pyörien suuntaus...

jarikosetaas

osaako joku kertoa että mitä mahtaa kustantaa nelipyöräsuuntaus autooni mb w124...eri hintojahan korjaamot toki työstä ottaa mutta joku suuntaa antava että millaseen summaan vois varautua 50? 100? 150e??????kokemuksia?..

19

5136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haitari

      lähtö 100€ on vasta laitteiden kiinityksestä sitten loput on ihan auton kunnosta kiinni kun säätö tapahtuu mekaanisesti ja osat pääasiassa todella jumissa.

      • 1.8..

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa


      • 50e
        1.8.. kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa

        TUNNIN TYÖ.


      • 1.8..
        50e kirjoitti:

        TUNNIN TYÖ.

        pääkaupunkiseudul aina kalliimpaa


      • mutta tarkastutin
        1.8.. kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa
        ----------

        kuinka vakuuttunut ole,
        että yleensä säädettiin oikein,

        tai luuletko jopa että
        korjaamossa oli
        vuoden takaiset päivitysmuutokset.

        vihaan merkkikorjaamoita, ylimääräisillä töillä rahastusta,

        mutta kyllä esim. suuntaus kannattaa siellä teettää.


      • katoin
        mutta tarkastutin kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa
        ----------

        kuinka vakuuttunut ole,
        että yleensä säädettiin oikein,

        tai luuletko jopa että
        korjaamossa oli
        vuoden takaiset päivitysmuutokset.

        vihaan merkkikorjaamoita, ylimääräisillä töillä rahastusta,

        mutta kyllä esim. suuntaus kannattaa siellä teettää.

        katoin vierestä ku teki homman ja itekki pelannu nuitten vehkeitten kanssa niin kyllä ei kusetettu , kulmat säärettiin kylläkin minun makuun ei tietokoneen..
        http://www.th-kumi.fi/
        soita ja kysy....


      • 1.8.. kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa

        pääsit halvalla.oliko mb 124 kyseessä?siinä kannattaa teettää nelipyörä suuntaus ja takuulla takatukivarsissa on väljää,joten ne vaihdetaan ekaks.hinta noin 500€-1000€


      • suunnautin
        arvo-poika kirjoitti:

        pääsit halvalla.oliko mb 124 kyseessä?siinä kannattaa teettää nelipyörä suuntaus ja takuulla takatukivarsissa on väljää,joten ne vaihdetaan ekaks.hinta noin 500€-1000€

        niin mulla tuollainen golf 2 ja uusiin kaikki tukivarret ja iskarit säädettäviin ja samalla päivitin nuo jarrut mallia gti.
        ensikesänä laitan taakse kyseisen auton levyjarrut taakse ja kuppipenkit eteen.vähän niinkuin tuninki meininki


      • vanhus 65
        mutta tarkastutin kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa
        ----------

        kuinka vakuuttunut ole,
        että yleensä säädettiin oikein,

        tai luuletko jopa että
        korjaamossa oli
        vuoden takaiset päivitysmuutokset.

        vihaan merkkikorjaamoita, ylimääräisillä töillä rahastusta,

        mutta kyllä esim. suuntaus kannattaa siellä teettää.

        olin merkkiliikkeessä. ratti jäi hivenen vinoon. ei haittaa, mutta huomaa hyvin.


    • euroa

      myös pk-seudulla.

      • mihin autoihin tarvitsee tehdä nelipyöräsuuntauksia ja miksi. Kolariautoja ei huomioida.


      • tahansa
        sitroen kirjoitti:

        mihin autoihin tarvitsee tehdä nelipyöräsuuntauksia ja miksi. Kolariautoja ei huomioida.

        jos vaihtaa vaikka raidetangonpään tms. Kuulemma.


      • bhy7
        tahansa kirjoitti:

        jos vaihtaa vaikka raidetangonpään tms. Kuulemma.

        Ei niitä takapyöriä edes voi säätää, ne sojottaa aina eteenpäin.


      • sitroen.
        tahansa kirjoitti:

        jos vaihtaa vaikka raidetangonpään tms. Kuulemma.

        tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

        Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

        Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.


      • madallus-
        sitroen. kirjoitti:

        tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

        Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

        Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.

        sarjan asentamisen jälkeen vaatii katsastusmies todistuksen nelipyöräsuuntauksesta. Nelipyöräsuuntauksen idea ei oikeastaan olekaan säätää takapyöriä, varsinkaan niissä autoissa, joissa niitä ei voi säätää. Sen sijaan säädetään etupyörät suhteessa takapyöriin, ottamalla takapyörien suuntaus huomioon. Suurin hyöty lienee kuitenkin siinä että, sillä löytää takapäästä kuluneet nivelet ja kumit. Joo, joo, tiedän kyllä että ne löytyy sieltä muutenkin, mutta jotkut erillisjousitetut takavato autot on vittumaisia ajaa, ellei takapään nivelet ja kumit ole kunnossa. Ajo-ominaisuuksiiin vaikuttaa jo se että joku kumi tai nivel on huono, sen ei tarvitse olla ihan paskana. Nelipyöräsuuntauksessa ne tulevat helpommin esiin.


      • jarikosetaas
        sitroen. kirjoitti:

        tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

        Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

        Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.

        säätöä.Eikös sellainen olisi suositeltavaa kun vannekoko kasvoi 3 tuumaa (15-->18)ja renkaan leveys 195:sta 225:seen.Vai onko peräti pakko olla jonkun näköinen dokumentti antaa aurauskulmien säädöstä katsastus-sedälle kun joudun muutoskatsastamaan.


      • sitroen.
        jarikosetaas kirjoitti:

        säätöä.Eikös sellainen olisi suositeltavaa kun vannekoko kasvoi 3 tuumaa (15-->18)ja renkaan leveys 195:sta 225:seen.Vai onko peräti pakko olla jonkun näköinen dokumentti antaa aurauskulmien säädöstä katsastus-sedälle kun joudun muutoskatsastamaan.

        aurauksen säädöstä mitään dokumenttia mihinkään vaaditaan. Toki pielessä oleva auraus huonontaa ajo-ominaisuuksia ja kuluttaa renkaita.
        Aurauksen voi säätää ukko kun mies itsekin puolessa tunnissa, kun osaa ja viitsii.

        Millähän perusteella se nelipyöräsuuntaus vaaditaan ja mihin arvoihin pyörien kulmat pitää säätää, kun alustaa on muutettu? Alkuperäisiinkö arvoihin vai tuleeko tarviketehtaalta uudet säätöarvot?
        Tämä on minulle uutta, siksi kyselen.

        Ne väljät nivelet ja puslat ei todellakaan vaadi mitään nelipyöräsuuntausta löytyäkseen. Muutenkin kannattaa ensin korjata kaikki välykset pois, ei siitä suuntauksesta tule muuten mitään vaan homma menee uusiksi korjauksen jälkeen.


      • alustan
        sitroen. kirjoitti:

        aurauksen säädöstä mitään dokumenttia mihinkään vaaditaan. Toki pielessä oleva auraus huonontaa ajo-ominaisuuksia ja kuluttaa renkaita.
        Aurauksen voi säätää ukko kun mies itsekin puolessa tunnissa, kun osaa ja viitsii.

        Millähän perusteella se nelipyöräsuuntaus vaaditaan ja mihin arvoihin pyörien kulmat pitää säätää, kun alustaa on muutettu? Alkuperäisiinkö arvoihin vai tuleeko tarviketehtaalta uudet säätöarvot?
        Tämä on minulle uutta, siksi kyselen.

        Ne väljät nivelet ja puslat ei todellakaan vaadi mitään nelipyöräsuuntausta löytyäkseen. Muutenkin kannattaa ensin korjata kaikki välykset pois, ei siitä suuntauksesta tule muuten mitään vaan homma menee uusiksi korjauksen jälkeen.

        pitää olla kunnossa, jos kulmia meinataan säätää. Itse en pidä ylisuurista renkaista, enkä madallussarjoista mutta, joihinkin autoihin löytyy säätöarvoja eri rengaskokoja varten, samoin kuin madallusta vartenkin. Ellei löydy, silloin tehtaan arvoihin, ts. jos alustaa lasketaan huomattavasti, täytyy renkaat kääntää takaisin "pystyyn".


      • sitroen. kirjoitti:

        tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

        Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

        Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.

        laitetaan madallussarja,säädetään pyörän kaikki kulmat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

      Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      474
      1685
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      371
      1464
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

      Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1318
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

      Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1279
    5. Et saa mua ikinä

      Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      875
    6. JM lukkoliike

      Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      836
    7. Miten kesäsi meni?

      Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      716
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

      Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      712
    9. Pankin avajaiset

      Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      681
    10. Ketä ikävöit?

      Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      38
      656
    Aihe