muistikortin sisällön palauttaminen

kuvaaja-x

ostin muistikortin käytettynä ja huvikseni palautin sen sisällön palautusohjelmalla(photorescue).
kortilla oli normaaleja perhekuvia sekä myös arkaluontoistakin materiaalia... kenelle kuuluu oikeudet kuviin?

7

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika....

... kuvaajalle tietysti. Sinällään sulla olisi tietysti oikeus pitää kuvat omassa käytössä, mutta julkaista tai muuten taloudellisesti hyödyntää ei saa. Nyt tietysti, jos ne kuvat ovat selvästi henkilökohtaisia niin voipi mennä salakatselun puolelle niiden tutkailu, mutta siihen tietysti syyllistyit jo. Asiallahan ei ole väliä, kun kukaan ei tiedä, että kuvat ovat sinulla ja julkaista et niitä saa.

• ---

Hieman idioottimaista penkoa toisten roskia. Oletitko, että käytetyllä kortilla ei olisi koskaan ollut kuvia?

Kuvien oikeudet kuuluvat kuvan ottajalle. Ei ole merkitystä löydätkö kuvan internetistä, sanomalehdestä, roskiksesta tai käytetyltä muistikortilta.

Jos ne kuvat johonkin vuotavat niin todella toivon, että saat vähintäänkin isot sakot.

• kuvaaja-x

kuvat ovat jo poistettu...

• Mika...

... ne sakot voisi antaa? jos joku myy roskiksensa mulle, niin kai sitä nyt saa tutkia. Kyllähän se niin on, että jokainen saa hoitaa roskansa sen arkaluontoisuuden mukaan.

• ---
        Mika... kirjoitti:

... ne sakot voisi antaa? jos joku myy roskiksensa mulle, niin kai sitä nyt saa tutkia. Kyllähän se niin on, että jokainen saa hoitaa roskansa sen arkaluontoisuuden mukaan.

Tämä kuitenkin on lähempänä tilannetta, että roskat ovat ajettu halvan silppurin lävitse.

• eh?
        Mika... kirjoitti:

Ne sakot saisi juuri siitä salakatselusta minkä itse mainitsit.

Hämmästyttävä viesti kerta kaikkiaan kuitenkin. Varmaankaan siis kuvia ei palautettu nimenomaan arkaluontoisen materiaalin toivossa .. ei tietenkään ei ..

Ja herranjestas mikä kysymys. Vaikka kuvat voikin varstaa niin kuvien oikeuksia ei voi varastaa.

• Mika...
        eh? kirjoitti:

Ne sakot saisi juuri siitä salakatselusta minkä itse mainitsit.

Hämmästyttävä viesti kerta kaikkiaan kuitenkin. Varmaankaan siis kuvia ei palautettu nimenomaan arkaluontoisen materiaalin toivossa .. ei tietenkään ei ..

Ja herranjestas mikä kysymys. Vaikka kuvat voikin varstaa niin kuvien oikeuksia ei voi varastaa.

.... olen samaa mieltä, että salakatselustahan siinä olisi kyse. Mun ajatus oli lähinnä siinä, että olennaisempaa on se mitä sillä materiaalilla tekee, kuin se että sen on saanut käsiinsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3857
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      189
      3694
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2108
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1172
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      153
      1127
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      51
      1034
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe