Missä kannattais viettää kivat synttärit 9v.täyttävälle tytölle ja kavereilleen?
Uimahalli? Keilahalli? Rosso?
Ehdotelkaa jotain!
Lasten synttärit, missä kannattaa järjestää
36
10539
Vastaukset
- -------
Voi hitsi vai pitäs olla joku paikka joka järjestäs synttärit 9v-lle.
Ootko uusavuton joka ei saa aikaseksi kotona järjestettäviä synttäreitä,
mietippä mitä se sun jälkikasvus vaatii sitten kun ikää tulee lisää.
kyllä niitä suunnittelioita löytyy ,vaik minä vaikken ihan ammattilainen olekkaan.- minkäs teet
Kyllä musta olis kivempi järkätä ne synttärit muualla kuin kotona. 15 muksua on sentään aika iso määrä...
- isoäiti tuumiskelee
minkäs teet kirjoitti:
Kyllä musta olis kivempi järkätä ne synttärit muualla kuin kotona. 15 muksua on sentään aika iso määrä...
En tiedä, kuinka pieneen tilaan aiot ahtaa 15 9-vuotiasta. Jos tilaat sanokaamme Rossosta paikan ja tarjoilut, käsittääkseni se maksaa melkoisesti. Porukka tarvitsee oman ihqun tilansa, eihän se voi häiritä muita ihan vieraita asiakkaita.
Sitten siinä tarvitaan pikkuisen organisointikykyä myös äidiltä. Tuon ikäiset metelöivät ja liikkuvat. He tarvitsevat ohjelmaa ja lopuksi mukaansa jonkun kivan lahjan.
Tarjouksia vain kysymään mahdollisista juhlapaikoista. Muistathan, että hintaa tulee monista eri asioista, mm. ylimääräisestä siivouksesta ja rikkoutuneista tavaroista.
Näin olen antanut itselleni kertoa kirkkonummelalaisista lastenkutsuista ;=)
- kloiuj
Ainakin Koivulan McDonalsilla on joskus kiljukauloja huutamassa jonkinmoissa synttärikeimeissä, silloin kyllä meinaan kääntyä ovelta takaisin...heh...Itselläni kaksi jo aikuista lasta joille pidin syntymäpäiväjuhlat joka vuosi ja vielä parina päivänä, ensin aikuisille sukulaisille ja sitten kaveriporukalle. Ihania valokuvia paljon ja mukava seurata miten omat lapset ja kaverit kasvavat vuodessa. Ei siinä paljon tarvita,jokainen osaa tehdä täytekakun, väliin banaania, kermavaahtoa,hilloa, kostutat jaffalla, päälle mansikoita tai suklaakarkkeja tai säilykehedelmiä, sitten teet uunipellillisen pizzaa, popcorneja ja paljon limsaa...siinä se. Pari pakettia keksejä, vaikka jotain suklaavohveleita. Jos asut omakoti- tai rivarissa niin lapset pääsevät ulos koheltamaan. Laitat kutsuun tarkat kelloajat koska alkaa ja loppuu. Lapsesi muistavat aikuisina että näit vaivaa heidän juhlien vuoksi, ei ihminen noin avuton, uusavuton tai laiska saa olla...tai saa mutta tämä on mun mielipide vaan...
- pidin minä
90 euroa. Päivänsankari ja kymmenen kaveria. Sen yli menevät n.10 euroa per nuppi. Kaksi tuntia aikaa, valvojan saa paikan päältä. Täytekakku ja pitsaa ja limsaa kuuluu hintaan. Meillä tykättiin kovasti ja kaverit kans. Tietty siellä sai myös keilata....
- hemmoteltu kakara
pidin minä kirjoitti:
90 euroa. Päivänsankari ja kymmenen kaveria. Sen yli menevät n.10 euroa per nuppi. Kaksi tuntia aikaa, valvojan saa paikan päältä. Täytekakku ja pitsaa ja limsaa kuuluu hintaan. Meillä tykättiin kovasti ja kaverit kans. Tietty siellä sai myös keilata....
90 euroa!
Kuka hullu sellaisia sikahintoja maksaa muksun synttäreistä?
Täytyy olla tosi uusavuton ja kädetön ja laiska jos ei saa bileitä kotona aikaiseksi.
Ihmeelliseksi on touhu menny. - peruskoulunopettaja
hemmoteltu kakara kirjoitti:
90 euroa!
Kuka hullu sellaisia sikahintoja maksaa muksun synttäreistä?
Täytyy olla tosi uusavuton ja kädetön ja laiska jos ei saa bileitä kotona aikaiseksi.
Ihmeelliseksi on touhu menny.Sitten vielä seuraavan äidin on järjestettävä vastavuoroisesti vähintään yhtä kallis ja erilainen juhla. Ja seuraavan on taas petrattava.
Mitä me opetamme naperoillemme näillä juhlimistavoilla? Pitää aina päästä "ulos viihteelle" - ja joku maksaa!
Olen kuullut paljon kalliimmistakin juhlista. Ja teemajuhlat kaikkine mausteineen vasta tosi kalliiksi tulevat.
Arvostaako lapsi kohta enää mitään, kun kaiken aikaa saa/ joutuu Serenasta Puuhamaahan, sieltä Serenaan, jouluksi Kanarille, hiihtolomaksi Kuusamoon, kesälomalla purjehtimaan kaverin isän paatilla. Yksi tuntemani pojankoltti pääsi lentämään pienkoneella 10-vuotislahjanaan. No, oli sentään matkustaja, mutta ainoa.
Olen tänä kesänä ollut yhdessä jos toisessakin pikkupentujen pippalossa. Eihän niissä enää ole mitään järkeä. Joku aina lähtee kiljuen tiehensä, kun ruuassa on väärää luomua tai jokaiselle juhlijalle jaettava yllätyspaketti ei osukaan nappiin vaan maksaa vain jotain kymmenen egee.
Vanhempien pitäisi kyllä ruveta kansanliikkeenä opettamaan lapsilleen todellisia arvoja, esim. sellaista viihtymistä kavereiden kanssa, joka ei paljon maksa. - Tavallisen Lapsen Äiti
peruskoulunopettaja kirjoitti:
Sitten vielä seuraavan äidin on järjestettävä vastavuoroisesti vähintään yhtä kallis ja erilainen juhla. Ja seuraavan on taas petrattava.
Mitä me opetamme naperoillemme näillä juhlimistavoilla? Pitää aina päästä "ulos viihteelle" - ja joku maksaa!
Olen kuullut paljon kalliimmistakin juhlista. Ja teemajuhlat kaikkine mausteineen vasta tosi kalliiksi tulevat.
Arvostaako lapsi kohta enää mitään, kun kaiken aikaa saa/ joutuu Serenasta Puuhamaahan, sieltä Serenaan, jouluksi Kanarille, hiihtolomaksi Kuusamoon, kesälomalla purjehtimaan kaverin isän paatilla. Yksi tuntemani pojankoltti pääsi lentämään pienkoneella 10-vuotislahjanaan. No, oli sentään matkustaja, mutta ainoa.
Olen tänä kesänä ollut yhdessä jos toisessakin pikkupentujen pippalossa. Eihän niissä enää ole mitään järkeä. Joku aina lähtee kiljuen tiehensä, kun ruuassa on väärää luomua tai jokaiselle juhlijalle jaettava yllätyspaketti ei osukaan nappiin vaan maksaa vain jotain kymmenen egee.
Vanhempien pitäisi kyllä ruveta kansanliikkeenä opettamaan lapsilleen todellisia arvoja, esim. sellaista viihtymistä kavereiden kanssa, joka ei paljon maksa.Tuo oli täyttä asiaa!
- Paula1980
Tuiskun rakkaat lemmikit Porissa järjestää lasten lemmikkisynttäreitä.Tosi kivat,lapseni haluaa jo seuraavatkin synttärit siellä. Paikka löytyy facebookistakin
- pyllypaulaaaaa
Paula1980 kirjoitti:
Tuiskun rakkaat lemmikit Porissa järjestää lasten lemmikkisynttäreitä.Tosi kivat,lapseni haluaa jo seuraavatkin synttärit siellä. Paikka löytyy facebookistakin
pyllypaula on vaatimattomat 9 vuotta liian myöhässä vastauksensa kanssa tähän aloitukseen.lapsesi on varmaan aikuinen kun järkkäät seuraavat juhlat hänelle, sen verran hitaat ovat hoksottimesi.
- ehdottomasti
Keilahalli on kyllä kivaz. Meillä on kahdella lapsella ollut synttärit siellä ja muutamilla heidän kavereillaan.
Keilaaminen on kivaa ja tarjoilu hyvää.
Mukava paikka on myös Porihalli missä voi kokeilla seinäkiipeilyäkin ohjaajien kanssa. Hinta oli muistaakseni siinä 100e paikkeilla - mutta väkeäkin oli kyllä yli 10. - Veljen sisko
Minun veljelläni synttärit pidettiin joskus aikoinaan hesessä. Ruoat ja ohjelmat kuuluivat hintaa. En tiedä yhtään mitä maksoi, mutta ainakin kaikki tykkäsivät. Turhaan nyt sitten alkaa niuhottamaan että "meidän lapselle ei mitään roskaruokaa syötetä", koska jokainen mukula varmasti syö roskaruokaa ja on aika varmasti käynyt hesessä. Ja tämä oli vain YKSI monista vaihtoehdoista ja minun veljelleni ja hänen kavereilleen tämä vaihtoehto sopi mainiosti!
- Meillä kustannetaan toisin
"koska jokainen mukula varmasti syö roskaruokaa"
No, ei kyllä jokainen.
Ja lapsenne sitten pitävät näistä "valmiselämyksistä"?
Meillä kyllä joudutaan ja halutaan rakentaa ihan omannäköiset ja omatoimiset kemut noin kymmenvuotiaille. Kotona.
Jäi mieleeni tuo hintapolitiikka. Aika paljon teillä on löysää rahaa panna lasten & kavereiden syntymäpäiviin. Meillä on kolme suunnilleen samanikäistä lasta, eikä kyllä budjetti kestäisi kolme kertaa vuodessa omia kalliita kersajuhlia. Kun kalliiksi tulevat myös vastavuorojuhlat! Ja joulut ja ...
Ihan aikuisen oikeesti: Kahden akateemisen virassa olevan vanhemman budjetti ei kestäisi. Ei kyllä kestäisi moraalinen kanttikaan. Opetamme omatoimisuutta ja luovaa ajattelua jälkikasvullemme.
Mutta kukin taaplaa tyylillään, huomaan.
Sivusta (kutsujen takapäivystäjänä) lasten kekseliäisyyttä on opettavaa seurailla. - teidän budjetti
Meillä kustannetaan toisin kirjoitti:
"koska jokainen mukula varmasti syö roskaruokaa"
No, ei kyllä jokainen.
Ja lapsenne sitten pitävät näistä "valmiselämyksistä"?
Meillä kyllä joudutaan ja halutaan rakentaa ihan omannäköiset ja omatoimiset kemut noin kymmenvuotiaille. Kotona.
Jäi mieleeni tuo hintapolitiikka. Aika paljon teillä on löysää rahaa panna lasten & kavereiden syntymäpäiviin. Meillä on kolme suunnilleen samanikäistä lasta, eikä kyllä budjetti kestäisi kolme kertaa vuodessa omia kalliita kersajuhlia. Kun kalliiksi tulevat myös vastavuorojuhlat! Ja joulut ja ...
Ihan aikuisen oikeesti: Kahden akateemisen virassa olevan vanhemman budjetti ei kestäisi. Ei kyllä kestäisi moraalinen kanttikaan. Opetamme omatoimisuutta ja luovaa ajattelua jälkikasvullemme.
Mutta kukin taaplaa tyylillään, huomaan.
Sivusta (kutsujen takapäivystäjänä) lasten kekseliäisyyttä on opettavaa seurailla.sitten kestää, uudehkon auton tai kaksi, asuntovelkaa yli vanha milli, etelänmatkat yms. Entäs paljonko maksaa kotona järjestetyt synttärit tarjoiluineen päivineen, ja onhan se vaihtelua jos esim. kahdeksat edelliset on jo järjestetty kotisynttäreinä. Kotona kuitenkin varmaankin julitaan mummien, kummien jne. kanssa
- alkup.kysyjä
Tämähän on kuin vauva-lehden kiihkoilupalsta!! Huh huh! Kyllä mun mielestäni joskus sopii repäistä ja järkätä synttärit muualla kuin kotona - onhan meillä ollut kahdeksat kotisyntttärit tätä ennen...
Ja joskus elämässä on tilanteita, että valmiiksi tilattu/räätälöity/maksettu tarjoaa apua arjen kiireeseen. Ei tämmöinen meille todellakaan ole mitään rutiinikäytäntöä, ei näillä budjeteilla.
Ihme herneet eräät vetivät nenään sinänsä ns. viattomasta kysymyksestä. Puhutaanko seuraavaksi vaikka päivähoito-oikeudesta, äitien työssäkäynnistä, sokerin syöttämisestä lapselle tai vaikkapa siitä, että vanhemmat vievät lapset hoitoon ja menevät itse BAARIIN (hui kauhistus!!!!!!!!!!)?
Ainesta täältä tuntuu löytyvän ;0)
ps.kiitos muuten kysymykseeni vastanneille, taidanpa ottaa yhteyttä keilahalliin silläkin uhalla, että lapseni arvomaailma romuttuu ja hän saa vakavia traumoja äitinsä laiskuudesta :D- äitikans
Älä noista välitä, vaikka kauhistelevat kuinka kallista on. Ne ei tajua, että elämä on!! Ja sitäpaitsi, ne juhlii kalliisti kellä on siihen varaa =)
...omiin bileisiinsä varmaan upottavat kolmen neljän päivän tilin...ja lapsille sitte halvalla kakku omassa uunissa ja vähän suolatikkuja pöytään, aasinhännän peluun jälkeen voikin sitte pelata sokkoa vaarin vanhan kaulaliinan kanssa, niin johan on pennuilla kotonaan kertomista ;o)
Ja meidän tytön 10wee synttärit oli keilahallissa. Suosittelen! Itse asiassa olen ajatellut laittaa joskus firman pystyyn...synttärijuhlia lapsille eri teeman mukaan. Ainakin töitä riittäs! - mulla myös neito 9-vee
Mein neidin luokkakamu piti synttärit SAVISIIVESSÄ. Siellä tytöt muovailivat savesta kisut ja herkuttelivat..oli oikeen mukavaa ollut.
- kommenttia:)))))
Olet täysin oikeassa kiihkoiluissa!
Olen itse yrittäjä-äiti ja töissä noin 10 tuntia per päivä ja keskimäärin 6 päivää per viikko. Ainoana vapaapäivänä meillä tehdään viikkosiivous, pestään pyykkiä ja huom! yritetään viettää ns. yhteistä laatuaikaa:)
Haluan kuitenkin tarjota jälkikasvulle lapsille kuuluvat syntymäpäivät, nimpparit ym. kissanristiäiset.
Viimeksi olemme Keilahallissa synttäreitä viettäneet, koska EN TODELLAKAAN EHDI leipoa kakkuja ja suunnitella ohjelmaa ja juosta kauppoja etsiessäni vieraslahjoja.
Olen varmaan huono äiti kun yritän itse elättää perheeni ja tehdä töitä perheeni eteen. Mikäli en tätä tekisi olisin työttömyyskortistossa, nostaisin työttömyyspäivärahaa, asumistukea ja mahdollisesti myös toimeentulotukea.
Joten kaikki te "HYVÄT ÄIDIT", jotka olette kotona hoitamassa jälkikasvuanne tai teette säännöllistä palkkatyötä työaikalain mukaisesti, viettäkää vaan niitä kotisynttäreitä ja tehkää kaikkea maan ja taivaan väliltä ja antakaa oikein hyviä neuvojanne.
Minä olen kuitenkin valintani tehnyt ja ostan jatkossakin synttärikutsut. Ehkäpä seuraavaksi menemme Uimahalliin...
Mukavia Synttärikutsuja sinulle alkuperäinen kirjoittaja:)
- Paikka...
Vie ne kersasi niin pitkälle kuin pippuri kasvaa. Älä ainakaan ihmisten ilmoilla ala mitään lapsien synttäreitä pitää...ei jaksa ketään kuunnella.
- Pelle Peloton
Jos joku vielä jostain syystä eksyy tähän vanhaan viestiketjuun, niin tässä pari synttärivinkkiä Porista: Porihallilla voi järjestää seinäkiipeilysynttäreitä ja Tuiskun rakkaat lemmikit -yritys järjestää eläinkutsuja. Eläinkutsuille kotiin (tai missä sitten synttärit järjestääkin) saapuu lemmikkieläimiä viitisen kappaletta, esim. käärme, kani, rotta. Niitä sitten lapset saavat katsoa ja silitellä, tietysti hoitajansa valvonnassa. Eläintenhoitaja myös kertoo näistä eläimistä. Tällaiset lemmikkisynttärit oli alle kouluikäisellä lapsellani ja hän ja kaverinsa ainakin tuntuivat tykkäävän. Ja meininki oli synttäreillä varmasti tavanomaista rauhallisempi! Hintakin oli ihan kohtuullinen, joten voisin suositella muillekin!
Mielellään ottaisin vinkkejä vastaan erilaisista synttärivaihtoehdoista Porissa! Onko Porin seudulla esim. pelleä, jonka voisi tilata synttäreille kohtuuhintaan? - ihmettelijä mä vaan
Vuokraa iso linja-auto ja Tampereelle HopLoppiin, jokaiselle lapselle juhlien päätteksi 30 euron lahjakortti kotiin vietäväksi, mitäs sanot?
- ilmapallot kehiin
- multirikkaatjuhlat
Kannattaa kysäistä VOK:sta mikäli sen asukit haluaisivat järjestää pippalot lapsosillenne.
- Anonyymi
Jaa järjestää pippelit häh?
- tanssitytönäiti
Balettisynttärit Porin Baletti- ja Flamenco-opistolla
- eikeilahalliin
Keilahallilla en ainakaan pitäisi, ettekä pitäisi tekään jos näkisitte keittiön ja kuinka epähygieenisesti lapsillenne ruoka valmistetaan. Esimerkiksi paikan kokki ei pese vessasta tullessa käsiään...
- Anonyymi
Uimahalli itse pidin 9 vuotiaille tytölle ensin uimahallissa sitten menimme Rossoon ja sitten synttärit jatkoivat meidän kotona yökyläilyksi 4 kaveria oli
- Anonyymi
Voi hyvää päivää! Kotona ne synttärit on aina järjestetty.
Vai etkö kykene? Etkö osaa leipoo ja järjestää. - Anonyymi
Imatralle hohtokeilaamaan, suattaapi nähä mister loikkar sinikääpä Lindsrömminki
- Anonyymi
Verve Terapia, kuntosali ,ent satasyke Isolinnankadulla , siellä oli lapseni vieraana, oli kivaa temppusalilla ohjaaja mukana ja toinen huone missä lahjat voi antaa ja tarjoilu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verve Terapia, kuntosali ,ent satasyke Isolinnankadulla , siellä oli lapseni vieraana, oli kivaa temppusalilla ohjaaja mukana ja toinen huone missä lahjat voi antaa ja tarjoilu.
Ai sitä bordelliako tarkoitat, missä lasta myytiin kuin leipää, poikaa ja tyttöä kymmenvuotiaasta alkaen?
Eikös ne pedofiilit saatu kiinni jo aikapäiviä sitten?
Lastenkutsuja joopa joo. Hoitaja talon puolesta.
- Anonyymi
Halpahalli on ilmainen
Tämä tulee nyt vähän myöhässä, mutta jos joku lukee näitä ideoita niin tässä yksi: järjestä kotona. Ja ohjelmaksi kakun jälkeen kangaskassien tuunausta. Luovaa hauskaa, kierrätystä... Tässä vielä varmuudeksi blogi aiheesta https://www.talenco.fi/blogi/2023/02/27/kangaskassien-tuunaus-on-hauskaa-ja-luovaa-ohjelmaa-lasten-synttareilla/
- Anonyymi
Maatilasynttärit Suojakarin Farmilla. Oli tytön 8v mielestä parhaat synttärit ikinä ja myös vieraat tykkäsivät.
- Anonyymi
2007 vietetään 9v juhlia,miten järjestetty ja vieläkö juhlitaan?Nyt on 2023 menossa.
- Anonyymi
Meillä oli synttäribileet nuorukaisille city pubissa jossa krista kiuru teki ilmapalloeläimiä ja jakoi ilmaisia pakkokoronapiikkejä ovella tulijoille.Kaikilla oli to del la kivaa.Ulos ovesta sai mennä vain kuperkeikalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232