Jännittää, mutta mikä?

neito ahdingossa

Sairastuin viime syksynä masennukseen tai niin ainakin luulin. Olin sairaslomalla 6 viikkoa, sain Citalopram 20 mg lääkityksen. Tammikuussa kävin psykiatrin konsultaatiossa ja hän totesi minulla olevan yleistyneen ahdistuneisuushäiriön (tosin en kuulemma kaikkia kriteerejä täytä). Noin neljä viikkoa lääkityksen aloittamisesta alkoi olo helpottaa. Nyt on mennyt paketillinen Citalopramia puolta tablettia ja muutaman kuukauden ajan olen syönyt Sepramia puolta tablettia (10 mg).
Nyt on pikkuhiljaa alkanut taas oireita ilmaantua, ruokahaluttomuutta ja jännitystä. Jännitän jotakin, mutta ei ole aavistustakaan, mitä. Olen kesälomalla, makoilen pihassa aurinkoa ottaen ja surffaan netissä. Silti jokin asia jännittää ja ruoka ei maistu. Miten tällaista voi olla lääkityksestä huolimatta? Luulin jo, että voin lopettaa koko lääkityksen! Pitääkö minun nostaa annosta koko tablettiin? Siitä tulisi tietty ne kauheat sivuvaikutukset taas.
Vaikka järjellä ajattelen, että ei ole mitään syytä jännittää, niin ei auta. Pahinta on tosiaan se, että ruoka ei maistu ja olen muutenkin hoikka. Onko vastaavia kokemuksia, anybody?

1

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulutyttönen

Itselläni on myös ollut pari kertaa sama ongelma, eli "jokin asia" on jännittänyt, vaikka ei olisi mitään syytä jännittää. Enkä pystynyt syömään kunnolla, joskus jopa oksennan kun jännittää hirveästi. Ja itsekin olen hoikka, aika reippaasti alipainoinenkin. Ja pelko laihtumisesta välillä lisäsi jännitystä ja ahdistusta.
      Viime kerralla jännitykseni sai alulle kouluesitelmä. Oli helpottunut olo sen pitämisen jälkeen, mutta seuraavana päivänä jännittäminen jatkui samanlaisena, vaikka ei ollut enää mitään syytä jännittää. Itkin melkein joka päivä kotona koulun jälkeen. Äitini tietää asiasta, samoin isosiskoni, ja he ovat tukenani. Kuten myös koulun terveydenhoitaja ja psykologi. Ja minulla on ollut lääkitys vuoden verran.
      Nyt kesällä olen onneksi ollut suht "normaali", enkä ole pahemmin jännittänyt.

Paljon voimia ja tsemppiä sinulle! Toivottavasti olosi helpottuu pikkuhiljaa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      170
      12945
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4810
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1969
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      112
      1715
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe