Mistä mustikat

mustikkasuu

Mistähän uskaltaa ostaa mustikoita laatikkosotalla? Haluan ehdottomasti suomalaista marjaa, en itänaapurin, enkä muitakaan tuontimarjoja. Huhuja kuulee, että tuontimustikkaakin myydään suomalaisena. Torikaupassa mustikkalitra maksaa kuulemma 4-6€, minkähänlainen hintahaarukka on 5 kilon laatikoissa. 4 ja 6 euron hintaero on aika monta prosenttia! Ei voi ainakaan kartellista ketään syyttää, mutta mikä hinnan eron selittää?

15

5019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

itse, niin tietää mistä on peräisin. Samalla saa liikuntaa ja säästää rahaa.

• mustikkasuu

Ei viitti lähtee itse metsään pyllistelemään. Tulee vaan syötyä kaikki ja sanko jää tyhjäksi ;)
        Kyllä siitä sangollisesta siivottua mustikkaa voi sen 50€ maksaa. Kunnioitan syvästi marjankerääjiä! Itse en siinä tuntipalkoille pääsisi, olen mielummin senkin ajan perheeni kanssa. Lähdenpä tästä torille mummojahtiin...

• ...torilta

Tiedän ainakin, että eräs tuttavani, arvokkaasti ikääntynyt vanha rouva myy huomenna Kuopion torilla mustikoita, itse juuri pohjoisesta poimimiaan. Kova marjastaja. Hinnoista en tiedä, mutta ei varmaan päätä huimaa. Kannattaa käydä rouva ja hänen mustikkansa metsästämässä. :)

• Pirkkonen

Kun olisi aiemmin tiennyt,niin olisin hankkinut sinulle mustikat. Vanhempani keräsivät yli 1000 kg mustikoita ja puolukoita samt määrät. Asustelevat 180 km päässä Kuopiosta, mutta monelle tuttavalle kävimme hakemassa. Hintaa oli mustikoilla 3,5 euroa kg puhdistettuna ja puolukoilla 2 euroa kg. Myös lakkoja keräsivät, mutta tänä vuonna oli vähäsen.Oikein hyviä olivat. Ehkäpä ensi vuonna tuon sinulle!

• Anonyymi

No tännepä kannattaa puhelinnumeronsa levittää kaikkien nähtäväksi!!

• Anonyymi

Mulla olisi pelkkä mustikkaämpäri! Kävisikö sellainen, 20e!

• Anonyymi

Et vastannut

• Make-marjastaja

Kerään ja myynkin osan mustikoista. Ei uskalla ottaa vastaan uusia tilauksia kun noin 10 ämpärillistä on jo varattu. Ämpärillisen hinta on sen 40-50 e. Katsotaan, miten hinnat menevät tänä vuonna. Ehkä myöhemmin annan sähköpostin, jos marjoja löytyy hyvin.

• Anonyymi

Kyllä jos mustikka on tuotu Venäjältä niin sitä voi sanoa Suomalaiseksi mustikaksi.

• Anonyymi

Suomi24-palveluissa ei saa

Julkaista omia tai muiden henkilökohtaisia yhteystietoja kuten osoitetta, puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta.

• Anonyymi

Saako julkaista oman sos.turvatunnuksen ja pankkikortin salasanan?

• Anonyymi

Tällä palstalla ei saa keskustella kuin Kuopiosta kerätyistä mustikoista.
      Muuten palstapolliisi pahastuu ja tulee nuhteita.

• Anonyymi

Valitettavasti mulla puolet ämpärin mustikoista on Leppävirran puolelta. Noin 50m rajasta yli.

• Anonyymi

Keittiön pöydän alta löytyi vielä kaksi mustikkaa, yhden jos ostaa niin 50centtiä, eurolla saa kaksi. Kylä kannattaisi ostaa, voin postittaa kirjeessä.

• Anonyymi

Ostan Puolalaiset marjat. tosi hyvijä

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      30
      5187
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      135
      2417
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      138
      2092
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      53
      1925
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1770
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      57
      1317
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      166
      1097
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      941
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      312
      875
    10. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      170
      771
    Aihe