Lääkärit ja bentsot

Tällänen hassu

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on lääkäreiden suhtaumisesta bentsodiatsepiineihin? Itse muistan kuinka joskus kehuivat Xanoria lähes haitattomaksi ja nyt yhtäkkiä se onkin muka kovaa kamaa ja kaiken pahan alku.
Sama oli Diapamin kanssa joskus.
Itse olen joutunut valitettavasti käyttämään eri bentsodiatsepiinejä paniikkioireiluihini 15 vuotta säännöllisesti.
Myönnän kyllä että itse olin joskus Xanorin kanssa turhan varomaton mutta liikakäyttö jäi koska halusin elämältä muutakin. Suuri ihmetyksen aihe onkin kuinka lääkärit ohittavat ihmisen oman vastuun ja esiintyvät kaikkitietävinä sen mukaan mikä lääke on milloinkin "IN" tai "OUT". Eli hyvin harvoin todella kuunnellaan potilasta.

5

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on varmasti

että olet narkkari. Mietipä nyt itse.

• Tällainen hassu

Asia on mietitty ja tarkasteltu moneen kertaan. Narkomania on surullinen ilmiö ja ihmisten perusteeton leimaaminen narkomaaneiksi erittäin säälittävää. Sinä se ilmeisesti tiedät narkomaniasta kaiken, vai? Entäpä paniikkihäiriöstä ta ahdistuneisuudesta ja sen hoidosta? Kerropa kokemuksia. Vai oletko lääkäri koulutukseltasi, se selittäisi asennettasi.;)

• vääntää
        Tällainen hassu kirjoitti:

Asia on mietitty ja tarkasteltu moneen kertaan. Narkomania on surullinen ilmiö ja ihmisten perusteeton leimaaminen narkomaaneiksi erittäin säälittävää. Sinä se ilmeisesti tiedät narkomaniasta kaiken, vai? Entäpä paniikkihäiriöstä ta ahdistuneisuudesta ja sen hoidosta? Kerropa kokemuksia. Vai oletko lääkäri koulutukseltasi, se selittäisi asennettasi.;)

rautalangasta; olet koukussa huumaviin aineisiin, olet narkkis. Piste.

• depis+gad+sos.fobia

tarvittaessa vielä Diapam, psykiatrini kirjoittaa 3 kk:n satsin kerralla, tapaamme nykyisin 2- 3 kk:n välein. Saan itse "säätää" Xanor:n annostusta, tällä hetkellä se on 0.5mg/vrk, maksimissaan nostan sen tarvittaessa 1.5 mg:n, jatkuvassa käytössä, määrä ei ole noussut vuosien myötä, päin vastoin, laskenut.
      Taitaa olla kahdeksastoista vuosi meneillään Xanor:n kanssa ja käytän jatkossakin, koska se auttaa.
      Minua ainakin on kuunneltu, olen käynyt saman psykiatrin vastaanotolla viimeiset 10 vuotta, hän tuntee minut ja minun tilanteeni. Olen tyytyväinen siihen, että aikoini hänet löysin, toki etsiä sain, kävin useammalla, kemiat eivät kohdanneet, paitsi sitten tämän kanssa.
      Alussa kävin 3 v psykoterapiassa kolmasti viikossa hänen luonaan (on siis terpiakoulutuksen saanut psykiatri).

• Ahdistuneen kaveri

Ystäväni on kyttänyt lähes 30 vuotta Diapamia.Hän oli muutaman vuoden ilman välillä, sitten työpaikalla tapahtui selkkaus ja hän sanoi vastaan. Työterveydessä määrättiin hänelle uudelleen Diapamia noin viisi vuotta sitten. Hän kertoi, että hänelle on uusittu viisi vuotta resepti ilman lääkärin kanssa keskustelua. Lääkkeen käyttö on lisääntynyt viimeaikana. Välinpitämättömyys meni niin pitkälle, että hän petti rakastamaansa tyttöystävää ja valehteli hänelle asioita. Nyt hän aikoo lopettaa lääkkeiden käytön ja on vähentänyt niitä. Nyt kun olemme miettineet tilanteita, joissa hän on käyttänyt lääkkeitä, hän kertoo ettei niissä ole mitään jännittämistä ja työpaikalla ihmiset ovat vaihtuneet. Miksi lääkärit eivät ole kiinnostuneita potilaansa voinnista ja opasta ja neuvo lääkkeiden käytössä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      29
      5182
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      120
      2381
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      138
      2082
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      53
      1915
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1760
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1306
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      153
      1060
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      920
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      311
      869
    10. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      150
      725
    Aihe