Minulla on ollut nyt viikon ajan palantunnetta kurkussa ja välillä nieleminen sattuu. Tuntuu niinku siel kurkussa olis jotain. Samalla tämä säteilee oikeaan korvaan kun koko kurkku oikealta puolelta kipeä. Minulla on astma ja colitis sairaus ennestään, voiko liittyä niihin vai onko jotain muuta? Kertoilkaapa mitä teillä tulee mieleen.Pelottaa mennä lääkäriin, mutta ei kai tässä muu auta kun mennä ensi viikolla...
PALANTUNNE KURKUSSA
3
538
Vastaukset
- ovat ainakin hyvin yleisiä
ahdistuneisuudessa ja paniikkihäiriön alkuvaiheissa.
- lkasdölfja
Hei,
vai että paniikkihäiriö? Ei kannata kaikkea heti uskoa. Mulla itselläni oli n. 5 vuotta sitten samanlaista palantunnetta kurkussa ja syyksi löydettiin närästys. En vain tajunnut sen olevan syy, koska aikaisemmin ei ollut närästänyt. Ruokatorveen nouseva happo korvensi sen verran, että aiheutti palantunteen. Happosalpaajalla lähti.
p.s. yleensäkin lääkäriin kannattaa aina mennä, hidastelu saattaa vaan pahentaa asioita- rempattu
Minä olen kysynyt kahdelta eri lääkäriltä tätä psyykkisen puolen oireilun mahdollisuutta ja tensioniskaoireista myös. Omalla kohdallani ainakin molemmat sanoivat, että ei ole sellaista. Selkeä ero heti kättelyssä kuulemma on se, jos torvessa tai kurkussa näkyy ärsytystä. Psyykkiset oireet eivät sitä tee. Joten kannattaa karauttaa lääkärin puheille, että selviää.
Jos on ennestään jo vatsavaivoja, niin hyvinkin voivat liittyä toisiinsa. Samaa putkeahan ne ovat, sanoi lääkärini (hyvä tyyppi). Mutta itsestäänselvyys se ei kuitenkaan ole. Minulle tarjottiin entisten vaivojen lisäksi vaihtoehdoiksi ainakin refluksia, keliakiaa, helicoa, vatsa-allergiaa ja gastriittia. Ovat kuulemma ne yleisimmät. Lääkeaineärsytyskin on listalla, jos jatkuvasti joutuu erityisesti kipulääkkeitä syömään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750