2 aaria viljelypalstaa...

Pikku-puutarhuri

Oli onnen kauppaa keväällä kun sain ihan hyvältä paikalta 2 aaria viljelypalstaa..
Tämä kevät ja kesä meni hieman harakoille osa tilasta jäi käyttämättä ja rikkaruohoja kun piti kuitenkin kitkee etteivät kovasti leviä..

No nyt on kuitenkin selvät suunnitelmat ensi kevääksi... Hmm.. toki ajattelin kokeilla sitä "syyskylvöä" no katotaan kuinka tän tätin käypi...
Ilo katsella kun omat vihannekset ja juurekset ja kaikki kasvaa.. Ja kuinka kauniita on myös rikkaruohot!!!!!

No tämä oli kokeilua ensivuonna olen paljon viisaampi ja kokeneempi.
Osaa jo ehkä arvioida paremmin mitä laittaa ja kuinka paljon... Nyt kun olisi vielä mahtunut vaikka mitä mutta .... Aina tuo mutta..

Kovasti selaillut jo nyt kevään 2007 siemen luetteloa... Ja ajattelin varautua hyvissä ajoin noiden siementen ja muiden kanssa.. Ja toki joka vuosi jotain uusia lajeja...

Muille viljelypalstan vuokraajille ja muillekkin mukavaa loppukesää..

2

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Tämä oli ensimmäinen kesä, kun vuokrasin viljelyspalstan ja MUKAVAA on ollut. Tosin siellä kasvaa tällä hetkellä kukkia: ruiskukkia, kehäkukkia ja auringonkukkia. Punajuuret eivät ehdi ja hernenpalkoja tulee varmaankin viisi syötäväksi. Ei se mitään! Minulle palsta on ollut "henkireikä", siellä ei ajattele yhtään mitään suurempia asioita. Ja mikä parasta, jostakin kumman syystä minun perunapenkkini kasvaa paremmin kuin naapurien. Johtuneeko siitä, että kaivoin itäneet perunat jääkaapin kätköistä, jotka olivat sinne unohtuneet. Se on varmaa, että tämä loistava harrastus jatkuu ensi kesänä.

• Pikku-puutarhuri

Kyllä henkireikä!!! Ja iso sellanen.
        Minulla kasvoi perunan varret todella huonosti ja epäilin jo et mun perunoista ei tule mitään kun olivat vain kaapistani vanhoja itäneitä perunoita eikä ne edes kukkinu.
        Mutta naapurini kehoitti et nosta sieltä vaikka yksi varsi ja katso mitä sieltä oikeen löytyy..
        Ja mitenkäs kävi niin isoja ihania perunoita tuli et kummastuin. No nyt on nostettu peruna satoa ja syöty omia perunoita. Eli ei huolta kaikki istuttamani kasvoi kunnolla ja tuottivat hyvää satoa ja paljon on vielä korjattavaakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      92
      3965
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3317
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      125
      2617
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      212
      1994
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1784
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      84
      1741
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      96
      1701
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      110
      1539
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1301
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1202
    Aihe