2 aaria viljelypalstaa...

Pikku-puutarhuri

Oli onnen kauppaa keväällä kun sain ihan hyvältä paikalta 2 aaria viljelypalstaa..
Tämä kevät ja kesä meni hieman harakoille osa tilasta jäi käyttämättä ja rikkaruohoja kun piti kuitenkin kitkee etteivät kovasti leviä..

No nyt on kuitenkin selvät suunnitelmat ensi kevääksi... Hmm.. toki ajattelin kokeilla sitä "syyskylvöä" no katotaan kuinka tän tätin käypi...
Ilo katsella kun omat vihannekset ja juurekset ja kaikki kasvaa.. Ja kuinka kauniita on myös rikkaruohot!!!!!

No tämä oli kokeilua ensivuonna olen paljon viisaampi ja kokeneempi.
Osaa jo ehkä arvioida paremmin mitä laittaa ja kuinka paljon... Nyt kun olisi vielä mahtunut vaikka mitä mutta .... Aina tuo mutta..

Kovasti selaillut jo nyt kevään 2007 siemen luetteloa... Ja ajattelin varautua hyvissä ajoin noiden siementen ja muiden kanssa.. Ja toki joka vuosi jotain uusia lajeja...

Muille viljelypalstan vuokraajille ja muillekkin mukavaa loppukesää..

2

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Tämä oli ensimmäinen kesä, kun vuokrasin viljelyspalstan ja MUKAVAA on ollut. Tosin siellä kasvaa tällä hetkellä kukkia: ruiskukkia, kehäkukkia ja auringonkukkia. Punajuuret eivät ehdi ja hernenpalkoja tulee varmaankin viisi syötäväksi. Ei se mitään! Minulle palsta on ollut "henkireikä", siellä ei ajattele yhtään mitään suurempia asioita. Ja mikä parasta, jostakin kumman syystä minun perunapenkkini kasvaa paremmin kuin naapurien. Johtuneeko siitä, että kaivoin itäneet perunat jääkaapin kätköistä, jotka olivat sinne unohtuneet. Se on varmaa, että tämä loistava harrastus jatkuu ensi kesänä.

• Pikku-puutarhuri

Kyllä henkireikä!!! Ja iso sellanen.
        Minulla kasvoi perunan varret todella huonosti ja epäilin jo et mun perunoista ei tule mitään kun olivat vain kaapistani vanhoja itäneitä perunoita eikä ne edes kukkinu.
        Mutta naapurini kehoitti et nosta sieltä vaikka yksi varsi ja katso mitä sieltä oikeen löytyy..
        Ja mitenkäs kävi niin isoja ihania perunoita tuli et kummastuin. No nyt on nostettu peruna satoa ja syöty omia perunoita. Eli ei huolta kaikki istuttamani kasvoi kunnolla ja tuottivat hyvää satoa ja paljon on vielä korjattavaakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      144
      4199
    2. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      21
      2182
    3. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      52
      1798
    4. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      356
      1667
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      22
      1459
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      47
      1425
    7. Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra

Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy
      Sodankylä
      80
      1334
    8. Väärä pää tutustumiseen

Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä
      Ikävä
      149
      1135
    9. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      21
      1116
    10. Pitäisikö ilotulitteiden myynti kieltää?

Esim jyväskylässä ainakin on ammuttu ilotulitteita päin ihmisiä ja autoja. Samoin Helsingissä? Pitäisikö ilotulitteiden
      Maailman menoa
      77
      1086
    Aihe