Hoitovapaalta työvoimakoulutukseen

Rahajuttuja

Olen hoitovapaalla ja vakituinen työpaikka on odottamassa,mutta olen hakenut työvoimakoulutukseen.Jos tuonne koulutukseen pääsen niin irtisanon itseni työpaikastani.

Kysymys kuuluukin,että mitähän rahaa mahdan saada siellä koulutuksessa? Lasketaanko rahat sen mukaan mitä olen tienannu ennen vanhempainlomaa vai lasketaanko ne jotenki hoitorahasta vai...?

Miettii epätoivoinen raha-asioita...

5

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymään

Kelasta!
      Ei kannata jättää arvailujen varaan noin isoa ratkaisua.

• metsään

Älä vaan ala irtisanomaan itseäsi!
      Maisteleppa sanaa "työvoimakoulutus" mitä mielikuvia tulee?
      Se on siis työttömille tai työttömyysuhanalaisille järjestettyä koulutusta.
      Aina voi hakea mutta ei sua sinne oteta. Jos irtisanoudut duunista tulee sulle varmaan karenssi joka estää myös koulutuspaikan saannin.
      Eli painele vaan duuniin ja opiskele työn ohessa...tai käyttäydy töissä niin että saat kenkää ja oot työtön.....
      Joo Työvoimakouluksen aikana saa normaalin työttömyyskorvauksen lisäksi 8 euroa/arkipäivä kulukorvauksia.

• alkuperänen

Mistäs tiedät etten ole työttömyysuhan alla? Ja kyllä työvoimakoulutukseen voi päästä vaikka olisikin työpaikka,soitin sinne itse ja kysyin asiasta ja sanoivat,että ei todellakaan ole mahdotonta päästä,että ovat kyllä ottaneet uudelleen koulutettaviakin,kunhan siihen vain on perusteita.Kerroin hänelle syyni ja hän piti ihan mahdollisena että kurssille pääsen,varsinkin kun sinne oli ainakin sillä hetkellä hakenut vasta vähän ihmisiä.

Työpaikastani aion itseni irtisanoa itseni vasta kun tiedän että pääsen kurssille,jos siis pääsen.Jos en pääse niin menen työpaikkaani takaisin sitten kun hoitovapaa loppuu,jos en siihen mennessä löydä sitten jotain muuta.

• vastaus asiapitoinen
        alkuperänen kirjoitti:

Mistäs tiedät etten ole työttömyysuhan alla? Ja kyllä työvoimakoulutukseen voi päästä vaikka olisikin työpaikka,soitin sinne itse ja kysyin asiasta ja sanoivat,että ei todellakaan ole mahdotonta päästä,että ovat kyllä ottaneet uudelleen koulutettaviakin,kunhan siihen vain on perusteita.Kerroin hänelle syyni ja hän piti ihan mahdollisena että kurssille pääsen,varsinkin kun sinne oli ainakin sillä hetkellä hakenut vasta vähän ihmisiä.

Työpaikastani aion itseni irtisanoa itseni vasta kun tiedän että pääsen kurssille,jos siis pääsen.Jos en pääse niin menen työpaikkaani takaisin sitten kun hoitovapaa loppuu,jos en siihen mennessä löydä sitten jotain muuta.

Jos kuulut kassaan ja olet oikeutettu ansiosidonnaiseen, saat samaa kuin ansiosidonnaisesi olisi. Sen lisäksi 8 euroa/päivä kulukorvausta, kulukorvausta ei makseta mahdollisilta lomapäiviltä, joita pitkissä koulutuksissa voi olla muutama vuodessa. Ellet ole oikeutettu ansiosidonnaiseen, saat työmarkkinatukea. Voit laskea mitä saat kelan sivuilla, siellä on laskuri. Mikäli koulutus on ns. työnhakualueesi ulkopuolella, voit saada kulukorvausta 16 euroa/päivä.

Minä olin kurssilla, jossa oli yksi suoraan töistä tullut. Hänellä oli määräaikainen työ ja olivat sopineet päättymispäivän siten, että pääsi koulutukseen.

• vielä..
        vastaus asiapitoinen kirjoitti:

Jos kuulut kassaan ja olet oikeutettu ansiosidonnaiseen, saat samaa kuin ansiosidonnaisesi olisi. Sen lisäksi 8 euroa/päivä kulukorvausta, kulukorvausta ei makseta mahdollisilta lomapäiviltä, joita pitkissä koulutuksissa voi olla muutama vuodessa. Ellet ole oikeutettu ansiosidonnaiseen, saat työmarkkinatukea. Voit laskea mitä saat kelan sivuilla, siellä on laskuri. Mikäli koulutus on ns. työnhakualueesi ulkopuolella, voit saada kulukorvausta 16 euroa/päivä.

Minä olin kurssilla, jossa oli yksi suoraan töistä tullut. Hänellä oli määräaikainen työ ja olivat sopineet päättymispäivän siten, että pääsi koulutukseen.

Niin, ansiosidonnainen lasketaan palkkatuloista ajalta ennen äitiyslomaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4650
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      179
      3655
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      68
      2096
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1288
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1094
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1000
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe