pitkäaikaistyöttömän

naisen -

Mieli on todella paha. Olen lähes 50 vuotta kaksi ammattia omaava naimisissa oleva työtön.

Olen todella kyllästynyt ja ihmeissäni jatkuvaan toitotukseen työvoimapulasta ja silti itse aktiivisena työnhakijana en työllisty.

Olen raitis, en tupakoi, mutta täytän pian 50 vuotta.
Korostan vielä että en vaadi edes ammattiani vastaavaa työpaikka.

Hävetkää hallituksen saamattomat, ikääntyviä naisia syrjivää poliitikot.

8

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön n43.

      itse teen määräaikaisia ts.kursseja käyn aina kun kiinnostavaa löytyy.Omaan muutaman ammatin.
      Olen myös aika turhautunut työ elämään.

    • aykaa

      uskon tunteesi, minä en ole koskaan ollut työtön, mutta
      kun arkalasta olen kotoisin,
      olen pelännyt työttömyyttä koko ikäni.

      toisaalta lienet pieneltä paikkakunnalta,
      suomi on onnistunut pitämään suomen laajemmin asuttuna kuin muut pohjoismaat,
      tosin hyvin kalliiksi on tullut ja kalleus aina jatkuu,
      siitä seuraa alueelliset työttömyydet.

      kaipa saisit täitä
      suurista kaupungeista, mutta muutto ei le helppoa.

      Mutta kyllä senkin tiedän,
      demarit on tehnyt lakeja "viimeisestä työnantajasta",
      kukaan ei halua olla henkilön viimeinen työnantaja.

      on jo riski ottaa 50v.

      • ole suinkaan

        Asuinpaikasta ja mitä tulee väitteeseen demareiden lakimuutoksesta tukee se vahvasti TÄMÄNKIN hallituksen kädettömyyttä ratkaista asia.
        On vastenmielistä seurata tämän päivän politiikan tekoa, kun vastuulliset henkilöt sinkoilevat kuin sähköjänikset vastuutaan pakoon.
        Työttömyys koskettaa keski-ikäisiä naisia läpi koko maan, joten oletus pienen paikkakunnan " ongelmasta " ontuu pahasti.


      • å3p.
        ole suinkaan kirjoitti:

        Asuinpaikasta ja mitä tulee väitteeseen demareiden lakimuutoksesta tukee se vahvasti TÄMÄNKIN hallituksen kädettömyyttä ratkaista asia.
        On vastenmielistä seurata tämän päivän politiikan tekoa, kun vastuulliset henkilöt sinkoilevat kuin sähköjänikset vastuutaan pakoon.
        Työttömyys koskettaa keski-ikäisiä naisia läpi koko maan, joten oletus pienen paikkakunnan " ongelmasta " ontuu pahasti.

        onko oikein haukkua hallitusta, joka on puoli vuotta olut hommissa ?

        ei millään puolessa vuodessa saa korjautua niitä kun demarit ovat yli 10 vuoden takaisissa jutuissaan tehneet.


      • å3p.
        å3p. kirjoitti:

        onko oikein haukkua hallitusta, joka on puoli vuotta olut hommissa ?

        ei millään puolessa vuodessa saa korjautua niitä kun demarit ovat yli 10 vuoden takaisissa jutuissaan tehneet.

        pienillä paikkakunnilla joissa alle 3000 henkeä on keskimäärin kaksinkertaisen työttömyys,
        verrattuna yli 100 000 as kaupunkia 30 km säteellä,

        sinne ei muuta yrittäjiä,
        siellä on työntekijät epämääräisempiä kun aina on kulkemisongelmia,
        siellä ei ole eri alojen työntekijöitä.

        Ja aina pahenee, kun nuoret muutavat ja vanhemmat jäävät.


        Väestöpohjan pitäisi olla yli 20 000 jotta olisi kaiken maailman taitajia,
        vain kauppaan saa henkilökuntaa pikkupaikkakunnilla ym,
        avustus- ja siivousyrityksiin.


      • suuria puolueita
        å3p. kirjoitti:

        onko oikein haukkua hallitusta, joka on puoli vuotta olut hommissa ?

        ei millään puolessa vuodessa saa korjautua niitä kun demarit ovat yli 10 vuoden takaisissa jutuissaan tehneet.

        Politiikkaa ei tehdä enää ihmisten ehdoilla vaan tilastojen ehdolla se on tilastokosmetiikkaa ei muuta. Taloustilastojen pitää näyttää kansainvälisesti jos ei parhailta niin ainakin olla kärkipäässä.


      • on jatkettava
        ole suinkaan kirjoitti:

        Asuinpaikasta ja mitä tulee väitteeseen demareiden lakimuutoksesta tukee se vahvasti TÄMÄNKIN hallituksen kädettömyyttä ratkaista asia.
        On vastenmielistä seurata tämän päivän politiikan tekoa, kun vastuulliset henkilöt sinkoilevat kuin sähköjänikset vastuutaan pakoon.
        Työttömyys koskettaa keski-ikäisiä naisia läpi koko maan, joten oletus pienen paikkakunnan " ongelmasta " ontuu pahasti.

        entisten pohjalta. Entiset päättivät, että Suomessa alkaa olla työvoimapula, on alettava hilaamaan ulkolaisia.
        Ja sen kyllä huomaa. Varsinkin palvelualoilla näkee kaikkialla hoono-soomi-puhuvia, etupäässä nuoria naisia.
        Myönnän usein katkerahkona ajattelevani: miksi minua ei työvoimatoimistosta ohjattu tuollekin paikalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe