Fosavance, sivuoireet

osteopenia

Aloitin eilen Fosvance lääkityksen. Nyt yöllä on ollut pahoinvointia, ripulia, päänsärky, niskat kipeänä... Lääkkeen ohjeissa kyllä mainitaan yleiset flunssan oireet jne. Onko teille kenellekään tullut tälläisiä aloitusoirteita ja menevätkö ohi vai täytyykö vaihtaa lääkettä ?

9

5881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollu oireita

ja aloitin marraskuussa 06. mutta eihän kaikille tule välttämättä noita sivuoireita. kerro lääkärillesi noista oireista.

• tihku

Fosavance aiheutti alussa nivel- ja lihaskipuja, lähinnä jaloissa, ajoittain voimakastakin, sekä päänsärkyä, mutta toisen kuukauden aikana kivut katosivat eikä muita oireita ole ollut. Olen käyttänyt vajaan vuoden.

• luun haurastuminen

olen käyttänyt fosavance-lääkettä yli vuoden ajan.nyt pariin viikkoon en ole ottanut ,koska tuli voimakasta närästystä.hoidin vaivan apteekin käsikauppa-kuurilla.mutta käyn lääkärissä asian vuoksi, onko vaihdettava lääke toiseen.

• en usko

Hei !
      Olen käyttänyt Fosavance lääkettä 5½ vuotta, lopetin sen tietooni tulleiden pitkäaikaiskäytöstä johtuvien sivuvaikutusten takia. Olen ollut ilman lääkettä nyt ½vuotta.Nyt kuitenkin oireilen pahasti . Mitä nyt ,lääkärini sanoo muiden lääkkeiden olevan niin kalliita, ettei hän niitä minulle kirjoita.
      Reija

• Aikku

Minä olen ymmärtänyt, että Focavancea suositellaan käytettävän viisivuotta. Siis jos siitä on ollut apua. Luuston tiheys mittaus ensimmäisen vuoden jälkeen.

• 125µg

Kannattaisiko hoitaa niitä luita D-vitamiinilla ei kalkilla eikä lääkkeillä, jotka ovat huonoja.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

• hölmölä.

Ei lääkkeillä korjata ravintoainepuutoksia ja liikuntaa.

Mutta jokainen laittaa rahansa ja terveytensä likoon, jos tykkää.

• ei kalkkia

kalsiumlisillä ei ole satunnaistetuissa ja kontrolloiduissa tutkimuksissa todettu olevan murtumariskiä vähentävää vaikutusta vaan päinvastoin, ne ovat SUURENTANEET murtumariskiä meta-analyysissa

http://www.ajcn.org/content/86/6/1780.long

• osteoporosi

Olen käyttänyt itse Fosafance lääkitystä nyt 1,5 v ja ei ole ollut yhtään mitään sivuoireita. Lääke on hyvä. Menen ½ v kuluttua uuteen luuntiheysmittaukseen ja olen hyvin toiveikas asian suhteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5910
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      79
      3289
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2511
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2115
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      2055
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1639
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1232
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1216
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1085
    Aihe