Turkin viiniä

cumhuriyeti

Maistelen tässä elämäni ekaa turkkilaista viiniä nimeltä Majestik. Tämä on handelista, alle 9€, vsk 2006. Varsin hyvä hedelmä ja on täyteläinen. Hassua että on hiukan beaujolaismaista vaahtokarkkisuutta, mutta muuten ehdottomasti hintansa väärti. Taidanpa varastoida muutaman pullon pariksi vuodeksi ja katsoa, miten kehittyy. Ei skitimpää ei-kristillisestä maasta.

1

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punkkusetä

      Aloitellessani viininlatkijan ”uraani” 1960-luvun lopulla oli algerialainen bulkkipunaviini yksi Alkon myydyimpiä. Hinnalla saattoi olla vahva vaikutus asiaan. Vankka muistikuvani on, että halvinta Alkon vuoden 1969 hinnastossa oli espanjalainen Rioja Tinto (3,20 mk), mutta Vin Rouge d' Algerie tuli hyvänä kakkosena 3,30 mk:n hintaisena.

      Vähän päälle 50 senttiä per pullo siis. Halpaako? Vertailuun pitää ottaa mukaan senhetkiset palkat ja muu hintataso. Kyllä siihen punkkupullon hintaan hyvinkin yli puoli tuntia sai duunari silloin töitä tehdä!

      Algerialaisia viinejä ei Alkon listoilla tänään näy, mutta naapurimaan Tunisian tuotteita löytyy kolme. Niistä halvinta eli Niliaa olen pari-kolme pulloa nilistellyt, eikä tuo ole ollut hintaisekseen pahaa laisinkana!

      Libanonia saa minun puolestani pitää kristillisenä tai islamilaisena maana – en ole jaksanut selvittää itselleni ”voimasuhteita”. Libanonilaisista viineistä olen tehnyt joskus tuttavuutta Ksaran kanssa. Maan viineistä Chateau Musar (tai kenties sittenkin Château Musar) on saavuttanut jopa melkoista kuuluisuutta. Musar-pullollisen omistajaksi halajava köyhtyy Alkossa 28 euron verran. http://www.alko.fi/tuotteet/fi/447107

      Olisikohan tässä rohkaistava itsensä ostamaan kokeeksi turkkilaista viiniä? Eikös maa ole tunkemassa itseään peräti EU:hun?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe