Lääkärit ja bentsot

Tällänen hassu

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on lääkäreiden suhtaumisesta bentsodiatsepiineihin? Itse muistan kuinka joskus kehuivat Xanoria lähes haitattomaksi ja nyt yhtäkkiä se onkin muka kovaa kamaa ja kaiken pahan alku.
Sama oli Diapamin kanssa joskus.
Itse olen joutunut valitettavasti käyttämään eri bentsodiatsepiinejä paniikkioireiluihini 15 vuotta säännöllisesti.
Myönnän kyllä että itse olin joskus Xanorin kanssa turhan varomaton mutta liikakäyttö jäi koska halusin elämältä muutakin. Suuri ihmetyksen aihe onkin kuinka lääkärit ohittavat ihmisen oman vastuun ja esiintyvät kaikkitietävinä sen mukaan mikä lääke on milloinkin "IN" tai "OUT". Eli hyvin harvoin todella kuunnellaan potilasta.

5

879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on varmasti

että olet narkkari. Mietipä nyt itse.

• Tällainen hassu

Asia on mietitty ja tarkasteltu moneen kertaan. Narkomania on surullinen ilmiö ja ihmisten perusteeton leimaaminen narkomaaneiksi erittäin säälittävää. Sinä se ilmeisesti tiedät narkomaniasta kaiken, vai? Entäpä paniikkihäiriöstä ta ahdistuneisuudesta ja sen hoidosta? Kerropa kokemuksia. Vai oletko lääkäri koulutukseltasi, se selittäisi asennettasi.;)

• vääntää
        Tällainen hassu kirjoitti:

Asia on mietitty ja tarkasteltu moneen kertaan. Narkomania on surullinen ilmiö ja ihmisten perusteeton leimaaminen narkomaaneiksi erittäin säälittävää. Sinä se ilmeisesti tiedät narkomaniasta kaiken, vai? Entäpä paniikkihäiriöstä ta ahdistuneisuudesta ja sen hoidosta? Kerropa kokemuksia. Vai oletko lääkäri koulutukseltasi, se selittäisi asennettasi.;)

rautalangasta; olet koukussa huumaviin aineisiin, olet narkkis. Piste.

• depis+gad+sos.fobia

tarvittaessa vielä Diapam, psykiatrini kirjoittaa 3 kk:n satsin kerralla, tapaamme nykyisin 2- 3 kk:n välein. Saan itse "säätää" Xanor:n annostusta, tällä hetkellä se on 0.5mg/vrk, maksimissaan nostan sen tarvittaessa 1.5 mg:n, jatkuvassa käytössä, määrä ei ole noussut vuosien myötä, päin vastoin, laskenut.
      Taitaa olla kahdeksastoista vuosi meneillään Xanor:n kanssa ja käytän jatkossakin, koska se auttaa.
      Minua ainakin on kuunneltu, olen käynyt saman psykiatrin vastaanotolla viimeiset 10 vuotta, hän tuntee minut ja minun tilanteeni. Olen tyytyväinen siihen, että aikoini hänet löysin, toki etsiä sain, kävin useammalla, kemiat eivät kohdanneet, paitsi sitten tämän kanssa.
      Alussa kävin 3 v psykoterapiassa kolmasti viikossa hänen luonaan (on siis terpiakoulutuksen saanut psykiatri).

• Ahdistuneen kaveri

Ystäväni on kyttänyt lähes 30 vuotta Diapamia.Hän oli muutaman vuoden ilman välillä, sitten työpaikalla tapahtui selkkaus ja hän sanoi vastaan. Työterveydessä määrättiin hänelle uudelleen Diapamia noin viisi vuotta sitten. Hän kertoi, että hänelle on uusittu viisi vuotta resepti ilman lääkärin kanssa keskustelua. Lääkkeen käyttö on lisääntynyt viimeaikana. Välinpitämättömyys meni niin pitkälle, että hän petti rakastamaansa tyttöystävää ja valehteli hänelle asioita. Nyt hän aikoo lopettaa lääkkeiden käytön ja on vähentänyt niitä. Nyt kun olemme miettineet tilanteita, joissa hän on käyttänyt lääkkeitä, hän kertoo ettei niissä ole mitään jännittämistä ja työpaikalla ihmiset ovat vaihtuneet. Miksi lääkärit eivät ole kiinnostuneita potilaansa voinnista ja opasta ja neuvo lääkkeiden käytössä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5960
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      79
      3409
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2621
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2155
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      2105
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1659
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1242
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1095
    Aihe