kasvojen nykimistä

epätietoinen.

Hassut oireet ovat vaivanneet minua pitkään.

Minulla todettiin vuoden alussa kilpirauhasen vajaatoiminta. Sain siihen thyroxin-lääkityksen. Päänsärky minulla on jatkunut pitkään, ja se vain paheni. Ensimmäiseksi diagnoosiksi tarjottiin liian suurta annosta thyroxinia. Vaikka annosta pienennettiin, jatkui päänsärky.

Kävin päänsärystä neurologilla, joka lähetti magneettikuvaukseen. Magneettikuvissa hän ei nähnyt varsinaisesti mitään. Pikkuaivot ovat kuulemma liian alhaalla. Sain kokeeksi migreeninestolääkkeitä, mutta ne eivät auttaneet. Hän lähetti kuvat konsultaatiota varten aivokidurgille. Nyt minulle on ensiviikoksi varattu aika kuopion neurologiselle polille. Soitin sinne, ja hoitaja sanoi, että minulla on jotain verisuonimuutoksia(??), ja on aiheellista tulla.

Tällä hetkellä kasvoissa, ennenkaikkea silmissä tuntuu jatkuvasti elohiirimaista nykimistä. Naama muutenkin puutuu. Päätä särkee usein, tai ei se oikeastaan aina särkyä ole, pikemminkin paineentunnetta. Korva oli lukossa vuorokauden. Usein on hankalaa muistaa asioita ja ajatus tökkii. Joskus on hieman vaikeaa niellä. Muitakin oireita on, mutta tuossa pahimmat. Osa oireista johtuu ehkä kilpirauhasesta, mutta osa on ilmeisesti neurologista.

Tällä hetkellä olen 8.viikolla raskaana, mutta raskaus ei ole oireisiin vaikuttanut.

Mitähän nuo verisuonimuutokset voisivat olla? Voisiko sellaisesta aiheutua tuollaisia oireita? Onko kellään ollut suurinpiirtein mitään vastaavaa, ja miten vaivaa on hoidettu?

2

4218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wrotooagogog

Vaikka minulla kokemusta vain kilpirauhas asioissa.
      Olet raskaana siksipi kiirehdin kirjoittamaan.

Mitä ovat kilpirauhas arvosi? TSH ja T4V? On tärkeää, että raskaana ollessa arvoja otetaan tiuhaan. T4V ei saisi pudota juurikaan alle 15 raskaana olessa.
      LAINAUS:
      "Tällä hetkellä kasvoissa, ennenkaikkea silmissä tuntuu jatkuvasti elohiirimaista nykimistä. Naama muutenkin puutuu. Päätä särkee usein, tai ei se oikeastaan aina särkyä ole, pikemminkin paineentunnetta. Korva oli lukossa vuorokauden. Usein on hankalaa muistaa asioita ja ajatus tökkii. Joskus on hieman vaikeaa niellä. Muitakin oireita on, mutta tuossa pahimmat. Osa oireista johtuu ehkä kilpirauhasesta, mutta osa on ilmeisesti neurologista."

Iman päänsärkyä oireet kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Voi toki johtua muustakin, mutta tunnistin oireet itseltäni.
      Elohiiriä pitkin kasvoja ja joka paikkaa. Varsinkin käsissä. Muisti on täysin seula, hapertelen sanoissa ja änkytän välillä(mitä ei ollut terveenä ollessa) Korvat minulla humisee tai "humahtelee", välillä lukossa.
      Paineen tunetta kurkulla myös.
      Tervetuloa foorumille. Se on juuri tarkoitettu kilppariasioissa painiskelijoille. Saat vastauksia
      ja tsemppausta.

http://www.kilpirauhas.info/foorumi/index.php
      Kilpirauhasfoorumi :: Päävalikko

Jos et halua rekisteröidä itseäsi käyttäjäksi, tuli ainakin vierailemaan. Vieraspalstalla voit kyselläkkin. Foorumilaiseten esittely osuuksissa, voit lukea erinlaisia kertomuksia, niin aktiivi jäsenten, kuin untuvikkojenkin.

• nykii

Minä olen hometalossa töissä ja kun menen sinne aamulla, niin kohta alkaa hiipiä elohiirimäinen nykiminen poskiin, otsaan, silmäluomiin ja koko naamaan. Tosi ikävä tunne. Illalla kunnon lenkki helpottaa vähäksi aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2361
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      341
      1940
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1846
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1649
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1478
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1012
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      17
      970
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      845
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      830
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      788
    Aihe