Apua laajakaistan

valinnassa

Tarkoituksena olisi hankkia laajakaistaliittymä Helsingissä sijaitsevaan asuntoon. ADSL tai vastaava tulee vain kyseeseen (ei siis kaapelitalous), ja käyttötarkoitus on sähköposti/tekstinkäsittely ym. pieni käyttö.
Mitä edullisia vaihtoehtoja olisi saatavilla?

7

996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4567

      Elisa siksi, että se omistaa kuparit maan alla, joten asiat sujuvat paremmin, olen kuullut. Itsellä ei juuri valittamista Elisasta eteläisessä Suomessa. Tietysti, 100% häiriövapaata liittymää ei olekaan. Välillä pitää operaattorin päivittää systeemejään ja joskus joku kaivaa kaapelin poikki. Epätieteellisen mutun perusteella vaikuttaisi siltä, että Elisan ongelmat ovat pienempiä kuin eräällä toisella isolla kilpailijalla.

      Tämä megainen on näemmä hitain, jota myydään:
      http://www.elisa.fi/laajakaista/hinnatsaatavuus/39/

      • valinnassa

        Jep, itse olen pitänyt tuota Elisaa hyvänä vaihtoehtona myös.

        Mites muuten, nyt kun on näitä muitakin palvelutarjoajia ja mobiileja laajakaistoja? Onko niistä mihinkään? Näyttävät hinnat olevan aika edullisia.

        Ja muutenkin edulliset vaihtoehdot kiinnostaa, koska käyttö on niin vähäistä. Mitkä olisivat edullisimpia vaihtoehtoja?


      • Jejer
        valinnassa kirjoitti:

        Jep, itse olen pitänyt tuota Elisaa hyvänä vaihtoehtona myös.

        Mites muuten, nyt kun on näitä muitakin palvelutarjoajia ja mobiileja laajakaistoja? Onko niistä mihinkään? Näyttävät hinnat olevan aika edullisia.

        Ja muutenkin edulliset vaihtoehdot kiinnostaa, koska käyttö on niin vähäistä. Mitkä olisivat edullisimpia vaihtoehtoja?

        Mitä tuosta sinun aloitusviestistäsi ymmärsin niin käyttösi olisi hyvin pientä. Joten tuo megan laajakaista tuntuisi liioittelulta ellet sitten innostu jotain kuvagalleriaa selaamaan tai isompia tiedostoja latailemaan.

        Suosittelisin http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaista.php hitainta vaihtoehtoa, mikäli sit myöhemmin haluat nopeempaa niin nopeuden nostaminen käy helposti. Tuolla hitaammalla emailin lähettäminen (ei isompia liitteitä), pankkiasioiden hoito käy vaivattomasti ja yhtä nopeasti kuin nopeemmillakin.


      • valinnassa
        Jejer kirjoitti:

        Mitä tuosta sinun aloitusviestistäsi ymmärsin niin käyttösi olisi hyvin pientä. Joten tuo megan laajakaista tuntuisi liioittelulta ellet sitten innostu jotain kuvagalleriaa selaamaan tai isompia tiedostoja latailemaan.

        Suosittelisin http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaista.php hitainta vaihtoehtoa, mikäli sit myöhemmin haluat nopeempaa niin nopeuden nostaminen käy helposti. Tuolla hitaammalla emailin lähettäminen (ei isompia liitteitä), pankkiasioiden hoito käy vaivattomasti ja yhtä nopeasti kuin nopeemmillakin.

        Ihan oikein, hyvin pientä käyttö olisi. Juuri nettiselailua, pankkiasioita, sähköpostia.
        Tuo Saunalahden (tai Elisan) mobiilivaihtoehto näyttää hyvin edulliselta.
        Miten muuten kiinteät laajakaistat, mitkä olisivat edullisimmat kiinteät vaihtoehdot?


      • riepu

        Itselläni Elisa ei toiminut sitten ei ollenkaan. vaihdoin "sille toiselle suurelle kilpailijalle" ja nyt se on toiminut viidettä vuotta moitteettomasti.
        Yhdelle siskoistani kanssa asensin saman palveluntarjoajan laajakaistan melkein vuosi sitten. ei katkon katkoa.
        Taas sitten kauempana asuva toinen sisko käyttää Elisaa - moitteettomasti pieniä katkoksia lukuunottamatta.

        Olenkin tullut siihen tulokseen, että se toimiiko Elisa tai tämä toinen palveluntarjoajan laajakaista, siihen on yksinkertaiset maantieteelliset perustelut


      • valinnassa kirjoitti:

        Ihan oikein, hyvin pientä käyttö olisi. Juuri nettiselailua, pankkiasioita, sähköpostia.
        Tuo Saunalahden (tai Elisan) mobiilivaihtoehto näyttää hyvin edulliselta.
        Miten muuten kiinteät laajakaistat, mitkä olisivat edullisimmat kiinteät vaihtoehdot?

        384 kilobitin mobiililaajakaista alle kympillä kuussa riittää tarpeisiisi aivan hyvin, jos olet varma että käyttösi tulee pysymään pienimuotoisena. Eikä sen nyt niin pientäkään tarvitse olla, linjahan voi periaatteessa olla auki vaikka koko ajan...

        Mobiililaajakaistan haltijan kannattaa tietenkin hankkia seuraavalla kerralla kannettava tietokone (ellei sellaista jo ole), jolloin liittymän kaikkiallatoimivuudestakin saa kaiken hyödyn.

        Mulla on modeemina Nokian E61 Bluetoothin kautta, ja hyvin toimii ainakin Mac-kannettavien kanssa. Yhteys ei synny aina ensi yrityksellä, mutta pysyy pitkään päällä heti kun on syntynyt.


      • valinnassa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        384 kilobitin mobiililaajakaista alle kympillä kuussa riittää tarpeisiisi aivan hyvin, jos olet varma että käyttösi tulee pysymään pienimuotoisena. Eikä sen nyt niin pientäkään tarvitse olla, linjahan voi periaatteessa olla auki vaikka koko ajan...

        Mobiililaajakaistan haltijan kannattaa tietenkin hankkia seuraavalla kerralla kannettava tietokone (ellei sellaista jo ole), jolloin liittymän kaikkiallatoimivuudestakin saa kaiken hyödyn.

        Mulla on modeemina Nokian E61 Bluetoothin kautta, ja hyvin toimii ainakin Mac-kannettavien kanssa. Yhteys ei synny aina ensi yrityksellä, mutta pysyy pitkään päällä heti kun on syntynyt.

        Entä ne kiinteät vaihtoehdot? Mitä on ja minkä hintaisia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe