Kummallinen 2 Euron kolikko..

karvalaama

Onkohan kukaan saanut vastaavaa, ja voisi kertoa minulle mikä moinen rahnukainen on..
Normaali 2 euron kolikko päältäpäin, mutta tausta kummastuttaa.. Siinä on kahdet kasvot, kuin naamarit toinen ylösalaisin. teksti;'1.10.1906' ja toisella reunalla: '20FI06'
kolikon reuna uurteissa kuitenkin lukee SUOMI FINLAND. Mikäköhän kumma juhlapyhimys rahna tämä oikein on?

10

6011

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolikko____.

Se on naisten äänioikeuden juhlakolikko tjs. Ei erityisen arvokas.

• Que

ei erityisen arvokas mutta mikähän mahtaa arvo olla silti?

• code64

Suomessa on lyöty vuodesta 2004 joka vuosi uusia kahden euron juhlakolikoita.

• täpi

outo 2 euron kolikko jossa lukee: rooman sopimus 50v. ja suomi-finland. vuonna 2007 tehty. keskellä jokin tähtikuvio jossa on jonkin näköinen kirja ja lukee eurooppa.

• kerrositkuhaluat

että roomansopimuksia on niin paljon etää arvo on noin 3 tai 4 euroa mutta jos keräät kaikkien maiden kolikot siis roomansopimuksia joka massata 1 kpl se on jo tosi tosi arvokas

• Kolikko-
        kerrositkuhaluat kirjoitti:

että roomansopimuksia on niin paljon etää arvo on noin 3 tai 4 euroa mutta jos keräät kaikkien maiden kolikot siis roomansopimuksia joka massata 1 kpl se on jo tosi tosi arvokas

Näistä niin sanotuista erikoiseuroista löytyy tiedot kuvineen täältä: http://www.kolikot.com/erikoiseurot/

Arvo riippuu paljon rahan kunnosta. Nämä rahat ovat vielä niin uusia, ettei kovaa nousua ole tapahtunut Suomen vuoden 2004 erikoiskakkosta lukuunottamatta.

• mä vaan

Aihe: Yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden satavuotispäivä

Kuvaus: Kolikon sisäosassa on miehen ja naisen kasvot, joiden välillä kulkee viiva. Kasvokuvien vasemmalla puolella on päivämäärä ”1.10.1906” ja oikealla puolella liikkeeseenlaskuvuosi ja sen keskellä maatunnus (”20 FI 06”). Rahapajan tunnus ”M” esiintyy kolikossa kummankin kasvokuvan vieressä. Kolikon ulkorenkaalla ovat Euroopan unionin 12 tähteä.

Liikkeeseen laskettujen rahojen määrä: enintään 2,5 miljoonaa kolikkoa
      Liikkeeseenlaskun ajankohta: lokakuu 2006

• TiEtOiNeN aSiAsTa

se on naistenpäivän juhlaraha, ei kovin arvokas

• Samaatavaraa

Se missä on 2 kasvoa ja on 20FI06 1.10.2012 on suomalainen !??!?!?!?!?!??!!? lukee kyljessä

• r3

taitaa olla REPLIKKA eli jäljennös,
      eikös niitä tehty heti ja myynti ollut huimaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      256
      1842
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      15
      1368
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      209
      1249
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1115
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      65
      923
    6. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      913
    7. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      894
    8. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      836
    9. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      803
    10. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      790
    Aihe