sf-mitta huimasti yläkäyrillä??

marrasmasukki rv 24

ekan kerran mitta otettiin rv 19 6 ja mitta oli tuolloin 21,5 eli silloin jo kasvoi yläkäyrän yläpuolella. toisen kerran mitta otettiin rv 22 jota tosin oli toinen nainen mittaamassa kuin eka kerralla ja hän sai mitaksi 22. tänään amulla sängyssa maatessani mittasin itse mahani häpyluusta siihen korkeimpaan kohtaan ja kun se aamulla tuntu tosi selvästi mitaksi sain 27 ja nyt olen rv 24siis... voihan mittaukseni heittää sentillä mutta se mihin kohtu loppuu ni on jo tosiaan aika korkealla... onko siis teillä miten noi mitat menny... ja onko haittaa jos kasvaa noin yläkäyrillä? olen myös aatellut että onkohan sieltä tulossa kaksi? olen kyllä käynyt 3:sti ultrassa ja sen mukaan tuloillaan olisi vain yksi... kiitos jos osaatte jonkinlaista vastausta laittaa :)

6

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marrasmasukki rv 27+1

Minulla kans la marraskuussa, ja rv 24 sfmitta oli 21 ja rv 25 sf oli 26. Mut mulla vaavin mitat myöskin sellaset että voisin olla jopa 4-5 viikkoa pidemmälläkin..

• montakos siellä on

Tiedättekö, missä kerrotaan sf-mitan kehityksestä? Kun mulla on viikkoja vasta 16 3, ja kohdunpohja tuntuu jo navan korkeudella, eli on varmaan yli 20 cm. Mutta kukaan ei ole halunnut nettiin laittaa mitään viitearvoja, eikä sitä vielä edes mitata neuvolassa (teoriassa). Ensi viikolla on kyllä neuvolakin, mutta olisi kiva tietää jo nyt, kannattaako jännittää monikkoraskautta. Vai onko tämä normaalia vaihtelua.

• ........

kuuluu kahdet sydän äänet,ja viimestään ultralla selviää.jos sokeriarvojen kaa ongelmia,voi olla kohdunpohjan mitta normaalia korkeampi...mutta yksilöllistä muutenkin,esim.mulla vauvat olleet 3775g-4kg,ja kohdunpohja aina ollut alle keskikäyrän...neuvolakortissa mulla ainakin kohdunpohjan mitta,johon merkitään missä se menee,ja mitat merkittynä,alakäyrästä yläkäyrään,ja millä viikolla pitäis suunnilleen käyrän mennä milläkin korkeudella...

• sf 27,5 rv 25+5

Sf-mitta riippuu äidin muodosta, vatsanpeitteistä, vauvan asennosta jne. Mulla oli just lääkäri ja hän asiaa selvensi, kun olin huolissani omasta isosta mitastani. Sf-mitta ei ole absoluuttinen totuus siitä, minkä kokoinen vauva on tulossa. Noilla mitoilla meille tulisi varmaan 6kg järkäle, mutta ultra sanoo ihan toista, onneksi :-)

• syyskuussa LA

moi ... kun odotin esikoistamme oli sf -mitta aina sama kuin viikot. siis rv 20 oli 20cm jne. nyt toista kun odotan. maha on tosi iso. rv 19 5 oli sf -mitta 21cm. 23 3 oli 25cm. 26 5 oli 30cm. 26 5 oli 33cm. ja nyt kun kävin maanantaina neuvolassa rv 33 3 oli sf -mitta 36cm. maha on siis tosi iso. neuvolassa vaan sanottiin etä saattaa olla paljon lapsivettä ,ei siis välttämättä tarkoita että vauva on mikään jättiläinen. sain kuitenki lähetteen synnytystapa jutskuun ,kun itse sitä pyysin. katsovat siellä sit ultralla et miten se vauva on kasvanu ja onko tosiaan sitä vettä niin paljon. mitään ongelmia sokerin tai ylipainon kanssa minulla ei kuienkaan ole. esikoinen syntyi ihan laskettuna päivänä ja painoi 3900g. saas nähä mikä on tämän toisen paino.

• kasvattavat

sekä kohdun muoto, vauvan asento että sinun mahasi päällä oleva rasvakerroskin. Ei se kerro juurikaan mitään vauvan koosta, joten lakkaa huolehtimasta. Ongelmallisempaa on se, ettei se kasva ollenkaan. Silloin on syytä tarkistuttaa tilanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe