Saapa nähdä, miten käy, loppuuko meiltä ruoka?
Seuraavassa linkissä on syitä ja seurauksia, onneksi tosin veikkauksia:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=4500000000000067&posting=22000000028228380#22000000028228380
Mehiläiskato
10
993
Vastaukset
- Viljalajit
Ovat tuulipölytteisiä.
- herkulesso
joo ja muutenki ihan täyttä sontaa koko kitinä. mutta niinhän se on että piiperöjuttuja pitää hakemalla keksiä muutenhan ihminen ei olisi piiperö jos ei jostain luonnon asiasta itkisi.
- Viljelijä tietää
Maailmalla viljeltävistä kasveista 93% on hyönteissuosijoita eli kukkivia. Esim Aasian ja venäjän pääasiallinen viljelykasvi on tattari, toisena maissi. Kaikki marja ja hedelmäkasvit on
kukkivia hyönteissuosijoita. Tuulen suosijoita on siis vain 7%. - pösilö 76
Viljelijä tietää kirjoitti:
Maailmalla viljeltävistä kasveista 93% on hyönteissuosijoita eli kukkivia. Esim Aasian ja venäjän pääasiallinen viljelykasvi on tattari, toisena maissi. Kaikki marja ja hedelmäkasvit on
kukkivia hyönteissuosijoita. Tuulen suosijoita on siis vain 7%.mieti nyt mistä höpiset surkea hörhö. helvetti kun pitää mitä pöljemmistä asioista yrittää vääntää muka niin tärkeänä.
- pääasiallinen
Viljelijä tietää kirjoitti:
Maailmalla viljeltävistä kasveista 93% on hyönteissuosijoita eli kukkivia. Esim Aasian ja venäjän pääasiallinen viljelykasvi on tattari, toisena maissi. Kaikki marja ja hedelmäkasvit on
kukkivia hyönteissuosijoita. Tuulen suosijoita on siis vain 7%.Aasian pääasiallinen viljelykasvi on riisi! Ei siis mitään hätää.
Hyvin näkyy tännekin marjoja tulevan, vaikka mehiläiset on muka hukassa. Niitä pölyttäjiä on muuten muitakin kuin mehiläinen. - se ole..
Viljelijä tietää kirjoitti:
Maailmalla viljeltävistä kasveista 93% on hyönteissuosijoita eli kukkivia. Esim Aasian ja venäjän pääasiallinen viljelykasvi on tattari, toisena maissi. Kaikki marja ja hedelmäkasvit on
kukkivia hyönteissuosijoita. Tuulen suosijoita on siis vain 7%.Eikös se ole hyvä, kun päästään geenimaissista eroon!!
- Janokki
pösilö 76 kirjoitti:
mieti nyt mistä höpiset surkea hörhö. helvetti kun pitää mitä pöljemmistä asioista yrittää vääntää muka niin tärkeänä.
Miten joku voi olla noin typerys ettei ymmärrä luonnosta vähääkään. Toiset luulevat, että kaupasta saa aina ruokaa ja pistorasiasta saa sähköä. Ampiainen ja mehiläinen ovat avainlajeja, näiden katoaminen aiheuttaisi lähestulkoon maanpäällisen maapallon elimistön tuhoutumisen. Avainlajin kuoleminen on juuri se asia mitä pelätään, jossain vaiheessa ihminen saa aikaiseksi sen ja se on sitten lopun alkua.
- Tekee hallaa
Janokki kirjoitti:
Miten joku voi olla noin typerys ettei ymmärrä luonnosta vähääkään. Toiset luulevat, että kaupasta saa aina ruokaa ja pistorasiasta saa sähköä. Ampiainen ja mehiläinen ovat avainlajeja, näiden katoaminen aiheuttaisi lähestulkoon maanpäällisen maapallon elimistön tuhoutumisen. Avainlajin kuoleminen on juuri se asia mitä pelätään, jossain vaiheessa ihminen saa aikaiseksi sen ja se on sitten lopun alkua.
Mille tahansa asialle. Ei koko maailman elimistö tuhoudu mehiläisen myötä vaikka Albert niin sanoikin.
Mehiläisten katoaminen on vakava asia. Ehkä syynä ovat geenimuunnellut viruspohjaiset tojuntakeinot, kuka tietää.
Liiottelu kuitenkin johtaa helposti ihmisten turtumiseen ongelmaan kun mitään niin radikaalia kuin ennusttiin ei tapahdukaan.
olisi luonnonlaki, joka tässäkin toimii. Kun populaatio kasvaa liian suureksi, niin loiset ja taudit lisääntyvät myös. Vrt. jänisrutto, AIDS, lintuinfluenssa.
Alkukesästä oli sellainen tilanne, että tuskin uskalsi ovea avata kun oli pari-kolme herhiläistä pyrkimässä sisälle, nyt niitä ei näy enää missään.
Muutama kimalainen tuossa vielä onneksi pörrää.
Totaalinen hyönteiskato olisi kyllä kohtalokasta koko ihmispopulaatiolle, tämä tiedoksi niille pösilöille, jotka vähättelevät meidän viherpiipertäjien huolestuneisuutta mehiläisten ja ampiaisten häviämisestä.- sadetta paossa
Vesisateen aikana ei mehiläisetkään pörrää.
Vaan kun on ollut taas pari poutapäivää niin kummasti vaan näkyy kimalaiset ja muut koppiaiset lentelevän kukasta kukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1031085
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308842- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614