Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Laihduttaminen ja verenpaine

Tippaiita totesi, että

verenpaineeni on koholla.
Ylipainossakin löytyy läskiä.

KUN SAAN PAINONI NORMAALIKSI, NIIN LASEEKO VERENPAINEENI NORMAALIKSI?

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on?
Tippatäti ei vastanut tuohon kysymykseen ollenkaan.
Miksiköhän?

6

1330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen itse normaalipainoinen,

      jopa hieman voisin lihotakin ja sairastan silti RR-tautia, kuten moni, moni muukin normaalipainoinen..

    • ei laske

      Ehkä joillain toimii minulla ei.
      Pudotin painoa 20 kg noin 7 kuukaudessa ja verenpaine laski pudotuksen aikana 150-160/ 100-110(kotimittaus) arvoista n. 10 pykälää molemmat kunnes paine nousi 2kk:n aikana takaisin alkuperäisiin arvoihin vaikkei paino noussutkaan. Kuntoilut, ruokavaliot ja jotain luotaislääkkeitäkin kokeilin. Kaikki yhtä tyhjän kanssa kovaa kuntoilua lukuunottamatta jolla oli selvä, mutta marginaalinen vaikutus, sellaista rääkkiä ei kyllä jaksa pitää päällä kovin kauan.
      Verenpainelääke pudotti sitten arvot kertaheitolla ihanteellisiin lukemiin keskim. 130/75.

    • Laskee kuitenkin

      Varmasti painonpudotus laskee verenpainetta ja on se muutenkin eduksi. Paljonko laskee, riippuu myös ravintopuolesta. Suolan määrä pitäisi myös saada pienenemään. Se on muuten joskus aika hankalaa, jos joutuu paljon syömään ulkona ja valmisruokia. Jo suolaisessa leivässä voi saada yli päivittäisen suositusrajan.

      Joka tapauksessa kannattaa kotikonstit ensin käyttää vaikkei lääkkeet kalliita olekaan. Jotain haittavaikutuksia voi aina olla.

      Verenpaineeseen vaikuttaa moni muukin asia kuin jo mainitut. Myös stressi, levon määrä jne. Siksi ei aina muutokset näytä vaikuttavan.

      • Aloittaja

        Äsken tulin terkkarin luota ja hymyilytti.
        Molemmat paineet olivat laskeneet.
        Jatkan laihduttamista ja lenkkeilyä.
        Lääkkeitä en huoli ellei ole äärimmäinen pakko.
        KUN saan painoni normaaliksi ja elämäni asiat kohdalleen muutenkin, niin uskon että verenpaineeni palaa normaaleihin lukemiin.
        Olen optimisti tämän asian suhteen!


      • hoitamaton verenpaine
        Aloittaja kirjoitti:

        Äsken tulin terkkarin luota ja hymyilytti.
        Molemmat paineet olivat laskeneet.
        Jatkan laihduttamista ja lenkkeilyä.
        Lääkkeitä en huoli ellei ole äärimmäinen pakko.
        KUN saan painoni normaaliksi ja elämäni asiat kohdalleen muutenkin, niin uskon että verenpaineeni palaa normaaleihin lukemiin.
        Olen optimisti tämän asian suhteen!

        Vois ne lääkkeet ottaa avuksi verenpaineen laskuun,jotkut niistä jopa auttaa laihtumaan.

        Hoitamaton verenpaine on yleisin ja turhin syy aivohalvauksiin!!!

        Hoitamaton verenpaine voi aiheuttaa sydämen ja munuaisten vajaatoimintaa, nopeuttaa sepelvaltimotaudin kehittymistä ja lisätä aivohalvauksen vaaraa.


    • verenpainetta löytyy

      Mulla ei laihdutus auta,ellei ajatella että paineet laskee kun haudassa makaa.Olen 168/48kg, joten tästä ei ole varaa laihdutella tippaakaan.

      Liikun aikalailla,hyötyliikuntana.En lapa suolaa,en liion relestä ja ryyppäile,silti vaan verenpaine kiskoo ilman lääkkeitä ylös.Vaiva mulla oli jo teini-ikäisenä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe