Moi!
Olen lähes 12-vuotias tyttö ja minulla on iltaisin ja joskus päivällä kun olen koneella, katselen telkkaria tai muuta "rauhallisempaa hommaa". Voivatko sydämen lisälyönnit aiheuttaa tykytystä? Mietin tätä varmasti liikaa..
Sydämen tykytys
3
1003
Vastaukset
- hmg
Jottei olisi sinulla vajetta elektrolyytteistä, kuten magnesiumista tai kaliumista? Muita ovat Natrium ja Kalsium. Jos näistä on vajausta niin sydän voi lyödä vähän miten sattuu.
Syöthän kunnolla ja monipuolisesti? Ei pidä pihdata ruoan suhteen ettei tule eri ravintoaineista vajetta. Eikä kannata välttää suolaa tai suolaisia ruokia kuten jotkut tekevät. Silloin varsinkin voi tulla elektrolyyttivajetta. Kuitenkin on hyvä tietää että pitemmän päälle ei ole hyvä syödä liikaa sellaista mihin on lisätty relusti tavallista eli puhdistettua suolaa. Ainut suola mikä pitemmän päälle ei ole huono käyttää on puhdistamaton luonnonsuola, ja paras luonnonsuola on puhdistamaton merisuola, eritoten ranskalainen atlantinmerisuola.- Disinformaatio
Lopeta jo se disinformaation levittäminen tällä palstalla. Monien sydänsairaiden ongelma on liiallinen suolan saanti ja siinä ei auta yhtään, jos siirrytään käyttämään jotain raffinoimatonta runsaampia määriä. Muiden mineraalien kuin natriumkloridin osuus ei mainostamissasi suolissa ole niin suuri, että sillä olisi mitään käytännön merkitystä.
- hmg
Disinformaatio kirjoitti:
Lopeta jo se disinformaation levittäminen tällä palstalla. Monien sydänsairaiden ongelma on liiallinen suolan saanti ja siinä ei auta yhtään, jos siirrytään käyttämään jotain raffinoimatonta runsaampia määriä. Muiden mineraalien kuin natriumkloridin osuus ei mainostamissasi suolissa ole niin suuri, että sillä olisi mitään käytännön merkitystä.
En ole mielestäni levittänyt disinformaatiota.
Totta on varmaan että monien sydänsairaiden ongelma on liiallinen suolan saanti. Mutta se liiallinen suola minkä ovat saaneet itseensä on melkeinpä poikkeuksetta ollut raffinoitua suolaa, ei puhdistamatonta merisuolaa, eikä varsinkaan ranskalaista atlantinmerisuolaa. Raffinoidusta suolasta olen varoittanut ja puhunut negatiiviseen sävyyn. Sen tiedät itsekin jos luet postituksiani siellä täällä.
Mutta on sellainen asia, että jopa raffinoitu suola kohtuumäärinä voi olla parempaa terveydelle kuin täysi suolattomuus, joka voi johtaa alisuolaisuuteen. Mutta kuitenkin, silloin kun on saatavissa puhdistamatona merisuolaa niin on omaa typeryyttä jos käyttää raffinoitua, ja varsinkin jos käyttää liikaa.
Aina kun olen suositellut käyttää puhdistamatonta/raffinoimatonta suolaa niin olen samalla sanonut että minimoida raffinoidun käyttöä. Ehkä minun olisi sittenkin pitänyt sanoa ettei tulisi käyttää yhtään vertaa raffinoitua. Mutta käytännössä se voi olla vaikeaa ellei tee kaikki ruoka nollasta, puhtaista luonnollisista raaka-aineista, ja harva tekee näin. Itsekin saan jonkin verran raffinoitua suolaa kun mm. kaupan leipää ja suolattua meijerivoita syön. Mutta se jää usein alle gramman päivässä. Puhdistamatonta suolaa syön kaikenkaikkiaan varmaan n. 5-6 g päivässä. Ei ole nestekeräymää eikä korkeasta verenpaineesta tietoakaan.
Minä sanon että muiden mineraalien osuus voi olla hyvinkin merkittävä. Koska ainakin Mg siinä atlantinmerisuolassa tasapainottaa NaCl:n vaikutuksia kehossa. Jos siinä ei olisi Mg:a niin sen natriumista voisi olla ongelmia, kuten on raffinoidun suolan Na:n kanssa. Mutta atlantinmerisuolan Mg estää että liikaa Natriumia jää kehoon. Mg siinä tehostaa munuaisten toimintaa Natriumin eliminoinnissa.
Sitten vielä se että raffinoitu suola sisältää paakkuuntumisenestoainetta, mikä kehossa paljolti estää hydraation, näin Jon Barron ja jotkut muut.
Sitten vielä että kun raffinoitua suolaa valmistetaan niin käytetään korkeita lämpötiloja. Tämä ei välttämättä tee hyvää alkuaineille. Kuten ehkä tiedät rikki menee elimistön kannalta käyttökelvottomaksi n. 140 asteessa. Mutta rikkiähän ei taida olla siinä peukaloidussa suolassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096566Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884201L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453529TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72911Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6251521- 66938
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55923- 9899
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193888Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47869