Olisi kysymys vm 2004 Toledon (1.9 tdi) reippaasti yli menneestä öljynvaihtovälistä. Eli auton ensimmäinen öljynvaihto tehty vasta 39 tuhannessa. Tuo 39 tuhatta ajettu yhden vuoden aikana ja ollut rauhallista työmatka-ajoa.
Nyt autolla on ajettu jo 50 tuhatta tuon huollon jälkeen ja hyvin tuntuu moottori pelittävän, vääntöä on ja äänet ihan normaalit.
Osaako joku sanoa, onko tuossa pitkäksi menneessä huoltovälissä tullut jotain peruuttamatonta vahinkoa koneelle ja miten se mahdollisesti ilmenee? Itse en ainakaan mitään kummallista ole autossa huomannut, lähinnä asia vain arveluttaa.
Asiallisia vastauksia kiitos. :)
öljynvaihto pitkäksi
3
1005
Vastaukset
- make
Tää on tosin vain mun mielipide... mutta mielestäni jos öljypinta ei ole ollut minimissä eli voitelu toiminut koko ajan ja öljyt on hyvät eli täyssynteettiset tms. ei vahinkoa tule.. Saa toki korjata jos olen väärässä.
- ja kilometrit täsmää?
uudesta moottorista voi irrota/kulua pientä metallisälää joka pitäisi jäädä öljynsuodattimeen.
jos suodatin tukkeutuu niistä (epätodennäköistä) niin partikkelit jäävät öljykiertoon ja voisivat aiheuttaa epänormaalia kulumista esim laakeripinnoilla.
huonontunut öljyn voitelukyky voisi pahentaa tilannetta.
öljyyn voi muodostua ajanmittaan saostumia ja emulsioita kosteuden kanssa jotka huonontavat voitelukykyä.vuosi ei kai ole vielä mahdottoman pitkä ikä öljylle, tuskin mitään vahinkoa on tapahtunut.- HOj
Työkaverin seatista unohtui öljynvaihto. Puhalsi pakkasella öljyt pihalle kun vanhaan öljyyn kertynyt vesi päätti jäätyä.
Satasen säästöllä tonnin vahinko.
Lisäksi konehuone niin yltä päältä öljyssä ettei saa ikinä puhtaaksi ja autoa hankala myydä kun ostajat näkevät moottorivaurion jo kättelyssä.
Käsittämätöntä että noin yksinkertainen asia ja pieni huolto jätetään tekemättä ja sitten kärsitään tuhansien vahinko. Johan tuon säästää polttoaineenkulutuksessa ja vitutuksen vähentymisessä kun ei tarvi jäädä välille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee693100Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."321974Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2781579Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1021547Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2601206Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki261108Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin791066Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201064En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711040- 981013