Kyllä Queen oli vedossa Houstonin 1977 keikalla, vaikka jotkut täällä toisin väittävätkin. Freddien salmiakkikuviollinen harlekiiniasu on todella näyttävä, ja musiikki on sitä parasta Queenia.
Katsokaapa esim. tätä videota:
http://www.youtube.com/watch?v=bbLB8_EHyoM
Loistava versio White Manista ja perään vokaalitaiteilua Prophet´s Songista, jopa psykedelian puolelle.
Oma suosikkini on myös Mayn ´39, jossa on todella rento meininki:
http://www.youtube.com/watch?v=pAnpGXPYAIQ
Mielestäni Queenin kaikkien aikojen kovimmat neljä keikkaa ovat Hyde Park 1976, Houston 1977, Earls Court 1977 ja Hammersmith Odeon 1979. Kaikista löytyy näytteitä YouTubesta, esimerkiksi tämä Hammersmithin keikan Now I´m Here, yksi sähköisimmistä ja mielenkiintoisimmista versioista kyseisestä kappaleesta:
http://www.youtube.com/watch?v=50RKT0Umqdw
Harmittaa, kun useimmat Queenista puhuttaessa viittaavat vain bändin epätasaiseen 1980-lukuun. Vuodet 1973-1979 kun sisältävät sitä tasokkainta ja nerokkainta Queenia.
Queen, Houston 1977
2
361
Vastaukset
- Soul Brother
"Harmittaa, kun useimmat Queenista puhuttaessa viittaavat vain bändin epätasaiseen 1980-lukuun. Vuodet 1973-1979 kun sisältävät sitä tasokkainta ja nerokkainta Queenia."
Samaa mieltä. On tietysti hienoa, että Greatest Hits II löytyy lähes 140000 suomalaistaloudesta, mutta hintana on ollut se, että suuri yleisö ja varsinkin nuorempi sukupolvi tuntee vain bändin 80-luvun tuotannon. Ja musiikillisesti Queen oli kyllä parhaimmillaan 70-luvulla.
"Mielestäni Queenin kaikkien aikojen kovimmat neljä keikkaa ovat Hyde Park 1976, Houston 1977, Earls Court 1977 ja Hammersmith Odeon 1979."
Hyviä keikkoja kaikki. Ajalta jolloin Queen vielä uudisti settilistaansa ja teki yllättäviäkin biisivalintoja keikoilla. 80-luvullakin bändillä oli paljon hyviä keikkoja, mutta homma meni kokonaisuutena yhä enemmän "Freddie ja taustabändi" -suuntaan Freddien lavapersoonan kasvaessa huimiin mittasuhteisiin.
Lisäksi Queen alkoi 80-luvulla olla jo oman suuruutensa uhri. Tämä näkyi paitsi hittihakuisina levyinä, myös keikoilla. 70-luvulla syntyneistä hienoista ideoista muodostui pakonomaisia traditioista kuten Love Of My Life -yhteislauluna, Brighton Rock soolo, WWRY/WATC -encoreina, Bo Rhapin oopperaosion valoshow jne. Oikeastaan vasta Magic -kiertueella bändi sai tuotua edes jotain uutta ja mielenkiintoista settilistaansa. Mutta 70-luvun innovatiivisuus oli kuitenkin aivan toista luokkaa. Siihen bändi ei enää uudelleen yltänyt, ikävä kyllä...- Smoke Screen Sky
Täysin samaa mieltä. Queenin kekseliäisyyden aste romahti 1980-luvulle tultaessa. Mieltä kutkuttaa, mitä bändi olisi ollut 1990-luvulta eteenpäin jos Freddie olisi saanut elää. Innuendohan oli jo askel hyvään suuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569