pyörien suuntaus...

jarikosetaas

osaako joku kertoa että mitä mahtaa kustantaa nelipyöräsuuntaus autooni mb w124...eri hintojahan korjaamot toki työstä ottaa mutta joku suuntaa antava että millaseen summaan vois varautua 50? 100? 150e??????kokemuksia?..

19

4957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haitari

lähtö 100€ on vasta laitteiden kiinityksestä sitten loput on ihan auton kunnosta kiinni kun säätö tapahtuu mekaanisesti ja osat pääasiassa todella jumissa.

• 1.8..

mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa

• 50e
        1.8.. kirjoitti:

TUNNIN TYÖ.

• 1.8..
        50e kirjoitti:

TUNNIN TYÖ.

pääkaupunkiseudul aina kalliimpaa

• mutta tarkastutin
        1.8.. kirjoitti:

----------

kuinka vakuuttunut ole,
        että yleensä säädettiin oikein,

tai luuletko jopa että
        korjaamossa oli
        vuoden takaiset päivitysmuutokset.

vihaan merkkikorjaamoita, ylimääräisillä töillä rahastusta,

mutta kyllä esim. suuntaus kannattaa siellä teettää.

• katoin
        mutta tarkastutin kirjoitti:

----------

kuinka vakuuttunut ole,

tai luuletko jopa että
        korjaamossa oli

katoin vierestä ku teki homman ja itekki pelannu nuitten vehkeitten kanssa niin kyllä ei kusetettu , kulmat säärettiin kylläkin minun makuun ei tietokoneen..
        http://www.th-kumi.fi/
        soita ja kysy....

• 1.8.. kirjoitti:

pääsit halvalla.oliko mb 124 kyseessä?siinä kannattaa teettää nelipyörä suuntaus ja takuulla takatukivarsissa on väljää,joten ne vaihdetaan ekaks.hinta noin 500€-1000€

• suunnautin
        arvo-poika kirjoitti:

pääsit halvalla.oliko mb 124 kyseessä?siinä kannattaa teettää nelipyörä suuntaus ja takuulla takatukivarsissa on väljää,joten ne vaihdetaan ekaks.hinta noin 500€-1000€

niin mulla tuollainen golf 2 ja uusiin kaikki tukivarret ja iskarit säädettäviin ja samalla päivitin nuo jarrut mallia gti.
        ensikesänä laitan taakse kyseisen auton levyjarrut taakse ja kuppipenkit eteen.vähän niinkuin tuninki meininki

• vanhus 65
        mutta tarkastutin kirjoitti:

----------

kuinka vakuuttunut ole,

tai luuletko jopa että
        korjaamossa oli

olin merkkiliikkeessä. ratti jäi hivenen vinoon. ei haittaa, mutta huomaa hyvin.

• euroa

myös pk-seudulla.

• mihin autoihin tarvitsee tehdä nelipyöräsuuntauksia ja miksi. Kolariautoja ei huomioida.

• tahansa
        sitroen kirjoitti:

mihin autoihin tarvitsee tehdä nelipyöräsuuntauksia ja miksi. Kolariautoja ei huomioida.

jos vaihtaa vaikka raidetangonpään tms. Kuulemma.

• bhy7
        tahansa kirjoitti:

Ei niitä takapyöriä edes voi säätää, ne sojottaa aina eteenpäin.

• sitroen.
        tahansa kirjoitti:

tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.

• madallus-
        sitroen. kirjoitti:

tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.

sarjan asentamisen jälkeen vaatii katsastusmies todistuksen nelipyöräsuuntauksesta. Nelipyöräsuuntauksen idea ei oikeastaan olekaan säätää takapyöriä, varsinkaan niissä autoissa, joissa niitä ei voi säätää. Sen sijaan säädetään etupyörät suhteessa takapyöriin, ottamalla takapyörien suuntaus huomioon. Suurin hyöty lienee kuitenkin siinä että, sillä löytää takapäästä kuluneet nivelet ja kumit. Joo, joo, tiedän kyllä että ne löytyy sieltä muutenkin, mutta jotkut erillisjousitetut takavato autot on vittumaisia ajaa, ellei takapään nivelet ja kumit ole kunnossa. Ajo-ominaisuuksiiin vaikuttaa jo se että joku kumi tai nivel on huono, sen ei tarvitse olla ihan paskana. Nelipyöräsuuntauksessa ne tulevat helpommin esiin.

• jarikosetaas
        sitroen. kirjoitti:

säätöä.Eikös sellainen olisi suositeltavaa kun vannekoko kasvoi 3 tuumaa (15-->18)ja renkaan leveys 195:sta 225:seen.Vai onko peräti pakko olla jonkun näköinen dokumentti antaa aurauskulmien säädöstä katsastus-sedälle kun joudun muutoskatsastamaan.

• sitroen.
        jarikosetaas kirjoitti:

säätöä.Eikös sellainen olisi suositeltavaa kun vannekoko kasvoi 3 tuumaa (15-->18)ja renkaan leveys 195:sta 225:seen.Vai onko peräti pakko olla jonkun näköinen dokumentti antaa aurauskulmien säädöstä katsastus-sedälle kun joudun muutoskatsastamaan.

aurauksen säädöstä mitään dokumenttia mihinkään vaaditaan. Toki pielessä oleva auraus huonontaa ajo-ominaisuuksia ja kuluttaa renkaita.
        Aurauksen voi säätää ukko kun mies itsekin puolessa tunnissa, kun osaa ja viitsii.

Millähän perusteella se nelipyöräsuuntaus vaaditaan ja mihin arvoihin pyörien kulmat pitää säätää, kun alustaa on muutettu? Alkuperäisiinkö arvoihin vai tuleeko tarviketehtaalta uudet säätöarvot?
        Tämä on minulle uutta, siksi kyselen.

Ne väljät nivelet ja puslat ei todellakaan vaadi mitään nelipyöräsuuntausta löytyäkseen. Muutenkin kannattaa ensin korjata kaikki välykset pois, ei siitä suuntauksesta tule muuten mitään vaan homma menee uusiksi korjauksen jälkeen.

• alustan
        sitroen. kirjoitti:

aurauksen säädöstä mitään dokumenttia mihinkään vaaditaan. Toki pielessä oleva auraus huonontaa ajo-ominaisuuksia ja kuluttaa renkaita.
        Aurauksen voi säätää ukko kun mies itsekin puolessa tunnissa, kun osaa ja viitsii.

Millähän perusteella se nelipyöräsuuntaus vaaditaan ja mihin arvoihin pyörien kulmat pitää säätää, kun alustaa on muutettu? Alkuperäisiinkö arvoihin vai tuleeko tarviketehtaalta uudet säätöarvot?
        Tämä on minulle uutta, siksi kyselen.

Ne väljät nivelet ja puslat ei todellakaan vaadi mitään nelipyöräsuuntausta löytyäkseen. Muutenkin kannattaa ensin korjata kaikki välykset pois, ei siitä suuntauksesta tule muuten mitään vaan homma menee uusiksi korjauksen jälkeen.

pitää olla kunnossa, jos kulmia meinataan säätää. Itse en pidä ylisuurista renkaista, enkä madallussarjoista mutta, joihinkin autoihin löytyy säätöarvoja eri rengaskokoja varten, samoin kuin madallusta vartenkin. Ellei löydy, silloin tehtaan arvoihin, ts. jos alustaa lasketaan huomattavasti, täytyy renkaat kääntää takaisin "pystyyn".

• sitroen. kirjoitti:

laitetaan madallussarja,säädetään pyörän kaikki kulmat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe