Niin taitaa käydä, et synnytys muuttuu keisarin leikkaukseksi :-( odotan nyt kuudettani rvk 40 3.
Synnytystapa arviossa arvioitiin et n 3.5kg mahtuu vielä, mut isompi vaavi tekisi jo tiukkaa. Vaavin paino arvio nyt 3.6kg ja huomenna aika yo sairaalaan joka varattiin 3vk sitten siltä varalta ettei vaavi ole vielä syntynyt. Aikaa varattaessa lekuri totesi et kyllä se siihen mennessä syntyy kun paikatki oli pehmenneet ja sormelle auki. Niin vaan kävi et ei syntyny ei edes aikomusta, 2 vk ei oo kunnon suppareita kuulunu eikä tuntunu et se siitä.
Huomenna sitten varmaan leikkaukseen määrätään kun vaavi ei mahdu :-(
Onko vastaavia kokemuksia?
Miksi vaavin annetaan
4
681
Vastaukset
- ne säästää...
Ei ole vastaavaa kokemusta. Lapseni syntyi kyllä keisarinleikkauksella mutta syy oli perätila. Luulisin että pyritään vaan mahdollisimman pitkään välttämään leikkausta, kun sinunkin tapauksessasi oli toivoa että vauva syntyisi ajoissa.
Ovatko kaikki 5 lastasi painaneet syntyessään alle tuon 3,5 kg, vai onko aikaisemmissa synn.tapa arvioinneissa laskettu painoraja mikä mahtuisi syntymään (vauva) suuremmaksi?
Tsemppiä synnytykseen! - synnytykset
aikaisemmat lapset symtyneet rvk 34, 37, 38,39 ja 40 eli ajoissa ollaan aina oltu ja joka kerta pidemälle päästy. Painoa on ollu 1940kg ja 2840kg välillä eli tosi pieniä enkä edes polta. Viimiseltä murtu solisluu kun oli ahtaat paikat. Arvaatte varvaankin, että olen nyt suurin piirtein paniikissa kun laps painaa n.3600kg 4vk sitten ultrassa oli paino arvio 3000kg.
- Juuri synnyttänyt
Itse synnytin kolme viikkoa sitten rv 39 4,7 kg (56cm) painaneen lapsen. Tunsin, että vauva on iso, muttei kukaan oikein uskonut. Painoarvio tehtiin rv 36 (ultra) ja se oli noin 3 kg. Eli pyydä lähete synnytyssairaalaan välittömästi. Onnekseni synnytys sujui hienosti. Toki voimme sitten keskustella 20 vuoden kuluttua minkälaiset laskeumat minulla on... Ja toisaalta enää en voisi auttaa lastani jos olisi tapahtunut jonkinlainen komplikaatio....
- pojanäiti2
Olitko lantioröntgenissä vai arvioiko lääkäri sisätutkimuksella minkä kokoinen vauva mahtuu tulemaan? Olisi kiva tietää mitat, jos olit röntgenissä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 104574
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.48503- 47437