Espressokeittimellä

Delon..

Ajattelin ostaa muutamalla satasella espresso-automaatin itseäni varten. Saako noilla tehtyä laihan suodatinkahvin tapaista litkua, kun puolet taloudesta on mieltynyt sellaiseen ja mielellään hävittäisin tuon perinteisen keittimen kokonaan.

3

866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahvittelija

Ei saa espressokeittimellä tavallisen suodatinkahvin tyyppistä litkua. Markkinoilla on joitakin sellaisia keittimiä, joissa on sekä espresso-keitin, että suodatinkeitin samoissa kuorissa, mutta niissä on espresso-puoli aika heikko. En suosittele. Pidä espresso-keitin itsellesi ja anna muiden tehdä omaa litkuaan eri keittimellä.

• vemp

Harvat näistä monitoimikeittimistä ovat kaikkeen sopivia - jos mitkään ja jos ovat, niin maksavat maltaita. Jopa ns. pitkä espresso - lungo - vaatii erilaisen lämpötilan kuin lyhyt espresso - kuten vaatii erilaisen kahvilaadunkin. Tietysti voi tehdä aina tuplakahvin, mutta siihen vaaditaan tuplamäärä jauhettakin eli tehdään sama kahvi, mutta kaksi annosta.

• ihan kohtuullinen yhdistelm...

Ei ollut Suomesta ostettu, mutta mielestäni samanlaisia oli Suomessa myös myynnissä. Siinä on tavallista kahvia varten suodatinsuppilo ja lasikannu, sit on espressolle oma paikka ja höyryputki maidon höyrystämiseen. Hiukan isompi kuin peruskeitin, mutta esim. Moccamaster on jo aika iso kahvinkeitin ilman espresso-ominaisuuksia.

Meillä on DeLonghin espressokeitin, jossa on erillinen irroitettava maitosäiliö, ollut nyt käytössä 5,5 v. Hyvin on toiminut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe