CSS-asettelu

ihmettelijä...

Jos asettelen CSS:llä seuraavasti:
h1
{
color: black;
margin-bottom: 0px;
margin-top: 20px;
margin-left: 300px;
}

niin miten saan tuon silleen aseteltua että tuo h1 on joka koneella näytössä samassa kohtaa kuin minulla?

8

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelliseen

      eli tuo korkeus pysyy samana, mutta tuo margin-left ei toimi eli h1 ei ole samassa kohtaa jos katsojalla on esim. suurempi näyttö...

    • lisätarkennusta

      eli jos vaihdan resoluutiota, niin korkeuskaan ei ole enää sama.. miten siis saisin nuo pysymään samalla paikalla resoluutiosta / näyttökoosta huolimatta?

    • Poro1

      sitä otsikkoa haluat?
      Jos niin on laita:
      text-align: center;
      tuon margin-left: 300px tilalle....

      :)

      (tai viisaammat voivat kertoa lisää...)

      • keskelle...

        vaan ihan sattumanvaraiseen kohtaah, esim tuohon kohtaan mihin määritin esimerkissäni pikselit.

        Ideana olisi se että se pysyisi samassa kohtaa ruutua vaikka vaihtaisin resoluutiota...


      • jotakin lisäystä...

        lisäystä...
        eli se sais pysyä siinä niin kuin kiinnittäisit tarran johonkin kohtaan tietokonees ruutua: pysyy paikallaan eikä vaihda paikkaa vaikka resoluutio olisi mikä :)


    • Höpö.

      En väitä että tämä olisi hyvä tapa, mutta mittayksiköitä on monenlaisia: on pikselit (px)
      joita sinä käytät, mutta myös muita.

      Kaikkea löytyy: ex|em|px|cm|mm|in|pt

      Eli jos haluat että etäisyys on vaikka 2cm (kaks senttiä) niin määrittelet sen mukaisesti.

      • ihmettelijä...

        eikö ole ihan sama millä määrittelen?
        olen kokeillut pikseleitä sekä prosentteja - kumpikaan ei toimi halutulla tavalla.


      • Nojoooo
        ihmettelijä... kirjoitti:

        eikö ole ihan sama millä määrittelen?
        olen kokeillut pikseleitä sekä prosentteja - kumpikaan ei toimi halutulla tavalla.

        Ei se ole ihan sama millä määrittelee. Jos vasen marginaali on määritelty "300px", niin silloin se on tasan kolmensadan pikselin päässä vasemmasta laidasta. Jos se on määritelty "33.33%", niin silloin se on yhden kolmasosanäytön päässä vasemmasta laidasta. Eihän se nyt hyvänen aika voi olla yhtä aikaa sekä absoluuttisesti, että suhteellisesti saman matkan päässä, kun kerran näytöt ovat eri suuruisia. Eri näytöillä 33.33% on eri matka pikseleinä, ja 300 pikseliä on eri suuruinen osa näytöstä. Se riippuu ympäristöstä, kumpaa kannattaa käyttää. Et sitten kysynyt, mimten css:llä tehdään pyöreä neliö?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe