Heippa kaikki jotka tämänkin jaksavat lukea!
Olemme 23-vuotias avopari. Itse opiskelen vielä tämän vuoden, mieheni on vakituisessa duunarin hommassa(kk-ansio n.1300-1700e). Kaikki muuten mennyt meillä jo useamman vuoden ajan hyvin, mutta nyt alkoi todellakin mietityttämään miehen LAINAHIMO, siis todellakin himo! Vakituisen paikan saatuaan mieheni oli pakko tilata saksasta 20t euron auto, sen jälkeen tuli uusi moottorikelkka.. sitten crossipyörä.. käyttölainaa muutama tonni.. nyt hän on etsimässä venettä, sellaista 10t euron paukkua. Asumme vielä vuokralla ja varmaan tulemmekin asumaan seuraavat 10 vuotta ennenkuin edes puolet hänen lainoistaan on maksettu (lainaa yht.yli 31t euroa). Talous alkaa olla todella tiukalla, pelkkiä lainojen maksua joka tilistä. Yritämme puhua koko perheen ja läheisten voimin, että mies tulisi järkiin ja ajattelisi tulevaisuuttakin. Hänen vanhempansa ovat kauhuissaan jo pelkästä autolainasta, mies kun välillä pyytämässä lainoihinsa heiltäkin rahaa valehtelemalla. Osan olen oikaissut hänen vanhemmilleen, he kun eivät tiedä kaikista hänen lainoistaan...vieläkään. Hävettää mieheni puolesta! Taidan antaa hänen mennä velkoinensa ulosottoon, ei kai mikään auta jos hän ei itse ymmärrä. Onko muilla tälläinen tilanne ollut joskus, miten selvitä, miten puhua? (Olemme laittaneet hänet laskemaan jo kuukausierät, lainan määrät, maksamaan itse laskunsa koneella jne..) voiko jostain hakea apua? En haluaisi hänen menettävän luottotietojaan, jos joskus saisimme vielä yhteisen oman asunnon..säälittävää.
miehen
20
2579
Vastaukset
- Ei kannata olla tuollaisen ...
Loppu tulee kuitenkin, joten miksi tuhlata aikaa?
- itse....
harrata veneilya. moottoorikelkkailua, kallita autoja jne, nii herää kysymys onko teillä mitään yhteistä, paitsi kenties peiton alla tapoahtuva?
Mieti koko odotuksesi koko suhteen näkökulmasta. - dsfog
Ja arvot putoaa vauhdilla kyseisistä leluista,mutta korot vaan nousee...Älä sinä murehdi "miehesi" veloista !!!
Uusia miehiä saa ilman lainaa !
Jos on torvi ,niin voihan sillä soitella vähän aikaa...jos jaksaa puhaltaa !!! - yhteiseen paperiin!
Laskeppa ite miten kauan joutuisit persaukisen miehen laskuja makselemaan! Mikään nahkatrumpetti ei ole sen arvoinen! Tulee liian kallis kilohinta sille nakille!
- varrella.
vastaajat ovat oikeassa.
mutta en tiedä miehen järjenkäytöstä,
on niitä nousukkaita ja menestyjiä,
eli tekeekö hän harkitsevia ja onnistuneita ratkaisuja ja suunnitteleeko menestystarinoita.
Minäkin olin aivan hullu nuorena,
mutta kaiken kyllä tein varman päälle,
enkä ostanut kuin pikkuauton, jolla ajoin vuosia.
Kaikki ostokseni olivat tuottavia.
kyllä minä lähtisin, jos teillä ei ole yhteisiä lapsia.
Tuo aloituksesta tuntuu yhdenlaiselta sairaudelta.
Mutta jos on lapsia,
tekisin avioehdon, jossa miehen ja vaimon omaisuus olisi aina erikseen jne jne.
(voi tehdä netissä aloituksen, maksaa itsetehden 60 €,
ei kannata tuomarilla tehdä, koska hetken päästä kuitenkin haluaisi muuttaa sanamuotoja ja se on turhan kallista) - tulo, niin olisin
kovasti huolissani. Jos sinä käyt myös töissä, niin ei ole hätää. Ole tyytyväinen, ettei nuo summat mene kaikki kaljaan, viinaan ja toisiin naisiin..
- Papa-75
"Ole tyytyväinen, ettei nuo summat mene kaikki kaljaan, viinaan ja toisiin naisiin.."
Tai miehesi voisi olla huumeidenkäyttäjä/diileri, väkivaltainen, narsisti jne.
Tietysti asiat voisivat olla aina huonommin, mutta alkuperäisen miehellä on todellinen ongelma.
- Petteri2
Muista, ettet laita nimeä yhteenkään takauspaperiin.
Vieraita kulutuslainoja on ikävä maksella, jos tulee ero. - Petteri2
Eikös tuossa tapauksessa miehen luottotietojen meno jopa helpottaisi tilannettanne, kun hän ei enää saisi lisää lainaa?
Jos miehesi on kova tuhlari, se tuskin muuttuu tulevaisuudessakaan. Jos jatkat hänen kanssaan, saat varautua siihen, että rahat polttaa hänen näpeissään loppuelämän.
Jos jatkat hänen kanssaan, Sinun pitää hyväksyä, että hän pistää kaikki rahat haisemaan ja ottaa paljon velkaa, jota pitää maksella. - tulee tässä!!!
Jätä heti tuollainen sairas ja itserakas paskiainen. Löytyy suomesta vielä kunnon miehiäkin. Miehesi on elänyt lapsuuden ilman leluja. Siksi niitä tarvitsee enemmän kuin sinä pystyt maksamaan. Tässä olisi aika varakas ekonomi tilalle. Ei tarvitse duunarin hikeä haistella. Eikä ikääkään ole kuin 25 vuotta.
Varakkaasta perheestä ja asiat kunnossa. Ostan kaikkea tarpeellista, mutta en tuhlaile.
Lähes talon hinta jo säästettynä. Mieti rauhassa. Vastaa pian.. - LainaHIMO
En ole laittanut nimeäni enkä laita velkapapereihin. Ainut on tämä yhteinen vuokrasopimus. Niin, ja kyllähän meillä yhteisiä harrastuksia on esimerkiks tuo kalastaminen mutta jos siihen alkaa tarvitsemaan noin kalliita uisteluveneitä kun halvemmillakin on pärjätty tähän asti niin kalliiksi tulee. Tänään taas juteltu, ei päästy aiheessa pitkälle.. töihin lähti ovet paukkuen kuin pieni natiainen joka ei saa tahtoaan läpi. HUOH! Kyllä taas saa yöt valvoa ja miettiä. Ei kuitenkaan haluaisi hirveen helpolla päättää tällästä tämän takia..
- meininkiä siellä
päin. Meillä päin olisi moinen mies jo tervattu moneen kertaan ja vedetty kölin alitse.
Jätä moinen turhake. On niitä parempiakin.
Älä hukkaa aikaasi turhanpäiväisten ukkojen kanssa. Paskaa saa pyytämättäkin. - ddt2
Ainoa hyvä sana sinun viestissäsi oli tuo AVOmies. Eli kaikki toivo ei ole vielä mennyttä. Luuletko todellakin hänen muuttavan tapansa??? Ole onnellinen kun ette ole sitä asuntoa ostaneet ( velalla tietenkin ) sillä kyllä hänelle ne huvipurret asunnon oston jälkeenkin maistuisivat. Velalla tietenkin.
Ikävää se olisi kun pakkohuutokauppaan menisivät asunnot, moottorikelkat ja autotkin. Herää!!! - talous ihan
retuperällä. Noilla tuloilla jopa viiden tuhannen euron laina on jo kantona kaskessa.
Kuuden vuoden maksuajalla noin 80 kuukaudessa ja tiukkaa tekee silti. Jos hän vielä syö kuin hevonen, niin olette puilla paljailla ennen joulua.
Neuvoisin parisuhdeterapeuttina teitä tai oikeastaan sinua ajattelemaan, että mikä on se teidän JUTTU?
Näitä olen nähnyt työssäni ja yksikään ei ole päättynyt hyvin.
Luulen, että avokissasi asuu iso herra Narkissos. Se ei lähde, jos ei koko mies häivy silmistäsi. Päätä itse mitä teet. Vastuu on sinulla. - fdsasdfds
Oho. Jopas on itsepäinen avokki sinulla. Ja pienituoloinenkin vielä kaiken lisäksi.
Oma mieheni on diplomi-inssi ja tienaa parhaimmillaan noin 6500/kk.
Silti hän kysyy joka kerta luvan, jos haluaa kaupasta jotain ylimääräistä kuten esim. munkkeja tai pullaa..
Olen hänestä ylpeä ja tunnen oikein kuinka minua kadehditaan. Itse olen ns. kotiäiti ja asutaan lähes velattomassa talossa, pääkaupunkiseudulla. Mieheni olisi saanut vanhemmiltaan ennakkoperintöä, mutta ei kelvannut. Hän haluaa rakentaa kaiken itse. Että tässä tämä.- ..............................
eipä ole kovin uskottava, tämä sinun provosi... :-)
- spuge
Miehen velat on todellakin sen omia, eikä kaadu sinun niskaasi. Luultavasti kundi menee ulosottoon parissa vuodessa, siihen saakka kannattaa nauttia autoilusta ja veneilystä.
Kaverin tuloista lähtee ulosotossa sitten kolmannes pois seuraavat 10 vuotta.
Sikäli olette tyypillinen suomalainen pari että mies tekee duunit ja nainen "opiskelee" siivellä.- sinä voit muka
päätellä että aloittaja "opiskelee" eikö opiskele?
Mistä lähtien opiskelu (varsinkaan tuossa iässä) on ollut pahe?
- Oletteko tuttuja???
Taidankin tuntea teidät. Olette ihan meidän naapurissa.
Sen voin sanoa, että se bemari, joka teidän pihassa on niin se on korkeintaan 8000 egen arvoinen. Ja voin sanoa senkin, että saisit kammata hiuksiasi vähän enemmän. Olet kuin tarhapöllö niitten rillies kanssa.
Olette säälittävä pariskunta. Äijäs on velkaa trokareillekin. Hakee pimeetä viinaa velaksi. - Velkakierre
Tuo luonnehäiriö ei parane. Potilas ei tule saamaan talouttaan tasapainoon. Mitään varallisuutta ei tule koskaan kertymään, koska mies kuluttaa rahansa jo ennen kuin niitä on ansaittukaan.
Korkojen ja lyhennysten maksaminen pitää talouden tiukalla kaiken aikaa. Ette pääse koskaan kokemaan varallisuuden tuomaa turvallisuutta. Ja kunhan itse menet töihin, miestä vaivaa alemmuudentunne paremmin koulutetun ja ansaitsevan naisen edessä. Sellainen taas johtaa herkästi väkivaltaan.
Jätä tuollainen mies, joka vetää sinut mukanaan onnettomaan loppuelämään. Parempi lähteä nyt kuin lasten saannin jälkeen. Maailmassa on kunnon miehiäkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h82768Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062611Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141463- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011154En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.70986Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948