Mistähän uskaltaa ostaa mustikoita laatikkosotalla? Haluan ehdottomasti suomalaista marjaa, en itänaapurin, enkä muitakaan tuontimarjoja. Huhuja kuulee, että tuontimustikkaakin myydään suomalaisena. Torikaupassa mustikkalitra maksaa kuulemma 4-6€, minkähänlainen hintahaarukka on 5 kilon laatikoissa. 4 ja 6 euron hintaero on aika monta prosenttia! Ei voi ainakaan kartellista ketään syyttää, mutta mikä hinnan eron selittää?
Mistä mustikat
15
5039
Vastaukset
- ................
itse, niin tietää mistä on peräisin. Samalla saa liikuntaa ja säästää rahaa.
- mustikkasuu
Ei viitti lähtee itse metsään pyllistelemään. Tulee vaan syötyä kaikki ja sanko jää tyhjäksi ;)
Kyllä siitä sangollisesta siivottua mustikkaa voi sen 50€ maksaa. Kunnioitan syvästi marjankerääjiä! Itse en siinä tuntipalkoille pääsisi, olen mielummin senkin ajan perheeni kanssa. Lähdenpä tästä torille mummojahtiin...
- ...torilta
Tiedän ainakin, että eräs tuttavani, arvokkaasti ikääntynyt vanha rouva myy huomenna Kuopion torilla mustikoita, itse juuri pohjoisesta poimimiaan. Kova marjastaja. Hinnoista en tiedä, mutta ei varmaan päätä huimaa. Kannattaa käydä rouva ja hänen mustikkansa metsästämässä. :)
- Pirkkonen
Kun olisi aiemmin tiennyt,niin olisin hankkinut sinulle mustikat. Vanhempani keräsivät yli 1000 kg mustikoita ja puolukoita samt määrät. Asustelevat 180 km päässä Kuopiosta, mutta monelle tuttavalle kävimme hakemassa. Hintaa oli mustikoilla 3,5 euroa kg puhdistettuna ja puolukoilla 2 euroa kg. Myös lakkoja keräsivät, mutta tänä vuonna oli vähäsen.Oikein hyviä olivat. Ehkäpä ensi vuonna tuon sinulle!
- Anonyymi
No tännepä kannattaa puhelinnumeronsa levittää kaikkien nähtäväksi!!
- Anonyymi
Mulla olisi pelkkä mustikkaämpäri! Kävisikö sellainen, 20e!
- Anonyymi
Et vastannut
- Make-marjastaja
Kerään ja myynkin osan mustikoista. Ei uskalla ottaa vastaan uusia tilauksia kun noin 10 ämpärillistä on jo varattu. Ämpärillisen hinta on sen 40-50 e. Katsotaan, miten hinnat menevät tänä vuonna. Ehkä myöhemmin annan sähköpostin, jos marjoja löytyy hyvin.
- Anonyymi
Kyllä jos mustikka on tuotu Venäjältä niin sitä voi sanoa Suomalaiseksi mustikaksi.
- Anonyymi
Suomi24-palveluissa ei saa
Julkaista omia tai muiden henkilökohtaisia yhteystietoja kuten osoitetta, puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta.- Anonyymi
Saako julkaista oman sos.turvatunnuksen ja pankkikortin salasanan?
- Anonyymi
Tällä palstalla ei saa keskustella kuin Kuopiosta kerätyistä mustikoista.
Muuten palstapolliisi pahastuu ja tulee nuhteita.- Anonyymi
Valitettavasti mulla puolet ämpärin mustikoista on Leppävirran puolelta. Noin 50m rajasta yli.
- Anonyymi
Keittiön pöydän alta löytyi vielä kaksi mustikkaa, yhden jos ostaa niin 50centtiä, eurolla saa kaksi. Kylä kannattaisi ostaa, voin postittaa kirjeessä.
- Anonyymi
Ostan Puolalaiset marjat. tosi hyvijä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483