Kotikonstit jännittämiseen

Terot teroille

Tahattomat tärinät ja panikointi johtuu lähinnä keskushermoston pyrkimyksestä purkaa jännitystilaa. Itse olen huomannut että alkoholin jättäminen pois auttaa kummasti. Alkoholi vaikuttaa keskushermoston toimintaan ja sen poistuminen elimistöstä kestää kuusi päivää. Itse panikoin sosiaalisissa/arvostelevissa tilanteissa alkuviikon ajan töissä yms jos olen viikonloppuna ollut kännissä.

Lisäksi luin artikkelin että keskushermostoa rauhoittaa jännitystilanteilta, jos syö:
B1-,B3-,B5-,B6-vitamiineja sekä magnesiumia ja kromia.

Tsemiä kaikille jännääjille!

3

1000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ano visenne

Itsellä paljon purkamattomia jännitystiloja, vihaa ja katkeruutta sisällä.
      Hyvän yleiskunnon säilyttämiseksi teen kotitreeniä säännöllisesti.
      Punnitsen päivittäin itseni painonhallintaa silmällä pitäen.

Mainitsemasi vitamiinit ainakin minulla ennakolta vähentävät jännitystiloja.
      Auttavat myös unensaantia.

• tuo on

ja viina ja muut huumaavat aineet pois ja terveet elämäntavat tilalle. Eiköhän pahimmatkin "mielenhäiriöt" kaikkoa. Kokemusta on!

• jaah

Tätä yksinkertaista viestiä olen täältä kai etsinyt jo kauan. Siis tätä selkeää ja lyhyttä neuvoa. Huomenna täytynee jättää kaljat ostamatta ja sensijaan laittaa euronsa apteekkiin. Olen rajatapus, en kuulemma lääkkeitä tarvitse, mutta itseluottamusta sitäkin enemmän.
      Ehkä siihen jännityksen vähenemiseen auttas nimenomaan noi vitskut. Kiitti.
      Mut onko toi alkoholin poisjättäminen oikeasti tässätilanteessa ainoa oikea ratkaisu..eli otan 2-3 kaljaa viikonloppuna molempina päivinä. Muuta en ota enkä useammin.
      Sen tiedän että mulla käy sympaattinen hermosto ylikierroksilla ja olen "periaatteessa" syyton omiin jännityksiini. Mulla on lääke alentamaan pulssia joka sinänsä on ihan ok apu sellaiseen tilaan mikä tulee kun sydän hakkaa tuhatta ja sataa ilman mitään erikoista syytå-eli kun jännitys sitten iskee päälle niin pulssi on jo vaarallisen korkea.
      No, käyn noi vitskut ja odotan ... ? miten kauan???
      Milloin apu tulee jos on tullakseen ??
      Sitten jos sitä ei tule niin tiedän hakea sitä taas kerran jostain muualta. ( tähän asti apua olen hakenut läheisten lisäksi psykologilta, hierojalta, ryhmästä sekä liikunnasta)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe