Kysymys pionista

Miksi ei onnistu

Miksi en saa pionia kasvamaan? Samaan aikaan tänä keväänä istutetut angervot ja särkynytsydän kasvaa ja kukki pionin vieressä, mutta pioni ei ole tehnyt edes yhtä uutta versoa. Päinvastoin, pari versoa on kuollut. Eikä tämä edes ole ensimmäinen pionini joka kuolee. Mitä erityistä pionin kasvatuksessa tulisi ottaa huomioon?

5

2233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma68

Itse istutin kaksi pionia v.2006 alkukesästä. Eivät kukkineet silloin eivätkä myöskään tänä kesänä:(

• Kikka

Pioniahan ei pidä kalkita. Ja se ei tykkää liiasta vedestä. Se pitäisi istuttaa siten, ettei vesi jää seisomaan sen juurelle. Itse kokeilin nyt kumparetta. Itsellänikin osa pioneista temppuilee. Yksi tänä kesänä ostamani näyttää kuihtuvan silmissä - saattoi olla huono yksilö. Tuolla ohjeita pionivaarilta http://www.viikkosavo.fi/pdf/200636/11VISA1317P0.pdf

Täällä on myös keskustelupalsta pioneista erikseen, mistä voi löytyä apua http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000010&conference=4500000000000778&subcat=1335

• Miksi ei onnistu

Jaahas, taitaa tuo kalkki, tai minun pionin kohdalla tuhka, olla yksi syy kitumiseen. Meillä maa on varsin hapanta,joten olen levitellyt tuhkaa tämän kesän aikan kukkapenkkeihin. Täytyy siirtää pioni heti huomenissa uuteen paikkaan. Ehtii sitten vielä juurtua ennen talvea. Kiitos neuvoista :)

Huomasin itsekkin tuon ihan oman pioni-palstan kun olin viestini laittanut ;)

• Kikka
        Miksi ei onnistu kirjoitti:

Jaahas, taitaa tuo kalkki, tai minun pionin kohdalla tuhka, olla yksi syy kitumiseen. Meillä maa on varsin hapanta,joten olen levitellyt tuhkaa tämän kesän aikan kukkapenkkeihin. Täytyy siirtää pioni heti huomenissa uuteen paikkaan. Ehtii sitten vielä juurtua ennen talvea. Kiitos neuvoista :)

Huomasin itsekkin tuon ihan oman pioni-palstan kun olin viestini laittanut ;)

Pionit on vähän ovelia :)

• Nimetön

Kyssäristäsi käsitin, että pionisi on melko varjoisan paikan kasvien seurassa. Pioni tarvitsee paljon aurinkoa kehittääkseen vahvat varret.

Yksi taika kastelussa on myös se, ettei lehdistöä saa kastella. Vesi ainoastaan juuristoalueelle. Älä kastele liian usein. Tänä kesänä on satanut aika tiheään tahtiin.

Kaikki ruskistuvat versot pitää leikata pois. saattaa olla jokin versosienitauti, joka tuhoaa sitten juurtakin...

Itse ostin viellä pari päivää sitten kahta pionia useita taimia ja istutin ne. Puutarhakauppias neuvoi laittamaan uusien istutusten, nyt elokuussa istutettujen, juuriston suojaksi PAKKASTEN tultua turvetta. En tiedä oikein. Pionille ei turve oikein sovi, mutta uuden harvan juuriston suojaksi se saattaa olla hyvä. Jos talvi on yhtä sateinen kuin viime talvi huh. Ennen kasvun alkua keväällä kaikki turve on kaavittava tarkkaan pois...minun mielestäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5115
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3658
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1504
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1391
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1292
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1198
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1117
    Aihe