Pulit valloittaneet Utran :(

muuttajan_kohta

Kyllä täällä Utrassa asuminen alkaa ellottaa toden teolla. Tienposket on pulien käymälöitä, kaupanpihat pulien parkkeja. Nytkin v-tuttaa käydä tuossa lähimmässä kaupassa, kun aina on hirveä pulijengi pihalla mesoamassa. Kerran joku häiriintynyt kävi hakkaamassa meidän autoakin kun oltiin kaupassa. En ymmärrä miten kukaan uskaltaa asua täällä lasten kanssa. Itse etsin jo uutta kotia...

11

2618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Utran saaren

ovat myös valloittaneet , milloin ei "teatteriryhmä" sulje saarta, niin juopot siellä majailee, minä en enää viitsi käydä koko kaupassa, enkä myöskään saaressa. Utrassa liikaa "sossun" elättejä.

• nimiimin

Soittakaa virkavalta poistamaan pulit, ei kenenkään kannata kotiaan vaihtaa moisen takia.

• utrasta

poliisin niin se on hetki vain kun pulit on poissa ja sitten kun kytät lähtee pois sama meno jatkuu taas vähän ajan kuluttua..

• ja yhteiskunta maksaa asumi...

nämä samat pulit asuttavat myös hallussaan olevissa kaupungin vuokra-asunnoissa asunnottomia kavereitaan, remmi kiertää asunnosta toiseen häiriköimässä, kunnes isännöitsijä kyllästyy valituksiin, ja siirtyvät seuraavan kaverin asuntoon. Rahaa tuntuu riittävän alkoholiin ja yhteiskunta maksaa asumisen. ei huolen häivää...

• Akateemikko

Tulin "siirtotyöläisenä" Helsingistä Joensuuhun pari vuotta sitten ja miten ollakaan, kaupungin vuokra-asuntoyhtiö osoitti minulle asunnon Utrasta Hyttitie 2:sta. Olin meidän rapun ainut työssäkäyvä, kaikki muut vain ryyppäsivät (todistetusti). Suoraan sanottuna pelotti asua koko rapussa, kun koskaan et voinut tietää, kuka tuli vastaan ja missä kunnossa.

Onneksi vuokrasuhteeni oli vain 4 kk:n mittainen, mutta se riitti siinä paikassa.

Valitin ahkerasti kaikista rapun ongelmista vuokranantajalle, mutta aina ylintä johtoa myöten minulle vain naureskeltiin ja sanottiin, ettei asialle voi tehdä mitään, koska kaupungin sosiaalitoimi suojelee näitä spurguja. Eräskin isännöitsijä kertoi, että samassa osoitteessa kanssani on kymmeniä vuokralaisia, jotka eivät ole maksaneet vuokria moniin kuukausiin tai edes takuumaksua asuntoon muuttaessa. Kysyinkin, että miten asunnon voi edes saada tai ylipäätänsä säilyttää, jos ei maksa vuokraa eikä edes takuumaksua. Taas naurettiin ja sanottiin, että kaupunki suojelee spurguja, ja jos vuokranantaja alkaisi häätämään asukkaita näistä syistä ulos, puuttuisi kaupunki heti asiaan lopettamalla maksajan roolin. Todella outoa puhetta helsinkiläisen korvissa. Toinen mielenkiintoinen havaintoni paikallisesta S-marketista oli se, että huomattava osa erilaisista elintarvikkeista oli alennusmyynnissä vanhentuneiden päiväysten vuoksi. Onko siis utralaisten ostovoima näin heikko, että pitää ostaa vain alennettuja vanhentuneita elintarvikkeita?

Olipahan kokemus jollaista en ole ikinä elämässäni aikaisemmin kokenut :)! Kommentoikaa!

• noljakkalainen

Täälläkin Noljakassa kun usein menet joko valintataloon tai s- markettiin niin usein joistain ihmisistä tulee sellainen viinan/kaljan tuoksu että huh ja ostarilla pyörivät myös etten kehtaa sinne aina etes mennä jos voi käydä muualla asioilla Ja sitten ne tai jotkut muut likaavat rahaautomaatinkin se on usein niin epäsiisti..

• isännöinti parantanut otettaan
        Akateemikko kirjoitti:

Tulin "siirtotyöläisenä" Helsingistä Joensuuhun pari vuotta sitten ja miten ollakaan, kaupungin vuokra-asuntoyhtiö osoitti minulle asunnon Utrasta Hyttitie 2:sta. Olin meidän rapun ainut työssäkäyvä, kaikki muut vain ryyppäsivät (todistetusti). Suoraan sanottuna pelotti asua koko rapussa, kun koskaan et voinut tietää, kuka tuli vastaan ja missä kunnossa.

Onneksi vuokrasuhteeni oli vain 4 kk:n mittainen, mutta se riitti siinä paikassa.

Valitin ahkerasti kaikista rapun ongelmista vuokranantajalle, mutta aina ylintä johtoa myöten minulle vain naureskeltiin ja sanottiin, ettei asialle voi tehdä mitään, koska kaupungin sosiaalitoimi suojelee näitä spurguja. Eräskin isännöitsijä kertoi, että samassa osoitteessa kanssani on kymmeniä vuokralaisia, jotka eivät ole maksaneet vuokria moniin kuukausiin tai edes takuumaksua asuntoon muuttaessa. Kysyinkin, että miten asunnon voi edes saada tai ylipäätänsä säilyttää, jos ei maksa vuokraa eikä edes takuumaksua. Taas naurettiin ja sanottiin, että kaupunki suojelee spurguja, ja jos vuokranantaja alkaisi häätämään asukkaita näistä syistä ulos, puuttuisi kaupunki heti asiaan lopettamalla maksajan roolin. Todella outoa puhetta helsinkiläisen korvissa. Toinen mielenkiintoinen havaintoni paikallisesta S-marketista oli se, että huomattava osa erilaisista elintarvikkeista oli alennusmyynnissä vanhentuneiden päiväysten vuoksi. Onko siis utralaisten ostovoima näin heikko, että pitää ostaa vain alennettuja vanhentuneita elintarvikkeita?

Olipahan kokemus jollaista en ole ikinä elämässäni aikaisemmin kokenut :)! Kommentoikaa!

Kuulin tossa että isännöinnin linja on muuttunut jonkin verran, valitukset käsitellään, ja tietty määrä vakavia varoituksia aiheuttaa vuokrasopimuksen purkamisen.

Samoin maksamattomista vuokrista seuraa n. puolen vuoden kuluttua häätö. Vasta luottutietojen kuntouduttua asiaa takaisin kaupungin jonoon.

Samoin kaikki itse aiheutetut vahingot korvattava, vuokra-talojahan ylläpitää nykyään osakeyhtiömuotoinen, tosin kaupunkiomisteinen firma.

Ao toimilla onkin joihinkin taloihin saatu työssäkäyvä enemmistö.

• näköjään

lämpötilakin tuntuu vaikuttavan,
      helteellä puoli-pulitkin menevät ihan sekaisin.
      pitäisi saada joensuuhun lisää siltoja, jonka alle voisivat muuttaa...

• vai aurinko

Tosiaan taisi tänäänkin iltapäivällä olla joku muu kuin lämpötila, kun kolme pulia akka ja kaksi ukkoo "makaili" nurmikolla, vähän matkaa kaupalta puu-koululle päin. Ukko ja akka yritti varmaan "hommia" ja sillä kolmannella ei jalat enää kantaneet, pari metriä matkaa pyörätielle "kiva" siinä lasten kanssa rattailla ohi kulkea. Menisivät syvemmälle metsään, eikä siinä kulkuväylän varrella, on sentään yleinen tie ja melko paljon liikennettä.

• utran puli

uimassa eilen, vesi oli lämmintä!

• poissa ovat

nyt ei juuri puleja näy, taitavat
      helpot päivät olla ohi tältä vuodelta....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3057
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2801
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      184
      2428
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2155
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1476
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13