Laboratoriotutkimuksen tulokset

kkkkkk00

Hei!
Kävin ulostenäytteet antamassa pari viikkoa sitten ja lääkäri soitteli sitten myöhemmin että on vähän hiivaa mutta ei muuta. Pyysin postilla tulokset itselle talteen. Ihmettelen vain että mitä tarkoittaa tämä kohta???:

-Aerobinen valtakasvu: Enterobacter-laji

3

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat laaja

joukko bakteereja, jotka elävät ihmisten ja eläinten suolistossa. Nimikin jo sen kertoo (entero- = suoli-) Niihin kuuluu taudinaiheuttajiakin (muistaakseni esim. Salmonella on enterobakteeri mutta 100% varmasti en muista). Salmonellat ja muut taudinaiheuttajat määritetään kuitenkin perusulosteviljelyssä erikseen. Joten tuo vastaus kertoo, että ulosteessasi on kasvanut suolistosi normaaliflooraan kuuluvia enterobacter-ryhmän bakteereja. Ei siis syytä huoleen.

• kkkkk0000

Joo. Kysyin sen lääkäriltäkin varmuuden vuoksi ja sanoi että ei hätiä.

• vielä..
        kkkkk0000 kirjoitti:

Joo. Kysyin sen lääkäriltäkin varmuuden vuoksi ja sanoi että ei hätiä.

Moi! Tuosta vastauksesta sanoisin vielä, kun tuossa aiempi kirjoitti ettei hätiä. No joo, samaa mieltä, ei onneksi mitään esim. kroonista suolistosairautta. Mutta kyllä tuo hiivakin hankalia oireita aiheuttaa ja varmaan sen tiedätkin kun kokeisiin olet mennyt.

Kiinnostaisikin tietää mitä oireita sinulla oli ja miten lääkäri käski menetellä eteenpäin?

Sillä tuo hiivahan leviää salamannopeasti, äläkä luule että tuosta vain pääset vaivasta eroon. Tuohon auttaa ruokavalio parhaiten. Eli hiiva, sokeri ja valkoiset jauhot (vehnä) pois! ja luontaistuotteet ja vitamiinilisät ei olisi pahitteeksi.

Tiedän, koska olen itse saman kokenut ja loppuvaiheessa saikin vessassa juosta jo lähemmäs kymmenen kertaa päivässä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe