Mistä mustikat

mustikkasuu

Mistähän uskaltaa ostaa mustikoita laatikkosotalla? Haluan ehdottomasti suomalaista marjaa, en itänaapurin, enkä muitakaan tuontimarjoja. Huhuja kuulee, että tuontimustikkaakin myydään suomalaisena. Torikaupassa mustikkalitra maksaa kuulemma 4-6€, minkähänlainen hintahaarukka on 5 kilon laatikoissa. 4 ja 6 euron hintaero on aika monta prosenttia! Ei voi ainakaan kartellista ketään syyttää, mutta mikä hinnan eron selittää?

15

5039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      itse, niin tietää mistä on peräisin. Samalla saa liikuntaa ja säästää rahaa.

      • mustikkasuu

        Ei viitti lähtee itse metsään pyllistelemään. Tulee vaan syötyä kaikki ja sanko jää tyhjäksi ;)
        Kyllä siitä sangollisesta siivottua mustikkaa voi sen 50€ maksaa. Kunnioitan syvästi marjankerääjiä! Itse en siinä tuntipalkoille pääsisi, olen mielummin senkin ajan perheeni kanssa. Lähdenpä tästä torille mummojahtiin...


    • ...torilta

      Tiedän ainakin, että eräs tuttavani, arvokkaasti ikääntynyt vanha rouva myy huomenna Kuopion torilla mustikoita, itse juuri pohjoisesta poimimiaan. Kova marjastaja. Hinnoista en tiedä, mutta ei varmaan päätä huimaa. Kannattaa käydä rouva ja hänen mustikkansa metsästämässä. :)

      • Pirkkonen

        Kun olisi aiemmin tiennyt,niin olisin hankkinut sinulle mustikat. Vanhempani keräsivät yli 1000 kg mustikoita ja puolukoita samt määrät. Asustelevat 180 km päässä Kuopiosta, mutta monelle tuttavalle kävimme hakemassa. Hintaa oli mustikoilla 3,5 euroa kg puhdistettuna ja puolukoilla 2 euroa kg. Myös lakkoja keräsivät, mutta tänä vuonna oli vähäsen.Oikein hyviä olivat. Ehkäpä ensi vuonna tuon sinulle!


      • Anonyymi

        No tännepä kannattaa puhelinnumeronsa levittää kaikkien nähtäväksi!!


      • Anonyymi

        Mulla olisi pelkkä mustikkaämpäri! Kävisikö sellainen, 20e!


      • Anonyymi

        Et vastannut


    • Make-marjastaja

      Kerään ja myynkin osan mustikoista. Ei uskalla ottaa vastaan uusia tilauksia kun noin 10 ämpärillistä on jo varattu. Ämpärillisen hinta on sen 40-50 e. Katsotaan, miten hinnat menevät tänä vuonna. Ehkä myöhemmin annan sähköpostin, jos marjoja löytyy hyvin.

    • Anonyymi

      Kyllä jos mustikka on tuotu Venäjältä niin sitä voi sanoa Suomalaiseksi mustikaksi.

    • Anonyymi

      Suomi24-palveluissa ei saa

      Julkaista omia tai muiden henkilökohtaisia yhteystietoja kuten osoitetta, puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta.

      • Anonyymi

        Saako julkaista oman sos.turvatunnuksen ja pankkikortin salasanan?


    • Anonyymi

      Tällä palstalla ei saa keskustella kuin Kuopiosta kerätyistä mustikoista.
      Muuten palstapolliisi pahastuu ja tulee nuhteita.

      • Anonyymi

        Valitettavasti mulla puolet ämpärin mustikoista on Leppävirran puolelta. Noin 50m rajasta yli.


    • Anonyymi

      Keittiön pöydän alta löytyi vielä kaksi mustikkaa, yhden jos ostaa niin 50centtiä, eurolla saa kaksi. Kylä kannattaisi ostaa, voin postittaa kirjeessä.

    • Anonyymi

      Ostan Puolalaiset marjat. tosi hyvijä

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe