mersun suosio

osa 2

jatketaantäällä koska systeemi ei anna enään jatkaa keskustelua teksnisistä syistä.

"Joko sinulla on hemmetin halpa auto tai tähtitieteellisen suuret tulot jos saat auton osuudeksi vain 5 %!"

jos väliraha on 3v autossa 20 000e ja liikevaihto n.390 000 e/3v niin auton vaihtokulu on n5%.

tuttava vaihtoi 420 000km ajetun, 3v vanhan mersun uuteen. väliraha 28000 eli n.7% pitoajan liikevaihdosta.

32

2656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edellisessä

noin 0,066 euroa/km.

• enemmän kuin auto

Halvimmat autot taksissa ovat halvempia, kuin mesen väliraha. Halvinkaan auto ei tipu juuri alle kymppitonnin kolmessa vuodessa. Auton vuosikustannukset saa helposti tuonne 3000 - 4000 välille, eli kyllä biilillä saa säästöä. Tuo merkedes maksoi sen verran enemmän, että vaatii noin kaksi kuukautta vuodessa saada käteen se raha.

• auto...

on 3000-4000 vuodessa,se on 9000-12000 kolmessa. erotus on ehkä bruttona n.15000 euroa mistä alv pois ja lopusta verottajan osuus. säästöä tulee mutta jos tulee jo toimeen tulee se ei tuosta säästöstä ole kiinni.

• keskustelua seurannut

Yksi sanoo: Taksihomma ei ole bisnes, rahaa ei liiku riittävästi että se olisi mitään bisnestä. Sama hemmo sanoo kuitenkin ettei kaluston hinnalla ole MITÅÅN merkitystä, sehän on vain 5% kuluista. Edelleen tyyppi on silmää räpäyttämättä valmis maksamaan VUOSIPALKAN verran enemmän (35.000) pelkästä työkalusta! Sanoisin että yhtälö ei nyt oikein toimi... Taitaa olla laskutaito nyt näillä mersun hankkivilla hukassa? Itse ajelen semmosen 80.000 vuodessa bruttoa, eikä mun laskutaitoni mukaan ja mun brutoillani oikein mersun hankinta tulisi kysymykseenkään. no, saahan sitä painaa duunia hitosti ja maksella mersuja ja bemareita. Minä en vaan viittis painaa duunia hullun lailla, saan saman viivan alle kuin nääkin...

• kiitos....

kukaan ei ole väittänyt että 35 000 pistetään vuodessa autoon. jopa mersu on ALLE 10000 VUODESSA. tuloiksihan jää noin 40-50 te , joka on hyvin verrattuna keskiansioon kansalaisilla joka on tuo 35 000/v.

• yksin paljon?

ajat 80 000 bruttoa itse. minä ajan alle puolet tuosta ja tulot varmasti samat kuin sinulla. ajan max.15 vuoroa kuukaudessa, kuskit loput.

• ajavani itse?
        yksin paljon? kirjoitti:

ajat 80 000 bruttoa itse. minä ajan alle puolet tuosta ja tulot varmasti samat kuin sinulla. ajan max.15 vuoroa kuukaudessa, kuskit loput.

Kyllä kuskikin on muutaman vuoron kuussa...

Lukihäiriökö?

• varaa mersuun
        ajavani itse? kirjoitti:

Lukihäiriökö?

vaikkaolis ilmainen auto niin tuosta ei juurikaan jää. no, itse ajan 15 vuoroa /kk kuskit loput ja verotettavat tulot ihan kivat. tosin ennakkoverotkin 2000/kk...

• kerrakseen
        ajavani itse? kirjoitti:

Lukihäiriökö?

näin kirjoitit:

"Itse ajelen semmosen 80.000 vuodessa bruttoa"

miten tämä pitäisi käsittää? siten, että kuskitkin ajaa?

noh, tuolla 80 000 ei mersuja ostella vaikka autosi olisi ilmainen. itse ajan 15 vuoroa/kk ja 11kk/v. kuskit ajavat loput. tulot kohdallaa, tosin ennakkoverotkin 2000e/kk

• siitä...
        kerrakseen kirjoitti:

näin kirjoitit:

"Itse ajelen semmosen 80.000 vuodessa bruttoa"

miten tämä pitäisi käsittää? siten, että kuskitkin ajaa?

noh, tuolla 80 000 ei mersuja ostella vaikka autosi olisi ilmainen. itse ajan 15 vuoroa/kk ja 11kk/v. kuskit ajavat loput. tulot kohdallaa, tosin ennakkoverotkin 2000e/kk

40.000 euroa vuodessa. Pienet ennakot, paljon pienemmät kuin sinulla. Muuten, millä elät, sillä suurella brutolla vai sillä mitä saat käteen? Kaupan täti ei kysy maksuvälineeksi BRUTTO-nimistä valuuttaa vaan ihan selviä, puhtaita euroja...

• isot tulot
        siitä... kirjoitti:

40.000 euroa vuodessa. Pienet ennakot, paljon pienemmät kuin sinulla. Muuten, millä elät, sillä suurella brutolla vai sillä mitä saat käteen? Kaupan täti ei kysy maksuvälineeksi BRUTTO-nimistä valuuttaa vaan ihan selviä, puhtaita euroja...

brutto reilu 60 000, siitä verot pois niin jää hieman vajaa 40 000 käteen. sillä maksan kaupankassalle.

• nämä asiat
        isot tulot kirjoitti:

brutto reilu 60 000, siitä verot pois niin jää hieman vajaa 40 000 käteen. sillä maksan kaupankassalle.

Liittyvät mersun suosioon?

Utelias kysyy

• mersukin
        nämä asiat kirjoitti:

Liittyvät mersun suosioon?

Utelias kysyy

on varaa hankkia. jos halpis autoilija tienaa 40000 vain 80000 e:n liikevaihdolla, se tarkoittaa sitä että itse täytyy ajaa lähes koko liikevaihto.

itse tienaan n60000 ajamalla kalliimmalla ja ainoastaan 15 vuoroa kuukaudessa.

• kuskisi tienaa
        mersukin kirjoitti:

on varaa hankkia. jos halpis autoilija tienaa 40000 vain 80000 e:n liikevaihdolla, se tarkoittaa sitä että itse täytyy ajaa lähes koko liikevaihto.

itse tienaan n60000 ajamalla kalliimmalla ja ainoastaan 15 vuoroa kuukaudessa.

30%? Täällä saatana elvistelet tienesteilläsi ja me kuskit raadamme alipalkattuna!

PERKELEEN SNIIDU!

• ei täsmää
        isot tulot kirjoitti:

Minä maksan 30 000 palkasta veroja ja muita kuluja niin, että jää käteen aika tasan 20 000 Euroa. Progression mukaan 60 000 Eurosta jää noin 30 000, ei 40 000. Toisekseen. Taksista ei jää 60 000 millään vitun ikenilläkään viivan alle. 45 000 on jo tosi hyvin.

• progressiivinenvero
        ei täsmää kirjoitti:

Minä maksan 30 000 palkasta veroja ja muita kuluja niin, että jää käteen aika tasan 20 000 Euroa. Progression mukaan 60 000 Eurosta jää noin 30 000, ei 40 000. Toisekseen. Taksista ei jää 60 000 millään vitun ikenilläkään viivan alle. 45 000 on jo tosi hyvin.

kyllä 60 000 jää noin 40 000, osa tulosta kun katsotaan nettovarallisuuden mukaan pääomatuloksi( noin 5000e). lisäksi asuntolainan korot pienentävät verotaakkaa, kirkkoon en kuulu. kokonaisveroprosenttini on 34%. laske siitä ja jos tuntuu vaikealle niin katso tuolta mitä tuloista jää:

http://www.vero.fi/

• palkkakulut
        kuskisi tienaa kirjoitti:

30%? Täällä saatana elvistelet tienesteilläsi ja me kuskit raadamme alipalkattuna!

PERKELEEN SNIIDU!

reilu 50 000 euroa vuodessa.

• jos auto ei pyöri
        ei täsmää kirjoitti:

"Toisekseen. Taksista ei jää 60 000 millään vitun ikenilläkään viivan alle. 45 000 on jo tosi hyvin."

kyllä taksista jää kun kaikki vuorot hoidetaan tunnollisesti niinkuin laki määrää.

liikevaihto 165 000 e vuodessa (sis alv). palkkakulut reilu 50 000. jos olet autoilija tai muuten tiedät kulurakenteen taksialalla, niinkuin annat ymmärtää, voit laskea jo edellämainituilla tiedoilla mitä jää.

• laskutikku
        ei täsmää kirjoitti:

"Taksista ei jää 60 000 millään vitun ikenilläkään viivan alle."

kysymys siis verotettavasta tulosta, ei viivan alle jäävästä, jos tarkkoja ollaan.

• lisätä roimasti
        jos auto ei pyöri kirjoitti:

"Toisekseen. Taksista ei jää 60 000 millään vitun ikenilläkään viivan alle. 45 000 on jo tosi hyvin."

kyllä taksista jää kun kaikki vuorot hoidetaan tunnollisesti niinkuin laki määrää.

liikevaihto 165 000 e vuodessa (sis alv). palkkakulut reilu 50 000. jos olet autoilija tai muuten tiedät kulurakenteen taksialalla, niinkuin annat ymmärtää, voit laskea jo edellämainituilla tiedoilla mitä jää.

Taksilaki lähtee siitä, että luvan haltijoista kaikki tai lähes kaikki saavat kohtuullisen toimeentulon työstään. 60 000 bruttona on kolminkertaisesti tavallisen kuskin ansio. Taksiliitto on antanut näemmä harhaanjohtavaa tietoa alan kanntaavuudesta. Tämän perusteella taksi tuottaa toimeentulon ilman työvoimaa, eli pelkästään autoilijan työpanoksella. Autojen määrää voidaan Helsingissä nostaa kolmanneksella, jos halukkaita yrittäjiä löytyy.

Myöskin työvoimapula helpottuu, jos palkka nostetaan 40 prosenttiin. Tuolla tulotasollahan korotus on vähintäänkin oikeudenmukainen. Josd kulurakenne ei tätä mukamas kestä, niin ei palkata työntekijöitä, vaan annetaan työntekijöille omat luvat. Eikö ole reilua?

• lain vastaista
        lisätä roimasti kirjoitti:

Taksilaki lähtee siitä, että luvan haltijoista kaikki tai lähes kaikki saavat kohtuullisen toimeentulon työstään. 60 000 bruttona on kolminkertaisesti tavallisen kuskin ansio. Taksiliitto on antanut näemmä harhaanjohtavaa tietoa alan kanntaavuudesta. Tämän perusteella taksi tuottaa toimeentulon ilman työvoimaa, eli pelkästään autoilijan työpanoksella. Autojen määrää voidaan Helsingissä nostaa kolmanneksella, jos halukkaita yrittäjiä löytyy.

Myöskin työvoimapula helpottuu, jos palkka nostetaan 40 prosenttiin. Tuolla tulotasollahan korotus on vähintäänkin oikeudenmukainen. Josd kulurakenne ei tätä mukamas kestä, niin ei palkata työntekijöitä, vaan annetaan työntekijöille omat luvat. Eikö ole reilua?

Joo. Lisää lupia. 60 000 on enemmän kuin kohtuullinen toimeentulo. Ihmekös on, että taksia saa odottaa kun tienaavat noin törkeästi suojatöissään. Kuinka ne saavat pitää noin korkeita taksoja, jos kohtuullisena pidetään tuollaisia rahasummia. 15000 käteen olisi ihan tarpeeksi noin vähäpätöisestä työstä.

• autoilija 1xxx hki
        ei täsmää kirjoitti:

Mulla tuli yhdellä autolla viime vuonna kulujen jälkeen verotettavaa tuloa ittelle 68000e brutto. Ajan noin 15-18 vuoroa kuukaudessa. Joten ihan linjassa tuo arvio on. Ja pitäähän sitä yrittäjän palkkansa saada.

• syytä
        autoilija 1xxx hki kirjoitti:

Mulla tuli yhdellä autolla viime vuonna kulujen jälkeen verotettavaa tuloa ittelle 68000e brutto. Ajan noin 15-18 vuoroa kuukaudessa. Joten ihan linjassa tuo arvio on. Ja pitäähän sitä yrittäjän palkkansa saada.

Lopettaa heti paikalla? Olette naurettavia! Jospa puhuttaisiin nyt ihan normaaliansioista, siis normaaalitunnein tienatusta ansioista?

Noita hulluja tuplatunteja tekeviä aina löytyy, ei noi rehentelijät kuitenkaan koskaan kerro noihin huippuansioihin tehtyjä työmääriä. Johan toi agressivinen kirjoittelutapa kertoo jotain. Työstään loppuunpalaneita väsyneitä ajureita joiden kaiken ajan täyttää, niin, mikäpä muukaan kuin TAKSI! Vapaa-aikaa heillä ei juurikaan ole...

Itse otan iisisti, 40.000 miinus pikkuverot, pärjään sillä. Ei sitä nyt vanha ukkeli enempää tarvitse.

Terveisiä vaan työn sankareille täältä lomamökiltäni, tulen syyskuun lopulla taas työhön... Kivaa vapaa-aikaa täällä...

• ja kuljettajia
        lisätä roimasti kirjoitti:

niin, taksiyrittäjä saa kuskin ajoista noin 5% eli omasta ajosta kuljettajan palkan omasta ajamisestaan(37%) 5% koko auton liikevaihdosta. ei se nyt niin kohtuuton ole. sijoitetulle pääomalle on kuitenkin jotain saatava ja tuo 5% tulee tällä hetkellä mistä tahansa rahastosta.

taksi tuottaa työtä tekevälle ja jos auto liikkuu kaikki vuorot, valitettavasti kuljettajia turhan vähän ainakin pääkaupunkiseudulla.

• tuplatunnit?
        syytä kirjoitti:

Lopettaa heti paikalla? Olette naurettavia! Jospa puhuttaisiin nyt ihan normaaliansioista, siis normaaalitunnein tienatusta ansioista?

Noita hulluja tuplatunteja tekeviä aina löytyy, ei noi rehentelijät kuitenkaan koskaan kerro noihin huippuansioihin tehtyjä työmääriä. Johan toi agressivinen kirjoittelutapa kertoo jotain. Työstään loppuunpalaneita väsyneitä ajureita joiden kaiken ajan täyttää, niin, mikäpä muukaan kuin TAKSI! Vapaa-aikaa heillä ei juurikaan ole...

Itse otan iisisti, 40.000 miinus pikkuverot, pärjään sillä. Ei sitä nyt vanha ukkeli enempää tarvitse.

Terveisiä vaan työn sankareille täältä lomamökiltäni, tulen syyskuun lopulla taas työhön... Kivaa vapaa-aikaa täällä...

jos siis ajaa 15-18 vuoroa, se on 150-180 tuntia kuukaudessa.

• tämä tuttava

Missäpäin tämä tuttavasi saa jyystettyä kolmessa vuodessa 420000 km mittariin? Siis taksimersusta nyt on kaiketi kysymys.

• ajetaan

ihan helsingissä. auto pyörii kaikki vuorot. vantaan kolleegat ajaa parhaimmillaa yli 200 000 km/v.

• kilometrejä

meillä 140 000km /v. helsingissä.

• kun on
        kilometrejä kirjoitti:

meillä 140 000km /v. helsingissä.

Niin suuret menot ;)

En minä viitsi, vähennän menoja ja saan puhtaana saman.

Osta mersu vaan, saat ajaa ajaa ajaa ajaa..... Vapaa-aikaa ei sitten taida juurijäädäkkään? Kai se mersu on sen väärti? Ajamisen iloa... ai, sehän oliki se toinen hinnakas peli...

• pakko ajaa
        kun on kirjoitti:

Niin suuret menot ;)

En minä viitsi, vähennän menoja ja saan puhtaana saman.

Osta mersu vaan, saat ajaa ajaa ajaa ajaa..... Vapaa-aikaa ei sitten taida juurijäädäkkään? Kai se mersu on sen väärti? Ajamisen iloa... ai, sehän oliki se toinen hinnakas peli...

vaan ajovuorojen hoitamisvelvollisuus saa autoon mainitut kilometrit,vähemmälläkin pärjäisi. ja kuskit ajaa suurimman osan, itse ajan 15 vuoroa/kk ja11kk/v.

• taksiporukassa

Kymmeniä puheenvuoroja, jokainen omanlaisensa siltikin kaikki tietävät olevansa oikeassa. Kuka sitten viime kädessä mahtaakaan olla oikeassa?

Olisiko hän se, joka vain lukee näitä hengen tuotoksia ja on hiljaa naureskellen???

Ja ajaa millä ajaa...

• 100% oikeassa

Olet 100% oikeassa. Tästä en minäkään jaksa jauhaa vaikka MB on ollutkin aina alla jo 18v. Kukin ajakoon millä ajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5906
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe