Vaivaisenluuleikkaus

vaivainen

Moi,

alkaneet nuo vaivaisenluut vihoittelemaan, varsinkin rullaluistellessa ja lasketellessa.

Mitä mahtaa noiden leikkaus maksaa nykyisin yksityisellä pääkaupunkiseudulla ?

Ja korvaako mahdollisesti esim. Pohjolan sairausvakutuutus leikkauksesta aiheutuvia kuluja ?

Leikkaus käsittääkseni voidaan tehdä hyvin monella tavalla - mutta kuinka riskialtis leikkaus loppujenlopuksi on ?

4

2252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaivasenluut ;)

Joo eikös kellään aiheesta kokemusta???
      Olen kans menossa vaivaisenluitten poistoon
      molemmista jaloista.

• emäntä 45v

Minulle lääkäri sanoi,ettei ihan helpolla leikata,sillä onnistuminen ei aina 100%.Joskus joutuu tehdä korjausleikkaus,tai toisaalta leikkaus pahentaa.Itselläni ei jatkuvaa kipua,tosin vaiva on kosmeettinen ja kengät kaikki pilalla,eikä juurikaan siroilla kauniilla jälkineilla koreilla......

• Kengät piloilla

olen ja kevättalvella olisi leikkaus. Molemmissa jaloissa on kamalat patit ja ukkovarpaat kääntyneet toisiin varpaisiin päin ja siten toiset varpaat ovat päällekkäin. Minulla ongelma, kun lääkäri ei suostu leikkaamaan molempia jalkoja kerralla!!! En haluaisi olla niin kamalasti töitä poissa ja toiseksi ehkä en uskaltaisikaan mennä leikkauttamaan sitten kokemuksen jälkeen toisen jalan pattia. Tulee muuten itselle ja yhteiskunnalle kovin kalliiksi leikata vaivaisenluut eri aikoihin. En muutenkaan tykännyt tästä leikkaavasta lääkäristä. Käyttäytyi rumasti ja ei kuunnellut minua kunnolla. HYI häntä. Kuitenkin nyt olen jonossa ja pelottaa...

• Vasuna

Olin vaivaisenluuleikkauksessa 2.11. Eli nyt reilut kaksi viikkoa leikkauksesta. Tikit poistettiin viime perjantaina ja isovarpaan naula vasta 11.12.
        Minulla oli tosi paha vaivaisenluu, joka käänsi isovarpaan seuraavan varpaan alle, joten ei tahtonut saada pidetyksi minkäänlaisia kenkiä. Lisäksi virheellinen asento sai selkäni todella kipeäksi, jonka vuoksi sitten menin leikkaukseen. Leikkauksesta on pelkkää hyvää sanottavaa. Leikkaus suoritettiin Forssassa ortopedi Jiri Peren toimesta.
        Ainoastaan leikkauspäivän iltana, kun tunto alkoi palata puudutettuun jalkaan, sitä särki. Sain illan aikana kolme kipupiikkiä, jotka auttoivatkin hyvin. Seuraavana päivänä pääsin kotiin ja sain särkylääkereseptin. Jalkaa tosin ei ole särkenyt, joten en ottanut lääkettä kuin kolmena leikkauksen jälkeisenä päivänä. Sairauslomaa on vuoden loppuun. Liikkumaan pääsen, koska voin varata kantapäälle. Jalkaani tehtiin ns. geishakenkä, joka on tavallaan sandaali, joka tukee varpaita.
        Jälkihoitohan on todella tärkeää jalan kuntoonsaattamiseksi. Se pitää huolellisesti sitoa ja käyttää tukijalkinetta. Myöhemminkin sitten pitää hankkia kunnon jalkatuki kenkään, ettei vaiva uusi.
        Toiseen jalkaan tulee sama operaatio varmasti vuoden, parin päästä.
        Kauhutarinoita minäkin olen paljon kuullut kovista luusäryistä leikkauksen jälkeen, mutta minulla ei todellakaan ole ollut mitään särkyä.
        Joten, jos vaivaisenluut vaivaa, niin leikkaukseen vaan, mutta sen jälkeen todella pitää saada toipua rauhassa. Eli pari kuukauatta sairauslomaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe