Canal+ vuosisopimus

nimimerkki

Eikös se ole niin, että ainoastaan kirjallinen sopimus on viime kädessä pätevä? Joskus keväällä minulle soitettiin Canal Digitalilta ja tyrkytettiin kanavia. Päätin kokeilla Total-pakettia (elokuvakanavat) ja kyseessä oli vuoden mittainen sopimus johon sisältyi 2 kk. ilmaista.

Nyt olen havainnut, että elokuvakanavat ovatkin sontaa, pelkkiä draamoja, eikä elokuvia edes esitetä kokonaan, jo lopputekstien alussa alkaa mainostus joka estää lopputeksteissä olevien tietojen lukemisen - tai jos elokuvassa on hauskoja otteita lopputekstien aikana, ei niitäkään näe.

Soitin asiakaspalveluun ja kerroin että haluaisin vaihtaa Total-tilauksen Perhepakettiin, siitä olisi iloa edes lapsille. Ei kuitenkaan käy, ennen kuin sitova osuus on lopussa. Tarjouduin jopa maksamaan saman hinnan kanavista kuin Total-paketissa, kun asiakaspalveluhenkilö yritti vedota siihen, ettei halvempaan saa vaihtaa.

Niinpä kysynkin, mihin koko sopimus tässä tapauksessa perustuu. Minä en ole allekirjoittanut mitään kirjallista sopimusta koskien tätä menossa olevaa vuoden tilausta. Koska sopimusta ei ole ja minulle ei suostuta myymään sitä mitä haluaisin ostaa, onko mitään keinoa irtisanoa tämä olematon sopimus väkisin, perustuen Suomen Lakiin. Käsittääkseni vain kirjallinen sopimus on esimerkiksi oikeudessa pätevä?

9

2649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattais tonne

      "eikä elokuvia edes esitetä kokonaan, jo lopputekstien alussa alkaa mainostus joka estää lopputeksteissä olevien tietojen lukemisen - tai jos elokuvassa on hauskoja otteita lopputekstien aikana, ei niitäkään näe."

      Canal :lle tehdä valitus, minäkin tein mutta vastasivat että "asiakkaiden pyynnöstä". My ASS. Mitä muka asiakkaiden pyynnöstä? Tuskinpa vaan!

      Mut uskon että jos RIITTÄVÄN MONI VALITTAA CANAL :LLE niin ehkä me saadaan noi lopputekstit takaisin niin että niitä mainostuksia tulee vasta kun leffa on todella loppu, eli ihan lopputekstejä ja elokuvatuotantoyhtiön logoa myöden näytetty.

      Canal Digitalille EI kannata tuosta tehdä valitusta, Canal Digital vain myy ja välittää noi kanavat eikä ole vastuussa sisällöstä. Canal Digital ja Canal ovat ihan eri firmojakin.

      Mut siinä oot väärässä, ei sieltä pelkkää draamaa tuu. Tässäkin kuussa tulee mm. Star Wars ym. ja paljon sci-fiä, toimintaa, koko perheen leffoja on tullu nauhotettua sieltä.

      Tosta irtisanomisesta en tiedä kun en oo siihen joutunu turvautumaan, mut käsittääkseni jos oot vasta ekaa vuotta sitä tilaajana niin et voi tosiaan vaihtaa kesken tilauskauden tota pakettia. En tiedä sit jos seuraavassa vuodessa voit jo vaihtaa kesken kaudenkin.. Mut eka vuosi on kyl se mikä pitää mennä ihan noin, vaikka ei haluttais.

      • nimimerkki

        Lopputeksteistä on valitettu Canal :lle ainakin kaksi tai kolme kertaa ja Canal Digitalille samaten. Seuraavaksi olisi tarkoitus valittaa lompakolla.


      • mutta...
        nimimerkki kirjoitti:

        Lopputeksteistä on valitettu Canal :lle ainakin kaksi tai kolme kertaa ja Canal Digitalille samaten. Seuraavaksi olisi tarkoitus valittaa lompakolla.

        Canal Digitalille ei kannata valittaa. Sehän ei omista Canal kanaviaa eikä ole niiden kanssa muuten tekemisissä kuin että vain jälleenmyy ja välittää niitä.

        Canal kanavat omistaa C More Entertainment- aputoiminimen kautta sellanen putiikki joka ei oo ihan pikkukioski, kuin SBS.

        Samainen SBS omistaa myös mm. The Voice TV:n ja The Voice Radion ja Iskelmän.

        Mut tonne Canal asiakaspalveluun kannatta ottaa runsaasti yhteydenottoja ja palautetta ja tehdä valituksia. Jos ne pölvästit ei runsaan asiakaspalautteen perusteella jo ymmärrä korjata asiaa niin saavat sitten lisää lompakollaan äänestäviä!

        Eli suositan kaikkia Canal Film-kanavien tilaajia laittamaan palautetta ja valituksia Canal asiakaspalveluun, noista lopputekstien pilaamisesta!


    • lappu,että

      haluat lopettaa sopimiksen aikaisemmin,irtisanomisen syyksi kelpaa ero,huono rahatilanne,työttömyys yms..laita liite syystä.noin saa sopimuksen aikaisemmin pois..sittenhän voit avat uuden sopimuksen

    • Hei
      Minä olen Canal lopputeksteistä myös pahoittanut mieleni. Samalla elokuvien alussa on turhan pitkästi eri firmojen viedopätkiä. Toistuvat ennakkomainokset tulevista ohjelmista ärsyttävät.

      Canal elokuvien tarjontaan ja laatuun olen melko tyytyväinen. Sieltä tulee paljon muutakin kuin draamaa. Kannattaa katsoa esimerkiksi internetistä Canal kotisivulta elokuvien esittelyt, niin on helpompi valita. Pelkän nimen perusteella ei aina arvaa oikein sisältöä.

      Olen sitoutunut katsomaan 12 kuukautta tätä ohjelmistoa, mutta irtisanonut Canal Film sopimuksen 30. marraskuuta alkaen jo etukäteen. Kokeilin aikaisemmin TV1000 -elokuvia ja mielestäni Canal on ihan kilpailukykyinen siihen verrattuna.

      Löysin vaihtoehdon oma dna TV -valikoimasta. Sehän uusiutui keväällä 2007 mielestäni erinomaiseen suuntaan. Siellä on kaapelitv:lle paljon vaihtoehtoja. Uusi elokuvien kanavani on nimeltään "Silver" ja maksaa vain 4,90 euroa kuukaudessa. Aloitin sen sopimuksen jo kesäkuussa ja voin siis verrata Canal ja Silver -elokuvia toisiinsa. Silver lähettää lopputekstit oikein.

      • valikoima...

        Viasatilla on parempi valikoima. Enemmän kiertoa, enemmän elokuvia, monipuolisemmin.


      • nimimerkki
        valikoima... kirjoitti:

        Viasatilla on parempi valikoima. Enemmän kiertoa, enemmän elokuvia, monipuolisemmin.

        Tuhotaankos Viasatilla elokuvien lopputekstejä, tai harrastetaanko jotain muuta leikkaamista joka pitäisi tietää, esim. toimintaelokuvissa? Onko Viasatin puolella (satelliitissa) jo Dolby Digital äänet mukana kuten Canalilla? Ja onko yhtään HDTV-tasoista elokuvakanavaa?

        Sain vuosisopimuksen viimein purettua, vaikka työn ja tuskan takana se olikin. Viasat toki kiinnostaisi, mutta virheestä oppineena (Canal) olen varovainen elokuvakanavien suhteen.

        Sen verran tein esitutkimusta että ainakaan kanavien bittivirrat eivät ole sen parempia kuin Canalillakaan, joten mitään huisin paljon parempaa kuvanlaatua ei olisi ainakaan odotettavissa, ellei sitten löytyisi sitä HD-tarjontaa.


      • mitään meinaa
        valikoima... kirjoitti:

        Viasatilla on parempi valikoima. Enemmän kiertoa, enemmän elokuvia, monipuolisemmin.

        eikä se kierron nopeus. Jos leffat on sellaisia ettei niistä ole kuullut kuin 10% porukasta niin kannattaako ees harkita Viasatin kanavia?? siis mitään isoja tunnettuja leffoja tuolta Viasatilta ei tuu, sen verran mitä oon noita ohjelmatietojakin seurannut.


      • mikkikissa
        nimimerkki kirjoitti:

        Tuhotaankos Viasatilla elokuvien lopputekstejä, tai harrastetaanko jotain muuta leikkaamista joka pitäisi tietää, esim. toimintaelokuvissa? Onko Viasatin puolella (satelliitissa) jo Dolby Digital äänet mukana kuten Canalilla? Ja onko yhtään HDTV-tasoista elokuvakanavaa?

        Sain vuosisopimuksen viimein purettua, vaikka työn ja tuskan takana se olikin. Viasat toki kiinnostaisi, mutta virheestä oppineena (Canal) olen varovainen elokuvakanavien suhteen.

        Sen verran tein esitutkimusta että ainakaan kanavien bittivirrat eivät ole sen parempia kuin Canalillakaan, joten mitään huisin paljon parempaa kuvanlaatua ei olisi ainakaan odotettavissa, ellei sitten löytyisi sitä HD-tarjontaa.

        Ei viasatilla tuhota elokuvien loppuja, mutta elokuvat ovat tuntemattomia . . .


    Ketjusta on poistettu 56 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe