Tuhtimmat mamit jelppiä!

rv 19+4

Sellasta vaan kyselin,että rupeaa jo hulestuttamaan kun ei mitään tunnu mahassa.Ei potkuja,kuplintaa,myllerrystä ei niin mitään!

Maha näkyy jo vaikka onki tota ihraa ympärillä,mutta tunnen mikä on läskiä ja mikä taas vauva mahaa.
painoa oli alkutekijöissä 89 ja korkeutta on kertyny ittelle 168cm nyt paino 91.
Onko vaan niin,että siellä se jo potkii,mutta en vaan tunne ku ensisynnyttäjä ja ihraa edessä vaiko mikä on?

Koska teillä on tuntunu ekat liikkeet?
Kauanko viellä odottelen ennenku saa alkaa panikoimaan?
Pelottaa vaan,että mitä jos en tunne niitä liikkeitä ollenkaan koko raskauden aikana,voiko niin edes käydä?

Kiitti mahdollisista vastauksista ja onnea odotukseen=)

7

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rva-XL

Olen kanssa tuhdimpi odottaja, olen viikolla 22. Olen tuntenut liikkeet jo 3-4 viikkoa. Ei "lisämakkarat" estä liikkeiden tuntemista.

Mutta malta nyt vain odottaa. Kyllä ne liikkeet varmaan pian tuntuu.

• rv 27+4

Ota ihan rauhallisesti, kyllä ne liikkeet tuntuu vielä. Mulle sanottiin neuvolassa, että ensisynnyttäjällä, olipa vartalonmalli mikä tahansa, liikkeet tuntuu yleensä myöhemmin. Ei mahamakkarat vaikuta siihen, milloin itse tuntee liikkeet, mutta siihen ne tietysti vaikuttaa, milloin esim. kumppani tai joku muu tuntee liikkeet mahan päältä.

Itse en tuntenut mitään muljahduksia tai perhosensiiven lepatteluja, luulin varmaan ilmavaivoiksi niitä :-) Sitten kun aloin tuntea liikkeet, tuntui ihan kunnon potkuja, rv oli silloin tasan 18.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että jokainen raskaus ja jokainen lapsi on erilaisia. Ei kannata koskaan verrata omaa raskautta muihin, koska se aiheuttaa usein vaan ahdistusta. Nauti raskaudestasi ja kuulostele, kyllä se vaavi sieltä potkii vielä :-)

• sijainti

myös vaikuttaa jonkin verran, minulla istukka takaseinällä, niin liikkeet alkoivat tuntua viikolla 19. Olen myös iso odottaja, lähtöpaino oli 87 ja ensi synnyttäjä. Jos sinun istukka etuseinässä, ei liikkeet välttämättä tunnu niin hyvin. Odottele vain rauhassa, kyllä ne liikket pian tuntuu.

• tuhtis

mulla istukka etuseinämässä, eli vaikeuttaa liikkeitten tuntemista alkuunsa, aloin tuntea rv 20 hujakoilla kunnon potkuja.

• paniikkia lykkäämään

niin soita neuvolaan jos pääsisit ultraan tai kuuntelisivat dopplerilla sydänääniä. Rauhoittais sua varmasti. Mutta kyllä ne potkut sieltä alkaa, usko pois.

• Toista odotteleva

Ei hätiä mitiä. Olen siis uudelleensynnyttäjä ja minäkin tunsin potkut vasta tuossa vaiheessa vaikka istukka onkin takaseinämässä...

Tosin mua rupesi stressaan kanssa tosi paljon, mutta olenkin lukenu että uudelleensynnyttäjän pitäisi tuntea viimeistään vkolla 18 tms. Mutta sinulla ei ole kiirettä vielä!

• Rv 19+5

Eilen se tapahtui.Vauva potkaisi ekaa kertaa niin,että tunsin sen kädellänikin tosin hennosti,mutta silti.
      Tippahan siinä linssiin tuli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe