Ukko ryyppää ja piinaa muita

Helvetinväsynyt

Kiva homma,ukolla alkoi kesäloma ja niinkuin vannoili,että nyt ei ryyppää koska ei halua krapulaa.Ikävänä ihmisenä tokaisinkin, että nuo jutu ei oo ikinä pitäneet...

Noh,eilen alkoi tintata kaljaa naamariin,oli näet pitänyt joltain viron pojalta tuotattaa kunnon lasti.

Sen minkä laskuissa perässä pysyin,ukolta holahti lurkusta alas 3sixpäckkiä 0,5l kaljatölkkejä=18tölkkiä!!!

Saatana vie sitä sirkusta,kukaan ei tietenkään saanut nukuttua kun rymisteli ja kolisteli.Alkoi soitella neljän aikaan yöllä ihmisille,joitten kanssa oli kai ollut koulussa samaan aikaan,joskus 30vuotta sitten...

Ryyppykaveriksi yritti herätellä alaikäistä(16) poikaansakkin!!Saatana vie,minä en ole tähänkään asti sallinut viinaksia/kaljaa alaikäisille ja yks perkele menee vielä herättelemään sikakännissä lastaan yöllä.Kyllä oli niin hermo kireällä, että vaikka kuulin,että tais rysähtää saunassakin nurin(kännissä saunoo läpi yön)en mennyt kattomaan,vaikka ois halkaissut päänsä.Nyt en jaksa enää välittää.Saletilla en mene edes katsomaan makkariin,onko enää toreissaan.

Tällänen on niin paskaa kuin ikinä voi vaan olla,ainoa epämääräinen asia on, että jostain ihmeen syystä en olekkaan luiskahtanut kuvioon mukaan,vaikka hetken tuossa kesällä niin luulin.Tuli tissuteltua 3-4kaljaa pari kertaa viikossa.

Nyt ei oikeen enää mene alas kuin pari korkeintaan.No joo,eilen humautin kylläkin 4kaljaa kiukkupäissäni alas,sit pääsikin oksentamaan.

Jos joku on vastaavassa tilanteessa, älkää odottako että tapa muuttuu.Ei se muutu,kannattaa lähteä....

13

1057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedän

Olin kanssa yhdessä miehen kanssa joka ryyppää eikä sekään riitä vaan myös pössyttelee. Lapsia meillä ei ole mutta kyllä se kamalaksi meni. Aloin itsekin juoda kun ei sitä selvin päin enää kestänyt. Lopulta lopetettiin suhde ja sittenhän se helvetti meikäläisellä vasta alkoi. Kaveri ryyppäsi niin että työpaikka meni ja minä sain mahdottomat syylisyydentunteet. Tiedän, että jos oltaisiin pysytty yhdessä niin tuota ei olisi tapahtunut. Niin, sitten aloin minäkin juoda sitä kaljaa ja jouduin aivan kamaliin vaikeuksiin. Nyt on kaikki onneksi taas hyvin. Vaikea tilanne sinulla, toivottavasti löydät sen oikean tien :)

• Helvetinväsynyt

Väsymys tosiaan painaa,tekstissä niin paljon virheitä,että ainakin yhdessä kohdassa asia ei välttämättä valkene mitä tarkoitin...

"ainoa epämääräinen asia on, että jostain ihmeen syystä en olekkaan luiskahtanut kuvioon mukaan,vaikka hetken tuossa kesällä niin luulin.Tuli tissuteltua 3-4kaljaa pari kertaa viikossa."

Siis epämäräinen ilon aihe on,että en sitten alkanut itsekkin juomaan urakalla,vaikka ehdin huolestua,että onkohan tie repsahdukseen alkanut.Ne pari kertaa viikossa 3-4kaljaa alkoi tuntua aika paljolta...

• ja joo

kummalista menoa, en voi muuta sanoa.
      Mielestäni ainoa vaihtoehto on ehdottomuss. Sinä lopetat juomisen ensin ja vaadit miestäsi lopettamaan kans. Näytät esimerkkiä että et tarvitse kaljaa(pystykkö?) Niin kauan kun sinäkin juot ukkosikin juo, se on varma. Mielestäni teillä on ongelma ja se pahenee ehkä(veikkaan, että teille voi tulla riitaakin)

Lapset ei saisi kärsiä!

"Paskat asiat kiertää paskasuvuissa paskageenien välityksellä!"

• Helvetinväsynyt

Oon kertaalleen tehnyt pesäeron ukon kanssa,just juomisen takia.Vaadin että kodista pitää tulla ehdottoman raitis, hälle se ei käynyt(joi salaa)joten sit pistettiin ero vaihde päälle.

Yhteen palattiin ja vuoden raittiuden jälkeen vanhat kuviot heräsi henkiin.

Pystyn olemaan juomatta,siitä ei ole esimerkiksi, ukko juo silti.Vaikka salaa.Itse lähdin vasta menneenä keväänä seurajuomiseen mukaan.On niin paljon mistä pitää huolehtia,etten voi senkään takia antaa itteni repsahtaa.

Ai veikkaat että meille tulee riitaa,on tullut jo.

Ukko tulee täys raittiiden vanhempien kodista,kaik lapset silti suht viinaan meneviä.Naisetkin.

• alkoholistin puoliso
        Helvetinväsynyt kirjoitti:

Oon kertaalleen tehnyt pesäeron ukon kanssa,just juomisen takia.Vaadin että kodista pitää tulla ehdottoman raitis, hälle se ei käynyt(joi salaa)joten sit pistettiin ero vaihde päälle.

Yhteen palattiin ja vuoden raittiuden jälkeen vanhat kuviot heräsi henkiin.

Pystyn olemaan juomatta,siitä ei ole esimerkiksi, ukko juo silti.Vaikka salaa.Itse lähdin vasta menneenä keväänä seurajuomiseen mukaan.On niin paljon mistä pitää huolehtia,etten voi senkään takia antaa itteni repsahtaa.

Ai veikkaat että meille tulee riitaa,on tullut jo.

Ukko tulee täys raittiiden vanhempien kodista,kaik lapset silti suht viinaan meneviä.Naisetkin.

etkai vaan ole jäänyt ns. tunnekoukkuun? Eli mielialat vaihtelee, jätän sen, en jätä, kuolisippa tuo juoppo, voi kauheaa, jos se vaikka kuolee jne. Al-Anon olisi sinulle nyt paikallaan. Parasta on irrottautua alkoholistista rakkaudella, ei vihalla. Jos eroaa vihassa, monesti palaa takaisin. Puoliso tarvii tietyn pisteen, ennenkuin hän on valmis tekemään mitään ratkaisuja. Niin myös alkoholisti. Ja niin myös minä itse.

• Helvetinväsynyt
        alkoholistin puoliso kirjoitti:

etkai vaan ole jäänyt ns. tunnekoukkuun? Eli mielialat vaihtelee, jätän sen, en jätä, kuolisippa tuo juoppo, voi kauheaa, jos se vaikka kuolee jne. Al-Anon olisi sinulle nyt paikallaan. Parasta on irrottautua alkoholistista rakkaudella, ei vihalla. Jos eroaa vihassa, monesti palaa takaisin. Puoliso tarvii tietyn pisteen, ennenkuin hän on valmis tekemään mitään ratkaisuja. Niin myös alkoholisti. Ja niin myös minä itse.

En tiedä voiko varsinaisesta tunnekoukusta puhua,sillä ainakaan ns.rakkaudellisia tuntemuksia ei ole.Välillä sääli häilähtää,mutta useimmiten vitutus,viha ja inho.

Oon kait antanut tän mennä liian pitkälle,sairastuinkin hiljattain ja nyt lääkitystä kokeillaan,mikä toimis ja oon siitä syystäkin tosi väsynyt ja aikaansaamaton.Ja ennekaikkea rahaton,täydellisesti.Sekin hiljentää tahtia tehdä mitään.Kertaalleen olen pyytänyt asunnon saannissa apua sossusta,tarjosivat perheerapiaa.Voi paska,se ei enää auta.Enkä edes halua.Aiemmin ehdotin itsekkin asiaa ukolle,hän nauroi minun idioottiehdotukselle...

Ois edes joku ihminen jonka kanssa vois alkaa näitä asioita hoitaa, mutta ei ketään periaatteessa.Ei sellaisia,jotka tälläisissa asioissa voi auttaa.Huomaan että on tässä yleisauttaja itse joutunut jamaan,jolloin ei apua saa edes pyytämällä.

Noh,eipä oo ainakaan tänään tarvinnut kuunella huutoa ja uhkailua vaikka millä.Eilen senkin edestä.Nyt joku makaa kaunista kesäpäivää krapulassaan,joka kestää arvatenkin viikon.

Olipa taas vuodatus.Meidän paikkakunnall ei ole Al-anionia,enkä näin pienessä kylässä ilkeis mennä.Sitäpaitsi luulen että siitä ukolla yltyis juominen kun sais tietää.

• ex-Jasu

En tiedä voiko varsinaisesta tunnekoukusta puhua,sillä ainakaan ns.rakkaudellisia tuntemuksia ei ole.Välillä sääli häilähtää,mutta useimmiten vitutus,viha ja inho.

Oon kait antanut tän mennä liian pitkälle,sairastuinkin hiljattain ja nyt lääkitystä kokeillaan,mikä toimis ja oon siitä syystäkin tosi väsynyt ja aikaansaamaton.Ja ennekaikkea rahaton,täydellisesti.Sekin hiljentää tahtia tehdä mitään.Kertaalleen olen pyytänyt asunnon saannissa apua sossusta,tarjosivat perheerapiaa.Voi paska,se ei enää auta.Enkä edes halua.Aiemmin ehdotin itsekkin asiaa ukolle,hän nauroi minun idioottiehdotukselle...

Ois edes joku ihminen jonka kanssa vois alkaa näitä asioita hoitaa, mutta ei ketään periaatteessa.Ei sellaisia,jotka tälläisissa asioissa voi auttaa.Huomaan että on tässä yleisauttaja itse joutunut jamaan,jolloin ei apua saa edes pyytämällä.

Noh,eipä oo ainakaan tänään tarvinnut kuunella huutoa ja uhkailua vaikka millä.Eilen senkin edestä.Nyt joku makaa kaunista kesäpäivää krapulassaan,joka kestää arvatenkin viikon.

Olipa taas vuodatus.Meidän paikkakunnall ei ole Al-anionia,enkä näin pienessä kylässä ilkeis mennä.Sitäpaitsi luulen että siitä ukolla yltyis juominen kun sais tietää.

Nimimerkki "Calmato" kirjoitti taannoin listan niistä sairauksista, joihin alkoholistin puolison on todettu sairastuvan. Se lista oli melko pitkä.

Kun juopon kanssa yrittää elää vuosikausia jännittäen lähestulkoon joka ainoaa päivää, se jättää aivan varmasti jälkensä ihmiseen. Tällöin psykofyysinen kokonaisuus alkaa väkisinkin oireilla jostakin kohtaa.

Tätä ei "sossutäti" ymmärtänyt.
        Hän ilmeisesti kuvittelee (kuten alkoholismia tuntemattomat tekevät), että miehesi on juonut siksi,kun hänellä on paha olla parisuhteessanne.
        Aivan kuten alkoholisti itse, "sossutätikin" haki syytä juomiselle juopon ulkopuolelta. Hän ei siis halunnut tajuta, että syy juomiseen voisi olla juopossa itsessään.

Miehesi on tottakai onneton parisuhteessaan. Mutta se johtuu vain siitä, kun hän on yhtälailla onneton joka paikassa. Hän ei saa pullosta enää hyvää oloa, vaan juominen ainoastaan lisää hänen tuskaansa.

Siksi miestäsi ei auta vaikka menisitkin hänen kanssaan parisuhdeterapiaan. PÄinvastoin, hän saa siitä vain luvan juoda lisää, sillä "hänhän on uhrautunut ja yrittänyt kaikkensa", että hänen olonsa paranisi.
        Se terapia, jota juoppo tarvitsee on täysin henkilökohtaista, ja puolison ei saa olla siinä mukana missään nimessä.

Sossutätikin on varmasti asiasta kuullut koulutuksensa jossain vaiheessa, mutta kun hän ei halua sitä muistaa.
        Yllättävän usein juuri hoito- ja sosiaali-alalla, syynä tällaiseen tahalliseen tietämättömyyteen on viranhaltijan oma käsittelemätön alkoholismi.

Alkoholistiperheen tyttäret hakeutuvat jostain syystä näille aloille, ja heillä kaikilla on takanaan alkoholistinen lapsuus, jota heidän ei ole ollut mahdollista käsitellä missään vaiheessa.
        Heidän suhteensa alkoholiin ja/tai alkoholismiin on usein täysin järjetön.
        He jo lapsena syyllistivät itseään oman vanhempansa juomisesta, ja nyt he haluavat sitten syyllistää sinut miehesi juomisesta.

• calmato

Jos ei paikkakunnallanne ole Al-anonryhmää, voit saada vertaistukea Internetissä toimivasta suomenkielisestä El-anonryhmästä. Ryhmä on suljettu, joten sinne pääsee vain erityistunnuksilla. Tarkemmat liittymisohjeet saat Al-anon keskustoimistosta, yhteys

http://www.al-anon.fi/

Älä jää yksin ongelmien kanssa 'liemeen myrkyttymään'. Oman kotikunnan sosiaalitoimistossa on ammatillista osaamista tällaisiin tilanteisiin ja A-klinikat auttavat myös läheisiä, ei vain alkoholistia.

• kirotus

Jos emäntä kiroilee noin rajusti, niin ei ole ihmekään, että ukko ryyppää.... Et kai ole noin paha suustasi "oikeassa elämässä" myös?

• Helvetinväsynyt

Ehkä itsekkin alat päästellä ärräpäitä,jos valvot jatkuvasti toisen kännäämisen ja sekoilujen vuoksi.Milläs sitten selität sen,että ko.miekkosella suht säännöllinen juominen on alkanut 13vuotiaana,16 vuotiaana oli kokenut juomisen suhteen,silloin muutti omilleen ja enää ei ainakaan kukaan voinut olla moittimassa juomisen suhteen.

Edelliset ihmissuhteet rämähtivät niinikään juomiseen-kiroilevat,huutavat naiset taas juomisen syynä?

Ja mitä normaaliin kielenkäyttööni tulee,en kiroile _yleensä_,mutta en kiellä ettenkö sitä koskaan tekisi.Mielestäni se ei ole syy juoda.Jos olisi,sitten tässä saisi itse juoda jatkuvasti,aamuin illoin pitkin päivää.

• ex-Jasu

Saatana, että riepoo tuollainen tiedottomuus.
        Ettäkö mies ryyppää kun akka saatana kiroilee.

Kuvittelin jo että sen "sossutädin" aivottomuus olisi ollut maailmanennätys tyhmyydessä, mutta kyllä sinä pistit vielä paremmaksi, helvetti soikoon.

• olen

10 vuotta elänyt mieheni kanssa ja kaljaa menee aine enemmän ja enemmän. Juomaputket kestää 3-6 päivää. Meillä on kohta 6-vuotias tytär,eikä se ole tahtia hidastanut, päinvastoin. Heinäkuun ekapäivä tein päätöksen, mitä en varmasti tule katumaan..1.9 muutamme tyttäreni kanssa pois yhteisestä kodista! Ikinä en kanna ainuttakaan tyhjää kaljapulloa enää kauppaan, eikä tartte jännittää tytön kanssa, että missä kunnossa se "isi" kotiin tulee.

• Helvetinväsynyt

Omat lapset oli 3 ja 7 vuotiaat,kun tein saman ratkaisun.Ja se aika oli nyt muisteltuna parasta aikaa minun ja lasten elämässä.

Tein hölmön tempun vuosia myöhemmin,palatiin yhteen ja hetken(vuosi)jälkeen juominen alkoi vielä kauheempana,kuin mitä ennen erovuosia.

Lämitetty soppa ei oo hyvää ihmissuhteissa tuskin monestikkaan.

Onnea teille, teet oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59