Xanor vs.Lääke Alproks

En usko

Olen syönny Xanoria 16v.Eli olen nyt 36v.Vaihdoin pari kertaa tuohon halvempaa versiioon eli Alproksiin.Ihmettellin ekaa kertaa et mitä ihmettä tuntui ku ei olisi ottannut lääkitystä ollenkaan,seuraavan kerran kun hain lääkkeet vaihdoin takaisin Xanoreihin,huommattavasti tehokkaampi eikä tarvin ottaa edes mainuttua annostusta koko päivässä,minulle on määrärtty 1-3 tpl 1mg päivässä,myös kaveri käyttää kyseistä lääkettä ja sanoi samaa,ei ymmärrä..Onko kellään ollut samanlaista komemusta halvemmista versioista?Kerran aptteekkari tokas mulle ku olin ostamas pään särkyyn buranan vs.Lääkettä,tai mä sanoin et jännä hinta laatusuhde vaik ei tepsikkää pään särkyyn,nii hää sano ettei se ole niin et vaa siitä puuttuu tietty aine,et tällee....Jos joillakki on kokemuksia rinnkais halpis versioista olisi kiva kuulla

7

1576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en sit tiiä?

rinnakkaislääkkeen määrittää:
      •samaa vaikuttavaa ainetta
      •sama määrä vaikuttavaa ainetta
      •samassa lääkemuodossa
      •valmisteiden biologinen samanarvoisuus on osoitettu asianmukaisesti
      •lääkevalmiste kuuluu ATC- luokkaan (anatomisterapeuttinen ja kemiallinen luokittelu), jossa vaihto voidaan turvallisesti tehdä

elikkäs tos on kriteerit et miten lääke voidaan määritellä rinnakkaisvalmisteeksi.... anoa ero lääkkeissä on niissä käytetyt apuaineet....

eli niissä ei voi olla mitään älyttömän suurta eroa ku vaikuttava aine on täysin sama....

------------------------------------------------
      jos särkylääkkeitä käyttää esimerkkinä, ni mulla ei oo huomattavia eroja ibuprofein valmisteiden käytössä

mut sit taas paracetamol ei vaikuta muhun mitenkään...

eli en oo törmänny rinnakkaisvalmiste ongelmaan....

• Lääkäri 2

Rinnakkaislääkevalmisteiden osalta tilanne on jotakuinkin sama kuin että ostaako bensaa autoon Shelliltä vai Essolta. Eli samaa valmistetta eri kauppanimillä ja mahdollisesti lisäaineissa voi olla jotain merkityksetöntä eroa.

• sama lääke,

eivät ole rinnakkaisia toinen toisilleen,Xanor on ulkol. lääketehtaan, Alprox kotimaisen, siinä se ero, muutoin tismalleen sama lääke.

Erikseen on sitten RINNAKKAISVALMISTEET; Alpratsolam Merk. ja Alpratsolam Alt.

Toki Alprox on hinnaltaan huom. edullisempi kuin Xanor, mutta tismalleen sama lääke, samoihin aikoihin tullut markkinoillekin.Ovat olleet myynnissä JO silloin, kun yhtäkään gen.sub-lääkettä ei markkinoilla ollut!

Terv. farmaseutti

• välttämättä sama

Eräs jo edesmennyt psykiatri kertoi itselleni määrätessään Xanoria ettei Alprox:sta välttämättä tiedä miten lääkeainepitoisuudet on suhteessa Xanoriin. Hän ei suositellut ollenkaan Alproxiin vaihtamista vaan alkuperäisessä Xanorissa pysymistä. Kuulemma Alproxia olisi tehty muualla kuin Suomen tehtaalla !?
        Eli ei se välttämättä aina näissä geneerisissä tuotteissa kaikki ole yhtenevää.

• ole laisinkaan
        välttämättä sama kirjoitti:

Eräs jo edesmennyt psykiatri kertoi itselleni määrätessään Xanoria ettei Alprox:sta välttämättä tiedä miten lääkeainepitoisuudet on suhteessa Xanoriin. Hän ei suositellut ollenkaan Alproxiin vaihtamista vaan alkuperäisessä Xanorissa pysymistä. Kuulemma Alproxia olisi tehty muualla kuin Suomen tehtaalla !?
        Eli ei se välttämättä aina näissä geneerisissä tuotteissa kaikki ole yhtenevää.

Xanorin GENEERINEN valmiste, ei!

• paskamainen vieroitus :((

Ite söin xanoria aamuin illoin 10 vuotta, vain todetakseni että vaikutus oli mielikuvitusta, koska xanor menettää tehonsa alta vuoden jos syöt joka päivä joten minulle riittää se että kuvittelen ottaneeni xanorin, heikottaan alkaa jos en ole varma otinko vaiko kuvittelenko, elikkä korvien välistä lähtee (kokeile varovasti, koska xanoreista tulee kiusallinen nielun kuivumis mauttomuus sekä pään tyhjyyden ja kuoleman kaltasia vieroitus oireita).

pahin on ehkä se kuoleman pelko kohtaus mutta sekin menee ohi kun oikeen kovasti kuvittelen että otin, tai silmätkiinni heitän mielikuvitus xanorin naamaan ja otan lasillisen vettä päälle (makukin tulee suuhun aika jännä juttu toi).

• selviytyjä

on niillä selvä ero. ne sidosaineet on vähän erejä joten xanor imeytyy ehkä vähän nopeammin tai tasaisemmin kuin alproxit.
      sama asia kuin jos otan 2 kpl 5mg diapameja tai yhden 10mg diapamin niin 10mg pami toimii paremmin vaikka milligrammamäärät samat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5465
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2326
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1860
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1585
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      33
      1513
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1378
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      222
      1008
    Aihe