Olen aloittamassa venäjän kielen opinnot, ja mua stressaa aivan kamalasti se,mikä kannattaisi ottaa sivuaineeksi. Ajattelin saksaa, eli sitten mulla olisi kaksi kieltä, mutta pelkkä kielen osaaminen ei nyt nykyään riitä varmaan enää mihinkään??
Onko kellään kokemuksia? Mikä olisi hyvä sivuaine tulevaisuuden ammattia ajatellen? Oon ihan pihalla. Varmaan järkevä olisi joku kaupallinen aine tai politiikka...?? Mulle on nimittäin aivan sama opiskella sivuaineena mitä vaan, mikään aine ei nimittäin kiinnosta enemmän tai vähemmän.
Mikä sivuaineeksi venäjän kielelle?
1
818
Vastaukset
- maisteri
työllistyä, niin ehdottomasti on opiskeltava opettajan opinnot. Sisareni opiskelee venäjää yliopistossa ja on myös tehnyt opettajan opinnot sekä lisäksi suorittaa äidinkielen opettajan pätevyytten tarivttavat suomen kielen ja kirjallisuuden opinnot = venäjän ja äidinkielen opettaja. Venäjää luetaan hyvin vähän, samoin monissa muissa kielissä on ongelmia työllistymisen kanssa - parhaiten takaa työllistymisen pääaineena englanti sivuaineena ruotsi. Vai olenko väärässä? Kukaan vänäjää opiskelleista tuttavistani ei sillä kielellä ole työllistynyt, vaan lähinnä juuri enkun tai äikän maikaksi tai sitten ovat tehneet sivuaineina ns. POM -opinnot että voivat olla luokanopettajina. Pelkillä taloustieteen venäjän opinnoilla ei niilläkään pitkälle pääse, koska kauppakorkeista valmistuu taloustieteitä ja kieliä taitavia ihmisiä...Harkitse siis tarkkaan mitä opiskelet ja millaisia valintoja teet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445890
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253646Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282871- 472538
- 372311
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2681895Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511838Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä231815- 331620
- 281570