Maistelen tässä elämäni ekaa turkkilaista viiniä nimeltä Majestik. Tämä on handelista, alle 9€, vsk 2006. Varsin hyvä hedelmä ja on täyteläinen. Hassua että on hiukan beaujolaismaista vaahtokarkkisuutta, mutta muuten ehdottomasti hintansa väärti. Taidanpa varastoida muutaman pullon pariksi vuodeksi ja katsoa, miten kehittyy. Ei skitimpää ei-kristillisestä maasta.
Turkin viiniä
1
494
Vastaukset
- Punkkusetä
Aloitellessani viininlatkijan ”uraani” 1960-luvun lopulla oli algerialainen bulkkipunaviini yksi Alkon myydyimpiä. Hinnalla saattoi olla vahva vaikutus asiaan. Vankka muistikuvani on, että halvinta Alkon vuoden 1969 hinnastossa oli espanjalainen Rioja Tinto (3,20 mk), mutta Vin Rouge d' Algerie tuli hyvänä kakkosena 3,30 mk:n hintaisena.
Vähän päälle 50 senttiä per pullo siis. Halpaako? Vertailuun pitää ottaa mukaan senhetkiset palkat ja muu hintataso. Kyllä siihen punkkupullon hintaan hyvinkin yli puoli tuntia sai duunari silloin töitä tehdä!
Algerialaisia viinejä ei Alkon listoilla tänään näy, mutta naapurimaan Tunisian tuotteita löytyy kolme. Niistä halvinta eli Niliaa olen pari-kolme pulloa nilistellyt, eikä tuo ole ollut hintaisekseen pahaa laisinkana!
Libanonia saa minun puolestani pitää kristillisenä tai islamilaisena maana – en ole jaksanut selvittää itselleni ”voimasuhteita”. Libanonilaisista viineistä olen tehnyt joskus tuttavuutta Ksaran kanssa. Maan viineistä Chateau Musar (tai kenties sittenkin Château Musar) on saavuttanut jopa melkoista kuuluisuutta. Musar-pullollisen omistajaksi halajava köyhtyy Alkossa 28 euron verran. http://www.alko.fi/tuotteet/fi/447107
Olisikohan tässä rohkaistava itsensä ostamaan kokeeksi turkkilaista viiniä? Eikös maa ole tunkemassa itseään peräti EU:hun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk822928Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911696Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll771501Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651418- 1321377
- 1461266
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1581231Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j971174- 821158
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur801155