Kypsyttää

kypsyyntynyt

viitaten aikaisempaan keskusteluun:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4000000000000034&posting=22000000028070085

Itselläni tilanne melko sama...

Olen hoitovapaalla ja irtisanoin työsopimukseni. Työsuhteen päättymispäivää seuraavana päivänä kun oletin lopputilin olevan tilillä heräsin ajatukseen että voi "#?=% en ole toimittanut verokorttia!!

Tsekkasin tilin, ei ole rahoja tullut. Otan ja soitan palkanlaskijalle, hän sanoo ettei palkkoja ole vielä lähetetty ja sanoo että kerkiän vielä toimittaa verokortin työnantajalle asian korjaamiseksi. Tunnin sisällä puhelusta toimitan kortin töihin.

Tilinauha saapuu postissa viikon päästä ja iloiseksi yllätykseksi totean että 60% sitä veroa on sitten maksettu =)

Soittelen taas edestakaisin lähimmän esimieheni kanssa joka katselee edessään olevaa verokorttiani ja toteaa että olen toimittanut sen hänelle myöhässä ja piste. ei voi tehdä mitään. Palkanmaksutiedot hän on lähettänyt kuulemma jo palkanmaksutoimistoon päivää ennen verokortin toimittamista.

Edellinen työnantajani kertoo että veron korjaus on mahdollista tehdä saman kuun aikana vielä. Nykyinen työnantajani ei vastaa puheluihini. Esimiehen mukaan mitkään toimenpiteet tässä vaiheessa ei ole mahdollisia varsinkaan ilman lisäkustannuksia heille, ja heillä ei ole velvoitetta sellaista tehdä. Itseppä olen kortin myöhässä toimittanut.

*huokaus* pannu kiehuu yli...

Soitan palkkatoimistoon ottaakseni selvää paljonko korjauksesta aiheutuvat lisäkustannukset olisivat jotta voin tarvittaessa vaikka itse maksaa kulut!!

Siellä minulle vastataan että tottakai asia korjataan no problem, kun heille vain lähetetään se minun verokorttini niin saan loput rahani tämän kuun jälkimmäisenä palkkakautena... Eikä maksa mitään ylimääräistä!

Eli ei tarvitse nyt sitten odottaa vuoden päähän veronpalautuksiani sentään. Ei vain voi käsittää joidenkin haistavittu- asennetta. Eihän heidän olisi kai PAKKO ollut enään tehdä asialle mitään, mutta olisivat hyvin voineet vielä siinä vaiheessa vaikuttaa kyseiseen veroasiaan, kun toimitin korttini heille. Olisi vaadittu vain yksi faksin lähettäminen...

Toivottavasti saavat vihdoin aikaiseksi.

0

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
        Maailman menoa
        9
        2781
      2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
        Sinkut
        106
        2621
      3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
        Maailman menoa
        18
        2317
      4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
        Maailman menoa
        49
        1894
      5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
        Järki ja tunteet
        14
        1473
      6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
        Ikävä
        32
        1463
      7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
        Ikävä
        177
        1173
      8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
        Ikävä
        101
        1154
      9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
        Ikävä
        71
        1005
      10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
        Ikävä
        81
        958
      Aihe