Uskomatonta: Ocu

alk. alle 22 te

Uskomatonta mutta totta. Uusi Octavia 1,6 hinta alkaen alle 22 donaa! Tämän aamun Hesarissa oli mainos, minkä mukaan nyt 1,6 ambiente-mallin saa tuohon hintaan (olikohan tarkasti 21.700 e). Auto on jo rekisteröity esittelyautoksi mutta sillä ei ole ajettu lainkaan. Ken tuollaisen nyt ostaa tekee fiksun ostoksen: mitään vastaavia ominaisuuksia ja laatua tarjoavaa autoa ei tuolla hinnalla saa, eikä edes joitakin tonneja lisääkään laittamalla.

14

2773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ai.

      tekee tyhmän päätöksen,
      sillä kun ostaa käytetyn, siis rekisterissä,
      takuu on mutta muut asiat ovatkin toisin.

      voi olla kolhittu ja korjattu, on ajettu ne muuttomat km. rumasti,
      on esim. jossain siirtoajossa huomattu vakavia vikoja, ym.

      Minäkin ajoin 2004 yhden auton satamasta, keitti
      kone, laitettiin rekisteriin ja myytiin 22 km ajettuna.
      Kun seurasin,
      konetta korjailtiin useaan oteeseen myöhemmin.

      • sä olet?

        Sinä kirjoittelet sanamuodollisesti oudolla tavalla, ja joka merkkipalstalla, mutta asiasi on täyttä ilmaa ja paskaa.


      • ai.
        sä olet? kirjoitti:

        Sinä kirjoittelet sanamuodollisesti oudolla tavalla, ja joka merkkipalstalla, mutta asiasi on täyttä ilmaa ja paskaa.

        mut asia oli 100 varmaa.

        en tiennyt että täällä on tuollaisia tyyppejä
        kun etsii ajankulukseen kirjoittajista virheitä,
        on siinä erikoinen harrastus.


      • jss

        ostin uuden rekisteröimättömän Golfin, ns "hyvä tarjous vain tähän autoon", myöhemmin ruosteenestokäsittelyn yhteydessä selvisi että oikea etukulma oli kolaroitu mutta korjattu siististi


    • Uskomatonta...........

      Onko Skodankin myyjällä aika käynyt pitkäksi, kun pitää omia tarjouksia kehnosta kulkupelistään täälläkin kehua.

      On syytä muistuttaa, että tarjous koskee vuoden -07 malleja. Ensi vuoden -08 mallien myynti alkaa syyskuun alussa, jten vanhoja autojahan tässä kaupitellaan.

      • yli 14 kilomummoa

        Oli tuo Ocu muuten viime kuussa toiseksi rekisteröidyin automalli, Golf pisti paremmaksi. Ja vain Corollallehan tuo häviää koko alkuvuodenkin tilastoissa. Että joidenkin muiden merkkien myyjillä voipi olla vielä pitkäveteisempää.

        Noita Ocu-takseja kun näkee jo kaikkialla, niin pyrkii vähän naurattamaan vakioprovoilijan jutut kehnoista autoista tai vesivuodoista ;-) Ammatikseen ajavilla sentään kunnollisen työkalun valinnasta on kiinni oman leivän leveys ja pituus.


      • iotta.
        yli 14 kilomummoa kirjoitti:

        Oli tuo Ocu muuten viime kuussa toiseksi rekisteröidyin automalli, Golf pisti paremmaksi. Ja vain Corollallehan tuo häviää koko alkuvuodenkin tilastoissa. Että joidenkin muiden merkkien myyjillä voipi olla vielä pitkäveteisempää.

        Noita Ocu-takseja kun näkee jo kaikkialla, niin pyrkii vähän naurattamaan vakioprovoilijan jutut kehnoista autoista tai vesivuodoista ;-) Ammatikseen ajavilla sentään kunnollisen työkalun valinnasta on kiinni oman leivän leveys ja pituus.

        Ammatikseen ajavilla sentään kunnollisen työkalun valinnasta on kiinni oman leivän leveys ja pituus.
        -------------------

        taksien omistajista itse ajaa noin 30 %,
        toiseksi, kaikilla autoilla ajetaan, vai mikä olisi auto jolla ei voi ajaa.

        Meillä on 3 taksia, koskaan en ole niitä ajanut, eikä vaimokaan, kuin joskus huoltoon.

        Sentit ja hinta ratkaisee Skodan valinnassa, ei laatu

        Jos Lada täyttäisi mitat, ostaisimme varmaan ainakin yhden sellaisen.
        Sillä kokonaistuotto ratkaisee,
        kaikilla autoilla voi ajaa.

        Laatukäsite on murtunut lopullisesti jo ennen 2000 lukua,
        ja tuotto ratkaisee,


      • valuu yrittäjälle
        iotta. kirjoitti:

        Ammatikseen ajavilla sentään kunnollisen työkalun valinnasta on kiinni oman leivän leveys ja pituus.
        -------------------

        taksien omistajista itse ajaa noin 30 %,
        toiseksi, kaikilla autoilla ajetaan, vai mikä olisi auto jolla ei voi ajaa.

        Meillä on 3 taksia, koskaan en ole niitä ajanut, eikä vaimokaan, kuin joskus huoltoon.

        Sentit ja hinta ratkaisee Skodan valinnassa, ei laatu

        Jos Lada täyttäisi mitat, ostaisimme varmaan ainakin yhden sellaisen.
        Sillä kokonaistuotto ratkaisee,
        kaikilla autoilla voi ajaa.

        Laatukäsite on murtunut lopullisesti jo ennen 2000 lukua,
        ja tuotto ratkaisee,

        Senteillä ja hinnalla ei ole mitään väliä tuossa hintaluokassa, jos auto seisoo korjaamolla ja on tuottamattomana poissa liikenteestä. Niillä korjaamokustannuksillakaan ei ole paljoa tekoa siinä. Luotettavuus ja mahdollisimman suuri käyttöaste on avaintekijät, kuten myös tarvittaessa nopea huolto. Ennen oli Mersut ja nyt on paljolti Tojot ja Skodat, jotka kulkee kaiken aikaa.

        Ja näin on ollut pitkään jo vaikkapa tuolla Välimeren maissa, jossa vanhaa Ocua, useita satoja tuhansia kilsoja ajettuja on taksiliikenteessä ja paljon. Pörräävät ruuhkissa ja helteissä lähes yötä päivää.


      • jut.
        valuu yrittäjälle kirjoitti:

        Senteillä ja hinnalla ei ole mitään väliä tuossa hintaluokassa, jos auto seisoo korjaamolla ja on tuottamattomana poissa liikenteestä. Niillä korjaamokustannuksillakaan ei ole paljoa tekoa siinä. Luotettavuus ja mahdollisimman suuri käyttöaste on avaintekijät, kuten myös tarvittaessa nopea huolto. Ennen oli Mersut ja nyt on paljolti Tojot ja Skodat, jotka kulkee kaiken aikaa.

        Ja näin on ollut pitkään jo vaikkapa tuolla Välimeren maissa, jossa vanhaa Ocua, useita satoja tuhansia kilsoja ajettuja on taksiliikenteessä ja paljon. Pörräävät ruuhkissa ja helteissä lähes yötä päivää.

        olipa yksi tarina,
        mutta omasta mielestäni kukaan ei osta Skodaa taksiin,
        jos on varaa johonkin muuhun.

        muta hyvä kun me molemmat tiedetään,
        eikä ole koskaan ostettu autoa josta ei ole pidetty.


      • spk
        yli 14 kilomummoa kirjoitti:

        Oli tuo Ocu muuten viime kuussa toiseksi rekisteröidyin automalli, Golf pisti paremmaksi. Ja vain Corollallehan tuo häviää koko alkuvuodenkin tilastoissa. Että joidenkin muiden merkkien myyjillä voipi olla vielä pitkäveteisempää.

        Noita Ocu-takseja kun näkee jo kaikkialla, niin pyrkii vähän naurattamaan vakioprovoilijan jutut kehnoista autoista tai vesivuodoista ;-) Ammatikseen ajavilla sentään kunnollisen työkalun valinnasta on kiinni oman leivän leveys ja pituus.

        "Oli tuo Ocu muuten viime kuussa toiseksi rekisteröidyin automalli, Golf pisti paremmaksi. Ja vain Corollallehan tuo häviää koko alkuvuodenkin tilastoissa."

        Saattaa olla vähän pitkäveteistä joka automyyjällä. Vain vanhat patut ostaa autoja, kun vaihtavat vanhan korollan/skoodan uuteen, muut ovat odottavalla kannalla. Siksi tuollaiset "tuulipuku" mallit myy edes jotenkin.

        "Noita Ocu-takseja kun näkee jo kaikkialla..."

        Yllättävän vähän näkyy ocuja ainakin Oulun seudulla. Paljon enemmän on esim. C5:ia. ;-)


      • Nyky

        Onhan 2008 mallia voinut jo tilata toukokuun alusta. Minulla on 08 ollut käytössä heinäkuun puolesta välistä.


      • postiautolla.
        spk kirjoitti:

        "Oli tuo Ocu muuten viime kuussa toiseksi rekisteröidyin automalli, Golf pisti paremmaksi. Ja vain Corollallehan tuo häviää koko alkuvuodenkin tilastoissa."

        Saattaa olla vähän pitkäveteistä joka automyyjällä. Vain vanhat patut ostaa autoja, kun vaihtavat vanhan korollan/skoodan uuteen, muut ovat odottavalla kannalla. Siksi tuollaiset "tuulipuku" mallit myy edes jotenkin.

        "Noita Ocu-takseja kun näkee jo kaikkialla..."

        Yllättävän vähän näkyy ocuja ainakin Oulun seudulla. Paljon enemmän on esim. C5:ia. ;-)

        sitten kun huomaavat miten paljon C5 vaatii korjaamolla käyntiä ja sitten kun huomaavat että Octaviassakin on ainesta niin saattaapi tilanne muuttua.


      • hapa7
        Nyky kirjoitti:

        Onhan 2008 mallia voinut jo tilata toukokuun alusta. Minulla on 08 ollut käytössä heinäkuun puolesta välistä.

        Mitä eroa 07 -> 08?


      • Nyky
        hapa7 kirjoitti:

        Mitä eroa 07 -> 08?

        - Ratin ympärillä viiksissä on enemmän merkkejä toiminnoille.
        - Tupakansytyttimen valo puuttuu. Tästä en ole varma milloin on hävinnyt. Entisessä 06 oli mielestäni.
        - Lisävarustevalikoima kasvanut:
        - 16" Lyra tai 17" Pallas vanteet.
        - Kääntyvät sumuvalot
        - Vko 37 väri Diamant hopea muuttuu Brilliant hopeaksi.
        - Uusi 1.8 TFSI moottori

        Nämä tuli mieleen, eli kovin paljon muutoksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1308
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe