pyörien suuntaus...

jarikosetaas

osaako joku kertoa että mitä mahtaa kustantaa nelipyöräsuuntaus autooni mb w124...eri hintojahan korjaamot toki työstä ottaa mutta joku suuntaa antava että millaseen summaan vois varautua 50? 100? 150e??????kokemuksia?..

19

4998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haitari

      lähtö 100€ on vasta laitteiden kiinityksestä sitten loput on ihan auton kunnosta kiinni kun säätö tapahtuu mekaanisesti ja osat pääasiassa todella jumissa.

      • 1.8..

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa


      • 50e
        1.8.. kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa

        TUNNIN TYÖ.


      • 1.8..
        50e kirjoitti:

        TUNNIN TYÖ.

        pääkaupunkiseudul aina kalliimpaa


      • mutta tarkastutin
        1.8.. kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa
        ----------

        kuinka vakuuttunut ole,
        että yleensä säädettiin oikein,

        tai luuletko jopa että
        korjaamossa oli
        vuoden takaiset päivitysmuutokset.

        vihaan merkkikorjaamoita, ylimääräisillä töillä rahastusta,

        mutta kyllä esim. suuntaus kannattaa siellä teettää.


      • katoin
        mutta tarkastutin kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa
        ----------

        kuinka vakuuttunut ole,
        että yleensä säädettiin oikein,

        tai luuletko jopa että
        korjaamossa oli
        vuoden takaiset päivitysmuutokset.

        vihaan merkkikorjaamoita, ylimääräisillä töillä rahastusta,

        mutta kyllä esim. suuntaus kannattaa siellä teettää.

        katoin vierestä ku teki homman ja itekki pelannu nuitten vehkeitten kanssa niin kyllä ei kusetettu , kulmat säärettiin kylläkin minun makuun ei tietokoneen..
        http://www.th-kumi.fi/
        soita ja kysy....


      • 1.8.. kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa

        pääsit halvalla.oliko mb 124 kyseessä?siinä kannattaa teettää nelipyörä suuntaus ja takuulla takatukivarsissa on väljää,joten ne vaihdetaan ekaks.hinta noin 500€-1000€


      • suunnautin
        arvo-poika kirjoitti:

        pääsit halvalla.oliko mb 124 kyseessä?siinä kannattaa teettää nelipyörä suuntaus ja takuulla takatukivarsissa on väljää,joten ne vaihdetaan ekaks.hinta noin 500€-1000€

        niin mulla tuollainen golf 2 ja uusiin kaikki tukivarret ja iskarit säädettäviin ja samalla päivitin nuo jarrut mallia gti.
        ensikesänä laitan taakse kyseisen auton levyjarrut taakse ja kuppipenkit eteen.vähän niinkuin tuninki meininki


      • vanhus 65
        mutta tarkastutin kirjoitti:

        mulla oli 50 e kankaanpäässä th-kumissa
        ----------

        kuinka vakuuttunut ole,
        että yleensä säädettiin oikein,

        tai luuletko jopa että
        korjaamossa oli
        vuoden takaiset päivitysmuutokset.

        vihaan merkkikorjaamoita, ylimääräisillä töillä rahastusta,

        mutta kyllä esim. suuntaus kannattaa siellä teettää.

        olin merkkiliikkeessä. ratti jäi hivenen vinoon. ei haittaa, mutta huomaa hyvin.


    • euroa

      myös pk-seudulla.

      • mihin autoihin tarvitsee tehdä nelipyöräsuuntauksia ja miksi. Kolariautoja ei huomioida.


      • tahansa
        sitroen kirjoitti:

        mihin autoihin tarvitsee tehdä nelipyöräsuuntauksia ja miksi. Kolariautoja ei huomioida.

        jos vaihtaa vaikka raidetangonpään tms. Kuulemma.


      • bhy7
        tahansa kirjoitti:

        jos vaihtaa vaikka raidetangonpään tms. Kuulemma.

        Ei niitä takapyöriä edes voi säätää, ne sojottaa aina eteenpäin.


      • sitroen.
        tahansa kirjoitti:

        jos vaihtaa vaikka raidetangonpään tms. Kuulemma.

        tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

        Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

        Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.


      • madallus-
        sitroen. kirjoitti:

        tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

        Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

        Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.

        sarjan asentamisen jälkeen vaatii katsastusmies todistuksen nelipyöräsuuntauksesta. Nelipyöräsuuntauksen idea ei oikeastaan olekaan säätää takapyöriä, varsinkaan niissä autoissa, joissa niitä ei voi säätää. Sen sijaan säädetään etupyörät suhteessa takapyöriin, ottamalla takapyörien suuntaus huomioon. Suurin hyöty lienee kuitenkin siinä että, sillä löytää takapäästä kuluneet nivelet ja kumit. Joo, joo, tiedän kyllä että ne löytyy sieltä muutenkin, mutta jotkut erillisjousitetut takavato autot on vittumaisia ajaa, ellei takapään nivelet ja kumit ole kunnossa. Ajo-ominaisuuksiiin vaikuttaa jo se että joku kumi tai nivel on huono, sen ei tarvitse olla ihan paskana. Nelipyöräsuuntauksessa ne tulevat helpommin esiin.


      • jarikosetaas
        sitroen. kirjoitti:

        tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

        Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

        Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.

        säätöä.Eikös sellainen olisi suositeltavaa kun vannekoko kasvoi 3 tuumaa (15-->18)ja renkaan leveys 195:sta 225:seen.Vai onko peräti pakko olla jonkun näköinen dokumentti antaa aurauskulmien säädöstä katsastus-sedälle kun joudun muutoskatsastamaan.


      • sitroen.
        jarikosetaas kirjoitti:

        säätöä.Eikös sellainen olisi suositeltavaa kun vannekoko kasvoi 3 tuumaa (15-->18)ja renkaan leveys 195:sta 225:seen.Vai onko peräti pakko olla jonkun näköinen dokumentti antaa aurauskulmien säädöstä katsastus-sedälle kun joudun muutoskatsastamaan.

        aurauksen säädöstä mitään dokumenttia mihinkään vaaditaan. Toki pielessä oleva auraus huonontaa ajo-ominaisuuksia ja kuluttaa renkaita.
        Aurauksen voi säätää ukko kun mies itsekin puolessa tunnissa, kun osaa ja viitsii.

        Millähän perusteella se nelipyöräsuuntaus vaaditaan ja mihin arvoihin pyörien kulmat pitää säätää, kun alustaa on muutettu? Alkuperäisiinkö arvoihin vai tuleeko tarviketehtaalta uudet säätöarvot?
        Tämä on minulle uutta, siksi kyselen.

        Ne väljät nivelet ja puslat ei todellakaan vaadi mitään nelipyöräsuuntausta löytyäkseen. Muutenkin kannattaa ensin korjata kaikki välykset pois, ei siitä suuntauksesta tule muuten mitään vaan homma menee uusiksi korjauksen jälkeen.


      • alustan
        sitroen. kirjoitti:

        aurauksen säädöstä mitään dokumenttia mihinkään vaaditaan. Toki pielessä oleva auraus huonontaa ajo-ominaisuuksia ja kuluttaa renkaita.
        Aurauksen voi säätää ukko kun mies itsekin puolessa tunnissa, kun osaa ja viitsii.

        Millähän perusteella se nelipyöräsuuntaus vaaditaan ja mihin arvoihin pyörien kulmat pitää säätää, kun alustaa on muutettu? Alkuperäisiinkö arvoihin vai tuleeko tarviketehtaalta uudet säätöarvot?
        Tämä on minulle uutta, siksi kyselen.

        Ne väljät nivelet ja puslat ei todellakaan vaadi mitään nelipyöräsuuntausta löytyäkseen. Muutenkin kannattaa ensin korjata kaikki välykset pois, ei siitä suuntauksesta tule muuten mitään vaan homma menee uusiksi korjauksen jälkeen.

        pitää olla kunnossa, jos kulmia meinataan säätää. Itse en pidä ylisuurista renkaista, enkä madallussarjoista mutta, joihinkin autoihin löytyy säätöarvoja eri rengaskokoja varten, samoin kuin madallusta vartenkin. Ellei löydy, silloin tehtaan arvoihin, ts. jos alustaa lasketaan huomattavasti, täytyy renkaat kääntää takaisin "pystyyn".


      • sitroen. kirjoitti:

        tai jonkun muun nivelen vaihdon jälkeen ei tarvitse tehdä minkäänlaista pyörien suuntausta. Vain aurauksen mittaus ja tarvittaessa säätö. Mikään muu ei voi muuttua työn aikana.

        Joissakin autoissa voi takapyörien aurausta tai camberia säätää, mutta ei läheskään kaikissa ja niistäkin suurimmassa osassa ei ole tarkoitettu säädettäväksi ollenkaan.

        Niistä esimerkkitapauksista, jolloin on säädetty ja millaisin tuloksin ja mihin autoihin, lukisin sattuneesta syystä mielelläni lisääkin.

        laitetaan madallussarja,säädetään pyörän kaikki kulmat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe