Hoikasta lihavaksi & syyt

Köyhyys

Ennen oli vakityö ja rahaa. Oli asunto ja auto. Velattomat kaikki. Tuli mies ja lapsi. Muutto isompaan asuntoon ja isompi auto. Edelleen velattomia kaikki. Oltiin töissä ja tienattiin. Ei juhlittu ravintoloissa, vietettiin kotielämää. Jäi rahaa säästöönkin ja elettiin hyvin.

Ei enää.

Tuli sairaus ja sen myötä ero. Meni puoliso, meni lapsi. Meni terveys ja meni työ. Meni auto ja iso asunto. Tuli vuokra-asunto ja elatusmaksut. Tuli sossu ja työmarkkinatuki. Tuli elinikäinen työkyvyttömyys, mutta ei kuitenkaan eläkettä - kun ikä ei riitä.

Syötiin ennen terveellisesti. Oli vihannekset, hedelmät, ruista, kalaa, kanaa. Oli vähärasvaiset pöperöt. Olipa joskus luomuakin.

Ei ole enää.

Tuli halpa ruoka. Tuli makkarat, sika-nauta-jauhelihat, makaronit. Jäi pois hedelmät, vihannekset ja jos nyt leipomotuotteetkin kallistuu niin jäänee jatkossa leipäkin - ruis sellainen. Jäljellä enää kaurapuuro 2 kertaa päivässä, aamulla ja illalla.

Ennen olin hoikka, nyt olen lihava. Kiitos köyhyyden. Ennen palelin jatkuvasti, nyt on lämmin ja hiki virtaa. Ennen jaksoin, en enää.

4

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikansa kutakin

Mä olen pahoillani mitä sä olet joutunut kokemaan. Monet muutkin ovat kokeneet samankaltaisia suuria menetyksiä. Mullakin oli tosi vaikea aika jona lihoin. Mutta lopulta taltutin sen lihavuudenkin samalla kun otin muusta elämästä kiinni.

Sure aikasi, mutta innostut varmasti vähitellen elämästä uudestaan. Köyhäkin pystyy oikeasti syömään terveellisesti, eikä köyhä tarvitse rahaa liikkuakseen. Aina voi ulkoilla, sienestää, kalastaa, vaeltaa..

• Terveiset vakuutusyhtiöstä....

kyllä riittä. Iällä ei ole mitään merkitysä, jos on näyttöä ja päätös ettei asiakas ole työkykyinen.

• Läskiläjä

Hei!

Minä sairastuin masennukseen rankkojen tapahtumien seuraukesena. Ensin söin masentuneena einesruokia ja muutakin epäterveellistä. Mutta lähinnä nämä einesruuat olivat se juttu, joka alkoi nostaa painoa. Ei jaksanut laittaa ruokaa. Lääkityksiä kokeiltiin ja ainoa lääke, joka on nyt saanut mua jaloilleen, omaa sivuvaikutuksena lisääntyneen ruokahalun, enkä sitä vielä jaksa kontrolloida.

Suuri toive on, että tästä vielä kunnolla palaisin elämään ja kykenisin pudottaamaan ylimääräiset kiot, joita on tullut nopeasti yli 20 kiloa.

Tiedän, että tulossa on kova tie, mutta terveenä selviän siitä kyllä.

Terveisin entinen hoikka nykyinen läski.

• varmasti laihdut!

Ei kaurapuuro ketään lihota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3898
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      352
      3015
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1937
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1655
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      811
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      779
    Aihe