Tositarinoita

romaanimuodossa?

Heippa!
Tykkään kovasti lukea tosipohjaisia romaaneja, joista suosikkini on tällä hetkellä Syvä kuin meri. Tällaisia kirjoja on vaan vaikea löytää kun niille ei ole omaa hakusanaa. Elämäkerta/muistelmat puolella on tietty joitain mielenkiintoisia, mutta kun haluaisin ennemmin lukea romaanityyppisiä dramaattisia kirjoja. Jos tiedätte jonkun hyvän, kertokaa :)

11

1197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harry Morgan

Truman Capoten Kylmäverisesti, kun kerran täällä rikollispalstalla ollaan. Hyytävää, sanoisin.

Toisena tietenkin Kalle Päätalon Iijoki-sarja. Siina on sitä elämän draamaa koko massan edestä, temposta tinkien.

• Zirkkuli

Ihanaa, että Päätalon saa taivuteltua mihin tahansa kuosiin. Varmasti hentomielisen lyriikankin ystävä löytää Iijoki-sarjasta sydämen nyrjäyttävää runoutta.

• Pölhökanto
        Zirkkuli kirjoitti:

Ihanaa, että Päätalon saa taivuteltua mihin tahansa kuosiin. Varmasti hentomielisen lyriikankin ystävä löytää Iijoki-sarjasta sydämen nyrjäyttävää runoutta.

Pitkä hunteeraus tuo tuotannostaan mieleen vain sen yhden tangon, joka jäi pyörimään Kalleressun päässä ihan hulluksitulon partaalle asti. Nimi ei tule mieleen?

• Peter Maas: Serpico

Kirja ei ole varsinainen romaani, mutta ei sitä ole oikein kirjoitettu tyypillisen elämänkerrankaan tapaan. Dekkarimainen, jännittäväkin tositarina Frank Serpicon poliisivuosista 60-70-lukujen New Yorkissa ja hänen kamppailustaan korruptiota vastann NYPD:ssä.

• SerpeNTiina

miellyttää isää.
      Kirjan nimi on "Jos todella rakastat minua" kirjoittaja Ann Rule.
      Järkyttävä tositarina mitä oma isä ja aviomies voi tehdä perheelleen.
      Kokeile,onko mieleisesi.

• yksi vaihtoehto

elikkä: James Ellroy, Muistoja Pimeästä. Todellisuuteen pohjautuva, järkyttävä ja mieleenpainuva kirja. Olen lukenut pari kertaa ja meinaan lukea vielä monesti. Kirjasta jäi oikein pakkomielle alkaa tutkimaan kaikkea kirjan tapahtumiin liittyvää.
      Paras lukemani kirja!

• Anonyymi

Tämä on yksi minunkin suosikkikirjoistani.

• hörhi

ookko ikinä lukenu torey haydenin kirjoja? nää kaikki mitä se kirjoittaa on totta.se o muuten lasten psykiati. nii mitä kirjaa luen just niin kertoo pienestä tytöstä joka on raukka pieni sekaisin...

• hörhi

entäs pimeyden poika... en ny just muista nimee, mut hemmetin hyvä ja papyllon...

• mölkhö

Jonkinlaisen kulttiromaanin maineessa on Kultaa!.
      Sen on tehnyt Cizia Zyke ja väittää sen pohjautuvan omiin kokemuksiinsa.
      No en minä sitä ihan usko.

• muistelmatyyppisiä

Nämä ovat tosin enemminkin muistelmatyyppisiä:

Barlev, Zvi; Nuoruuteni keskitysleirissä
      Sohkanen Viljo; Punakaartilaisen päiväkirja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      314
      2861
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      55
      2640
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1430
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1275
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      148
      1234
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70