Moi,
alkaneet nuo vaivaisenluut vihoittelemaan, varsinkin rullaluistellessa ja lasketellessa.
Mitä mahtaa noiden leikkaus maksaa nykyisin yksityisellä pääkaupunkiseudulla ?
Ja korvaako mahdollisesti esim. Pohjolan sairausvakutuutus leikkauksesta aiheutuvia kuluja ?
Leikkaus käsittääkseni voidaan tehdä hyvin monella tavalla - mutta kuinka riskialtis leikkaus loppujenlopuksi on ?
Vaivaisenluuleikkaus
4
2195
Vastaukset
- Vaivasenluut ;)
Joo eikös kellään aiheesta kokemusta???
Olen kans menossa vaivaisenluitten poistoon
molemmista jaloista. - emäntä 45v
Minulle lääkäri sanoi,ettei ihan helpolla leikata,sillä onnistuminen ei aina 100%.Joskus joutuu tehdä korjausleikkaus,tai toisaalta leikkaus pahentaa.Itselläni ei jatkuvaa kipua,tosin vaiva on kosmeettinen ja kengät kaikki pilalla,eikä juurikaan siroilla kauniilla jälkineilla koreilla......
- Kengät piloilla
olen ja kevättalvella olisi leikkaus. Molemmissa jaloissa on kamalat patit ja ukkovarpaat kääntyneet toisiin varpaisiin päin ja siten toiset varpaat ovat päällekkäin. Minulla ongelma, kun lääkäri ei suostu leikkaamaan molempia jalkoja kerralla!!! En haluaisi olla niin kamalasti töitä poissa ja toiseksi ehkä en uskaltaisikaan mennä leikkauttamaan sitten kokemuksen jälkeen toisen jalan pattia. Tulee muuten itselle ja yhteiskunnalle kovin kalliiksi leikata vaivaisenluut eri aikoihin. En muutenkaan tykännyt tästä leikkaavasta lääkäristä. Käyttäytyi rumasti ja ei kuunnellut minua kunnolla. HYI häntä. Kuitenkin nyt olen jonossa ja pelottaa...
- Vasuna
Olin vaivaisenluuleikkauksessa 2.11. Eli nyt reilut kaksi viikkoa leikkauksesta. Tikit poistettiin viime perjantaina ja isovarpaan naula vasta 11.12.
Minulla oli tosi paha vaivaisenluu, joka käänsi isovarpaan seuraavan varpaan alle, joten ei tahtonut saada pidetyksi minkäänlaisia kenkiä. Lisäksi virheellinen asento sai selkäni todella kipeäksi, jonka vuoksi sitten menin leikkaukseen. Leikkauksesta on pelkkää hyvää sanottavaa. Leikkaus suoritettiin Forssassa ortopedi Jiri Peren toimesta.
Ainoastaan leikkauspäivän iltana, kun tunto alkoi palata puudutettuun jalkaan, sitä särki. Sain illan aikana kolme kipupiikkiä, jotka auttoivatkin hyvin. Seuraavana päivänä pääsin kotiin ja sain särkylääkereseptin. Jalkaa tosin ei ole särkenyt, joten en ottanut lääkettä kuin kolmena leikkauksen jälkeisenä päivänä. Sairauslomaa on vuoden loppuun. Liikkumaan pääsen, koska voin varata kantapäälle. Jalkaani tehtiin ns. geishakenkä, joka on tavallaan sandaali, joka tukee varpaita.
Jälkihoitohan on todella tärkeää jalan kuntoonsaattamiseksi. Se pitää huolellisesti sitoa ja käyttää tukijalkinetta. Myöhemminkin sitten pitää hankkia kunnon jalkatuki kenkään, ettei vaiva uusi.
Toiseen jalkaan tulee sama operaatio varmasti vuoden, parin päästä.
Kauhutarinoita minäkin olen paljon kuullut kovista luusäryistä leikkauksen jälkeen, mutta minulla ei todellakaan ole ollut mitään särkyä.
Joten, jos vaivaisenluut vaivaa, niin leikkaukseen vaan, mutta sen jälkeen todella pitää saada toipua rauhassa. Eli pari kuukauatta sairauslomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342