Minulla on takana todella järkyttävä synnytyskokemus ja minua surettaa kun haluaisimme molemmat mieheni kanssa lisää lapsia, mutta en tiedä miten enää uskallan. Synnytyksestä on nyt vuosi aikaa ja minulla on selkä edelleen hajalla, eikä parane koskaan, kiitos kokemattoman anestesialääkärin. Jouduin synnytyksessä odottamaan tuntikaupalla anestesialääkäriä antamaan epiduraalia ja tuskat olivat NIIN helvetinmoiset että olin varma että kuolen. Huusin naama limassa tuntikaupalla ennen kun lääkäri pääsi paikalle, sillä sairaalassa oli silloin kiirettä. Tulos oli se, että hän pisti piikin jotenkin huonosti, että se meni spinaalitilaan, mikä aiheutti sen, että olin vuorokauden vuodepotilaana (kunnes minulle seuraavana päivänä tehtiin veripaikka) ja selässäni tapahtui jotain, sillä en voi vieläkään taivuttaa selkääni, muuten sattuu ihan kamalasti. Lisäksi puudutuksen teho loppui sopivasti ponnistusvaiheeseen ja sitten minulle tehtiin välilihaleikkaus ilman puudutusta ja lapsi vedettiin imukupilla... Huh! Koko tämä touhu kesti 34 tuntia. Puistattaa vieläkin ajatus ja näen lähes joka yö painajaisia edelleen... joka tapauksessa uutta lasta en uskalla enää tehdä, sillä sain tapahtuneesta neulakammon ja lisäksi selkäni hajosi niin, että tuskin epiduraalia enää voisi laittaa, joten joutuisin synnyttämään ilman puudutusta ja päätellen ensimmäisen synnytyksen kestosta, seuraavakin synnytys kestäisi pitkään. En pystyisi kestämään sitä kipua enää. Ja sektiossa annetaan myös puudutus selkään... (Esikoiseni syntyi sektiolla). Onko muilla pieleen menneitä epiduraalikokemuksia? Oletteko uskaltaneet harkita lisää lapsia?
Huono kokemus
5
1313
Vastaukset
- 39+5
pyytää sektion. suunnitellun sektion siis.. olisi varmasti hyvä vaihtoehto kaiken kokemasi jälkeen.
- yksi äiti vain...
...mutta annetaanhan siinäkin puudutus selkään... Ellei sitä voisi tehdä nukutuksessa, mutta enpä ole kuullut...
- selvää
yksi äiti vain... kirjoitti:
...mutta annetaanhan siinäkin puudutus selkään... Ellei sitä voisi tehdä nukutuksessa, mutta enpä ole kuullut...
Mielestäni sektion voi tehdä nukutuksessa. Ota ainakin selvää siitä, ennen kuin hautaat haaveet toisesta lapsesta. Ainakin hätäsektio tehdään nukutuksessa, joten luulisi, että suunniteltukin voidaan tehdä...
- Julia
käydä psykiatrin juttusilla. Itselläni on myös traumaattinen synnytyskokemus, jota seuranneet paniikkihäiriöt paranivat psykiatrin suorittamalla hypnoosihoidolla.
Suosittelen lämpimästi. Jos oikeasti joka yö näet painajaisia niin hae apua ennenkuin teet jotain esim. tällästä:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1417277- !!?
onko sulla kaikki aivan kotona vieläkään kun kyseisen linkin olet kysyjälle liitänyt! sairasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1772681- 1642499
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182187Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612063Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31729"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2041420Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2241153Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931128Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3681069