Fosavance, sivuoireet

osteopenia

Aloitin eilen Fosvance lääkityksen. Nyt yöllä on ollut pahoinvointia, ripulia, päänsärky, niskat kipeänä... Lääkkeen ohjeissa kyllä mainitaan yleiset flunssan oireet jne. Onko teille kenellekään tullut tälläisiä aloitusoirteita ja menevätkö ohi vai täytyykö vaihtaa lääkettä ?

9

4784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollu oireita

      ja aloitin marraskuussa 06. mutta eihän kaikille tule välttämättä noita sivuoireita. kerro lääkärillesi noista oireista.

    • tihku

      Fosavance aiheutti alussa nivel- ja lihaskipuja, lähinnä jaloissa, ajoittain voimakastakin, sekä päänsärkyä, mutta toisen kuukauden aikana kivut katosivat eikä muita oireita ole ollut. Olen käyttänyt vajaan vuoden.

      • luun haurastuminen

        olen käyttänyt fosavance-lääkettä yli vuoden ajan.nyt pariin viikkoon en ole ottanut ,koska tuli voimakasta närästystä.hoidin vaivan apteekin käsikauppa-kuurilla.mutta käyn lääkärissä asian vuoksi, onko vaihdettava lääke toiseen.


    • en usko

      Hei !
      Olen käyttänyt Fosavance lääkettä 5½ vuotta, lopetin sen tietooni tulleiden pitkäaikaiskäytöstä johtuvien sivuvaikutusten takia. Olen ollut ilman lääkettä nyt ½vuotta.Nyt kuitenkin oireilen pahasti . Mitä nyt ,lääkärini sanoo muiden lääkkeiden olevan niin kalliita, ettei hän niitä minulle kirjoita.
      Reija

      • Aikku

        Minä olen ymmärtänyt, että Focavancea suositellaan käytettävän viisivuotta. Siis jos siitä on ollut apua. Luuston tiheys mittaus ensimmäisen vuoden jälkeen.


    • 125µg

      Kannattaisiko hoitaa niitä luita D-vitamiinilla ei kalkilla eikä lääkkeillä, jotka ovat huonoja.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

    • hölmölä.

      Ei lääkkeillä korjata ravintoainepuutoksia ja liikuntaa.

      Mutta jokainen laittaa rahansa ja terveytensä likoon, jos tykkää.

    • ei kalkkia

      kalsiumlisillä ei ole satunnaistetuissa ja kontrolloiduissa tutkimuksissa todettu olevan murtumariskiä vähentävää vaikutusta vaan päinvastoin, ne ovat SUURENTANEET murtumariskiä meta-analyysissa

      http://www.ajcn.org/content/86/6/1780.long

    • osteoporosi

      Olen käyttänyt itse Fosafance lääkitystä nyt 1,5 v ja ei ole ollut yhtään mitään sivuoireita. Lääke on hyvä. Menen ½ v kuluttua uuteen luuntiheysmittaukseen ja olen hyvin toiveikas asian suhteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe