Mihinkähän

Kanalinnustaja

peltoriekko on kadonnut metsistämme. Vaikka kuljen paljon luonossa (myöskin metsästäen), niin en ole vuosikausiin nähnyt ainuttakaan peltoriekkoa. Toista oli vielä 90-luvulla, kun pakastin oli pullollaan kanalintua.

9

1495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taisit vastata omaan kysymykseesi! :D

    • se johtuu

      kun ammut pakastimesi täyteen,haulikolla
      ammuttuja lintuja,joiden suolien sisälmykset
      on levinneet pitkin lihoja,joita sinä kusipää
      vapaaehtoisesti imeskelet,on puhdasta kamaa
      eikö vain?näin sanoo teurastaja vuosien kokemuksella.

      • pikku pikku

        runkvisti. sun ei tarvii painaa sitä entteriä joka rivin lopussa. Kokeilepa kirjoittaa pötköön kaikki sanat mitä mielees tulee, niin huomaat että rivitys tapahtuu automaattisesti.


    • helvetti se

      semmoinen peltoriekko oikein on?

      • Kanalinnustaja

        oikealla palstalla jos et tiedä niinkin (aiemmin) yleistä lintua kuin peltoriekko. Tai sitten olet niin nuori, ettet siitä johtuen ole nähnyt kyseistä lintua.

        Jos joku tekee havaintoja peltoriekosta, niin mielellään lukisin niistä. Voisin lähteä sinne päin metsästelemään kun tuo pakastin alkaa olla jo aika tyhjänä. Eipä silti, saahan sitä jauhelihaa kaupasta jos tosissaan alkaa olla pula lihasta.


      • 34vuotta metsästänyt
        Kanalinnustaja kirjoitti:

        oikealla palstalla jos et tiedä niinkin (aiemmin) yleistä lintua kuin peltoriekko. Tai sitten olet niin nuori, ettet siitä johtuen ole nähnyt kyseistä lintua.

        Jos joku tekee havaintoja peltoriekosta, niin mielellään lukisin niistä. Voisin lähteä sinne päin metsästelemään kun tuo pakastin alkaa olla jo aika tyhjänä. Eipä silti, saahan sitä jauhelihaa kaupasta jos tosissaan alkaa olla pula lihasta.

        Kyllä minä kyselisin kanssa moisesta linnusta kun peltoriekko. En ole kuullut koskaan moisesta. Onko kuinka iso...


      • Kanalinnustaja
        34vuotta metsästänyt kirjoitti:

        Kyllä minä kyselisin kanssa moisesta linnusta kun peltoriekko. En ole kuullut koskaan moisesta. Onko kuinka iso...

        on yleisnimi kaikenmaailman luonnon kanalinnuille. Se on vähän niinkuin ammattislangia meidän metsästäjien kesken. Enpä oikein usko noita metsästysvuosiasi? Minun syömästäni lihasta jo noin 20 vuoden ajan on ollut peltoriekkoa ainakin 70%. Kuten jo sanoin, nyt tarvitsisi vähän varastoja täydentää.


    • riekku(ja)

      ......ne taitaa löytyä sun navetasta!

    • AIVAN VARMASTI

      Riekkokannat kainuustakin sukupuuttoon.

      Ei mikää oo niin heleppo nakki kanahavukalle, kun riekkopoloinen. Ei lennä pitkälle ja näkyykin kuin kuu taivaalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe