Miksi vaavin annetaan

kasvaa liian isoksi???

Niin taitaa käydä, et synnytys muuttuu keisarin leikkaukseksi :-( odotan nyt kuudettani rvk 40 3.

Synnytystapa arviossa arvioitiin et n 3.5kg mahtuu vielä, mut isompi vaavi tekisi jo tiukkaa. Vaavin paino arvio nyt 3.6kg ja huomenna aika yo sairaalaan joka varattiin 3vk sitten siltä varalta ettei vaavi ole vielä syntynyt. Aikaa varattaessa lekuri totesi et kyllä se siihen mennessä syntyy kun paikatki oli pehmenneet ja sormelle auki. Niin vaan kävi et ei syntyny ei edes aikomusta, 2 vk ei oo kunnon suppareita kuulunu eikä tuntunu et se siitä.

Huomenna sitten varmaan leikkaukseen määrätään kun vaavi ei mahdu :-(

Onko vastaavia kokemuksia?

4

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne säästää...

      Ei ole vastaavaa kokemusta. Lapseni syntyi kyllä keisarinleikkauksella mutta syy oli perätila. Luulisin että pyritään vaan mahdollisimman pitkään välttämään leikkausta, kun sinunkin tapauksessasi oli toivoa että vauva syntyisi ajoissa.

      Ovatko kaikki 5 lastasi painaneet syntyessään alle tuon 3,5 kg, vai onko aikaisemmissa synn.tapa arvioinneissa laskettu painoraja mikä mahtuisi syntymään (vauva) suuremmaksi?

      Tsemppiä synnytykseen!

    • synnytykset

      aikaisemmat lapset symtyneet rvk 34, 37, 38,39 ja 40 eli ajoissa ollaan aina oltu ja joka kerta pidemälle päästy. Painoa on ollu 1940kg ja 2840kg välillä eli tosi pieniä enkä edes polta. Viimiseltä murtu solisluu kun oli ahtaat paikat. Arvaatte varvaankin, että olen nyt suurin piirtein paniikissa kun laps painaa n.3600kg 4vk sitten ultrassa oli paino arvio 3000kg.

      • Juuri synnyttänyt

        Itse synnytin kolme viikkoa sitten rv 39 4,7 kg (56cm) painaneen lapsen. Tunsin, että vauva on iso, muttei kukaan oikein uskonut. Painoarvio tehtiin rv 36 (ultra) ja se oli noin 3 kg. Eli pyydä lähete synnytyssairaalaan välittömästi. Onnekseni synnytys sujui hienosti. Toki voimme sitten keskustella 20 vuoden kuluttua minkälaiset laskeumat minulla on... Ja toisaalta enää en voisi auttaa lastani jos olisi tapahtunut jonkinlainen komplikaatio....


    • pojanäiti2

      Olitko lantioröntgenissä vai arvioiko lääkäri sisätutkimuksella minkä kokoinen vauva mahtuu tulemaan? Olisi kiva tietää mitat, jos olit röntgenissä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe