovat meillä vaihtoehtoja. Me mun miehen kanssa ollaan päädytty siihen, että koetetaan valita kummit läheisistä ystävistä. Koska molemmilla on loppujen lopuksi niin vähän sukulaisia, joiden kanssa OIKEASTI pidetään yhteyttä ja ollaan läheisiä, haluamme taata lapselle "turvaverkon" tällä tavalla. Tietenkin kummien pitää olla sellaisia, että oikeasti voi luottaa heidän pystyvän huolehtimaan lapsesta, jos tarve niin vaatii. Itse koitamme etsiä molempien kavereista kummeja, emme pariskuntia, koska usein olemme törmänneet siihen, että kun pariskunta eroaa, jompi kumpi kummi katoaa lapsen elämästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770