katumusta ja välinpitämättömyyttä

?????????

onko hormoneiden vika ja onko kellä tuttuja tuntemuksia samasta.
on alkanut tuntumaan että tulisipa jo ulos,ei jaksa kiinnostaa tavaroiden hankkiminen,ei nimet,ei sukupuoli koska tuntuu etten halua kumpaakaan.
Kaikki on aivan sama,olen jopa miettinyt adoptiota koska en tunne kiintymystä vauvaa kohden enkä voi sanoa rakastavani häntä.kaikki on aivan samaa.
tilanne ei todellakaan ole ollut aina tälläinen,vasta kuukausi sitten kaikki oli toisin.

jossain vaiheessa luin jonkun kirjoituksen että tälläisiä tunteita on muillakin ollut.
nyt kyselen kokemuksia ja milloin kaikki palaa ennalleen että odotan iltapotkuja,liikkumista musiikin tahtiin ym. vai onko tälläiset tunteet täysin vääriä ja tuomittavia sekä vain omassa päässäni?

3

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraillut

se on normaalia. Varmaan osalla se ilmenee raskaudenajan masennuksena, osalla taas tuollaisena "ei tunnu missään" -tunteena.

Tosiasia on, että synnytyksen jälkeenkin, vaikka ei mitään varsinaista masennusta olisikaan, vauvaa pitää oppia rakastamaan. Ei se ole itsestään selvää. Menee usein kuukausia, ennen kuin lapsi oikein tuntuu omalta. Jos ei edes halua/jaksa yrittää, varmaan on todellista harkita adoptiota. Jos kuitenkin olet vakain tuumin vauvaa hankkinut, anna tilaa sillekin tunteelle, että vauvan tulo on vaikeaa ja rankkaa eikä mitään onnenhuumaa (tosin sekin voi synnytyksen jälkeen yllättäen iskeä).

Itsellä on hyvä neuvoskella, kun kärsin kyllä ajoittaisesta masennuksesta vauva-aikojen ulkopuolella, mutta raskaus ja pieni vauva pitävät elämän niin merkityksellisenä, ettei tarvitse masentua. Elämällä on päämäärä silloin, minua totisesti tarvitaan. Odotan neljättä...

• tutulta

Minulla on 1 v 4 kk:n ikäinen poika jota rakastan yli kaiken, mutta muistan kyllä kun esim. lasketun ajan mennessä yli sanoin miehelleni, että koska ei aio syntyä niin ei tarvi syntyä ollenkaan, en halua koko vauvaa enää!

• kikka kolmonen

Heippa, en osaa sanoa tuntemuksistasi sen paremmin, itse olen vasta tokalla kolmanneksella ja odotan ensimmäistä lastani. Mutta tuo on sellainen juttu, johon varmasti saat apua, neuvola on oikea paikka puhua tuntemuksista. Et ole siellä ainoa, joka on kokenut samaa. Neuvolassa oltaisiin varmasti onnellisia, jos he voisivat sinua auttaa. Kaikki kääntyy varmasti hyväksi, mutta muista puhua asiasta ympärillä oleville! Kyllä varmasti saat tukea kun et jaksa. Olen ollut tekemisissä tällaisten asioiden kanssa vaikkei ole omakohtaista kokemusta. Onnea loppuraskauteen ja opit kyllä rakastamaan vauvaasi kaikkien hormoniryöppyjen jälkeen =) Puhuthan ainakin lapsen isän kanssa, lienee lähin apu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe