Mistä mustikat

mustikkasuu

Mistähän uskaltaa ostaa mustikoita laatikkosotalla? Haluan ehdottomasti suomalaista marjaa, en itänaapurin, enkä muitakaan tuontimarjoja. Huhuja kuulee, että tuontimustikkaakin myydään suomalaisena. Torikaupassa mustikkalitra maksaa kuulemma 4-6€, minkähänlainen hintahaarukka on 5 kilon laatikoissa. 4 ja 6 euron hintaero on aika monta prosenttia! Ei voi ainakaan kartellista ketään syyttää, mutta mikä hinnan eron selittää?

15

4995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

itse, niin tietää mistä on peräisin. Samalla saa liikuntaa ja säästää rahaa.

• mustikkasuu

Ei viitti lähtee itse metsään pyllistelemään. Tulee vaan syötyä kaikki ja sanko jää tyhjäksi ;)
        Kyllä siitä sangollisesta siivottua mustikkaa voi sen 50€ maksaa. Kunnioitan syvästi marjankerääjiä! Itse en siinä tuntipalkoille pääsisi, olen mielummin senkin ajan perheeni kanssa. Lähdenpä tästä torille mummojahtiin...

• ...torilta

Tiedän ainakin, että eräs tuttavani, arvokkaasti ikääntynyt vanha rouva myy huomenna Kuopion torilla mustikoita, itse juuri pohjoisesta poimimiaan. Kova marjastaja. Hinnoista en tiedä, mutta ei varmaan päätä huimaa. Kannattaa käydä rouva ja hänen mustikkansa metsästämässä. :)

• Pirkkonen

Kun olisi aiemmin tiennyt,niin olisin hankkinut sinulle mustikat. Vanhempani keräsivät yli 1000 kg mustikoita ja puolukoita samt määrät. Asustelevat 180 km päässä Kuopiosta, mutta monelle tuttavalle kävimme hakemassa. Hintaa oli mustikoilla 3,5 euroa kg puhdistettuna ja puolukoilla 2 euroa kg. Myös lakkoja keräsivät, mutta tänä vuonna oli vähäsen.Oikein hyviä olivat. Ehkäpä ensi vuonna tuon sinulle!

• Anonyymi

No tännepä kannattaa puhelinnumeronsa levittää kaikkien nähtäväksi!!

• Anonyymi

Mulla olisi pelkkä mustikkaämpäri! Kävisikö sellainen, 20e!

• Anonyymi

Et vastannut

• Make-marjastaja

Kerään ja myynkin osan mustikoista. Ei uskalla ottaa vastaan uusia tilauksia kun noin 10 ämpärillistä on jo varattu. Ämpärillisen hinta on sen 40-50 e. Katsotaan, miten hinnat menevät tänä vuonna. Ehkä myöhemmin annan sähköpostin, jos marjoja löytyy hyvin.

• Anonyymi

Kyllä jos mustikka on tuotu Venäjältä niin sitä voi sanoa Suomalaiseksi mustikaksi.

• Anonyymi

Suomi24-palveluissa ei saa

Julkaista omia tai muiden henkilökohtaisia yhteystietoja kuten osoitetta, puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta.

• Anonyymi

Saako julkaista oman sos.turvatunnuksen ja pankkikortin salasanan?

• Anonyymi

Tällä palstalla ei saa keskustella kuin Kuopiosta kerätyistä mustikoista.
      Muuten palstapolliisi pahastuu ja tulee nuhteita.

• Anonyymi

Valitettavasti mulla puolet ämpärin mustikoista on Leppävirran puolelta. Noin 50m rajasta yli.

• Anonyymi

Keittiön pöydän alta löytyi vielä kaksi mustikkaa, yhden jos ostaa niin 50centtiä, eurolla saa kaksi. Kylä kannattaisi ostaa, voin postittaa kirjeessä.

• Anonyymi

Ostan Puolalaiset marjat. tosi hyvijä

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5475
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2356
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1880
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1771
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1595
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      33
      1543
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1388
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      223
      1021
    Aihe