Volvo Penta aq151c:n jäähdytin alkoi vuotamaan korkin kautta. Lämpömittari ei näytä koneen käyvän kuitenkaan normaalia kuumempana. Korkista tulee lähinnä höyryä ja niukalti nestettä. Korkista kurkistettuna nestepinta ei juurikaan ole syylärissä vajonnut (ainakaan vielä). Onko kokemusta vastaavista oireista, lieneekö kyseessä vain viallinen korkki vai olisiko syytä puhdistaa koko jäähdytysjärjestelmä?
Jäähdytin vuotaa
2
446
Vastaukset
Sama ongelma ollut koko ajan. Kun ajaa isolla kaasulla, korkin alta pukkaa glykolia pilssiin. Mulla lämpömittari näyttää aika korkeaa, menee viisari sen P- kirjaimen kohdalle ,sana "temp". Epäilin viime vuonna merivesipuolen likaantumista lämmönvaihtimessa. Putsasin sen huoltoasematuotteella, ei auttanut. Tänä kesänä mittari näytti juuri samaa isolla kaasulla kuin viime vuonnakin. No juuri tänään 5.8.kun kokeilin viisari jäikin siihen M kohdalle. Mistö johtuu,en tiedä, olisko merivesi jäähtynyt.
Kiristin laturin hihnaa, ja nyt pystyy ajamaan huippukierroksilla , mitä ei ole koko kesänä pystynyt. Ja merikin on nyt lämmin. Tarkistin laiturissa, eikä tipan tippaa ollut tullut glykolia. Volvossa on ihan onneton se hihnan kiristyssysteemi, sitä on vaikea saada tiukalle. Se kumivaimennin siinä laturin reiässä on kai löystynyt ja se joustaa kiristyksen jälkeen takaisin. Ja hihnakin saisi olla paksumpi tai kahdella hihnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1283912Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans143361- 193285
- 793237
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe573214- 292875
- 472677
- 542617
- 672397
- 192337