Mehiläiskato

Hyönteisistä huolestunut

10

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viljalajit

      Ovat tuulipölytteisiä.

      • herkulesso

        joo ja muutenki ihan täyttä sontaa koko kitinä. mutta niinhän se on että piiperöjuttuja pitää hakemalla keksiä muutenhan ihminen ei olisi piiperö jos ei jostain luonnon asiasta itkisi.


      • Viljelijä tietää

        Maailmalla viljeltävistä kasveista 93% on hyönteissuosijoita eli kukkivia. Esim Aasian ja venäjän pääasiallinen viljelykasvi on tattari, toisena maissi. Kaikki marja ja hedelmäkasvit on
        kukkivia hyönteissuosijoita. Tuulen suosijoita on siis vain 7%.


      • pösilö 76
        Viljelijä tietää kirjoitti:

        Maailmalla viljeltävistä kasveista 93% on hyönteissuosijoita eli kukkivia. Esim Aasian ja venäjän pääasiallinen viljelykasvi on tattari, toisena maissi. Kaikki marja ja hedelmäkasvit on
        kukkivia hyönteissuosijoita. Tuulen suosijoita on siis vain 7%.

        mieti nyt mistä höpiset surkea hörhö. helvetti kun pitää mitä pöljemmistä asioista yrittää vääntää muka niin tärkeänä.


      • pääasiallinen
        Viljelijä tietää kirjoitti:

        Maailmalla viljeltävistä kasveista 93% on hyönteissuosijoita eli kukkivia. Esim Aasian ja venäjän pääasiallinen viljelykasvi on tattari, toisena maissi. Kaikki marja ja hedelmäkasvit on
        kukkivia hyönteissuosijoita. Tuulen suosijoita on siis vain 7%.

        Aasian pääasiallinen viljelykasvi on riisi! Ei siis mitään hätää.

        Hyvin näkyy tännekin marjoja tulevan, vaikka mehiläiset on muka hukassa. Niitä pölyttäjiä on muuten muitakin kuin mehiläinen.


      • se ole..
        Viljelijä tietää kirjoitti:

        Maailmalla viljeltävistä kasveista 93% on hyönteissuosijoita eli kukkivia. Esim Aasian ja venäjän pääasiallinen viljelykasvi on tattari, toisena maissi. Kaikki marja ja hedelmäkasvit on
        kukkivia hyönteissuosijoita. Tuulen suosijoita on siis vain 7%.

        Eikös se ole hyvä, kun päästään geenimaissista eroon!!


      • Janokki
        pösilö 76 kirjoitti:

        mieti nyt mistä höpiset surkea hörhö. helvetti kun pitää mitä pöljemmistä asioista yrittää vääntää muka niin tärkeänä.

        Miten joku voi olla noin typerys ettei ymmärrä luonnosta vähääkään. Toiset luulevat, että kaupasta saa aina ruokaa ja pistorasiasta saa sähköä. Ampiainen ja mehiläinen ovat avainlajeja, näiden katoaminen aiheuttaisi lähestulkoon maanpäällisen maapallon elimistön tuhoutumisen. Avainlajin kuoleminen on juuri se asia mitä pelätään, jossain vaiheessa ihminen saa aikaiseksi sen ja se on sitten lopun alkua.


      • Tekee hallaa
        Janokki kirjoitti:

        Miten joku voi olla noin typerys ettei ymmärrä luonnosta vähääkään. Toiset luulevat, että kaupasta saa aina ruokaa ja pistorasiasta saa sähköä. Ampiainen ja mehiläinen ovat avainlajeja, näiden katoaminen aiheuttaisi lähestulkoon maanpäällisen maapallon elimistön tuhoutumisen. Avainlajin kuoleminen on juuri se asia mitä pelätään, jossain vaiheessa ihminen saa aikaiseksi sen ja se on sitten lopun alkua.

        Mille tahansa asialle. Ei koko maailman elimistö tuhoudu mehiläisen myötä vaikka Albert niin sanoikin.

        Mehiläisten katoaminen on vakava asia. Ehkä syynä ovat geenimuunnellut viruspohjaiset tojuntakeinot, kuka tietää.

        Liiottelu kuitenkin johtaa helposti ihmisten turtumiseen ongelmaan kun mitään niin radikaalia kuin ennusttiin ei tapahdukaan.


    • olisi luonnonlaki, joka tässäkin toimii. Kun populaatio kasvaa liian suureksi, niin loiset ja taudit lisääntyvät myös. Vrt. jänisrutto, AIDS, lintuinfluenssa.

      Alkukesästä oli sellainen tilanne, että tuskin uskalsi ovea avata kun oli pari-kolme herhiläistä pyrkimässä sisälle, nyt niitä ei näy enää missään.
      Muutama kimalainen tuossa vielä onneksi pörrää.

      Totaalinen hyönteiskato olisi kyllä kohtalokasta koko ihmispopulaatiolle, tämä tiedoksi niille pösilöille, jotka vähättelevät meidän viherpiipertäjien huolestuneisuutta mehiläisten ja ampiaisten häviämisestä.

    • sadetta paossa

      Vesisateen aikana ei mehiläisetkään pörrää.
      Vaan kun on ollut taas pari poutapäivää niin kummasti vaan näkyy kimalaiset ja muut koppiaiset lentelevän kukasta kukkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe