Olisiko täällä joku tietävä veneilijä joka kertoisi miten vesivoiteluakseli toimii.joku öljykuppi siellä on onko muuta huolettavaa rasvausta ym......
Pilssiin tulee vettä aina ajaessa ja on rasvaista ilmeisesti akseli vuotaa jelppailkaa tumpeloa
Vesivoiteluakseli
12
3271
Vastaukset
- Tiivistäjä
Vannasputken takapäässä oleva laakeri (yleensä kumia) on vesivoideltu. Vesi pääsee sen läpi esteettä vannasputkeen.
Vannasputken etupäässä on usein. ns. poksitiiviste eli kiristysholkkitiiviste – niin varmaan sinullakin. Sen sisällä on akselia kiertävä ns. talinauha, joka pidetään rasvattuna. Sitä hoidetaan painamalla kierrettävän rasvakupin avulla sisään rasvaa (aina pidemmän ajon jälkeen). Kun tämä ei enää riitä vaan tiiviste vuotaa, on aika kiristää kiristysholkkia (ei liiaksi, jotta poksitiiviste ei kuumene liikaa kitkan vaikutuksesta). Jossakin vaiheessa talinauhastakin tulee entinen ja se on uusittava.
Itselläni oli suurin piirtein tuollainen edellisessä veneessä. Nykyisessä samaa asiaa ajaa mekaaninen Manecraft-liukurengastiiviste. Erittäin huoleton ja toimintavarma, olen varsin tyytyväinen päästyäni eroon ”talipoksista”.- APUVAAAAAAAAAAAAAAAAA
TARKOITATKO POKSILLA KUMI HOLKKIA JOKA ON KLEMMERILLA KIINNI
- taitaa olla volvon kamaa
APUVAAAAAAAAAAAAAAAAA kirjoitti:
sellainen musta vähän kortsua muistuttava kuminen tiiviste taitaa olla Volvon Black Jack ; kysäisepä volvon huollosta miten sen kanssa toimitaan .
Taliboksit ei ole tehty kumista, ne on kyllä usein kumiletkulla ja klemmareilla kiinni siinä vannasputkessa . Itse tiivistepoksi on usein pronssia.
Noita löytyy sitten vielä ns. stefapoksi , jossa on huulitiivisteet sisällä sekä öljyvoitelu .
ManeCraft kuten edellä mainittiin, on rakenteeltaan liukurengastiiviste - vaihdoin itsekin sellaisen vanhan taliboksin tilalle. Mainio muuten tuo ManeCraft - tiiviste, ei vuoda enää tipan tippaa vettä pilssiin . Sekin vaatii vesivoitelun, joka liukuvassa veneessä on varmistettu lisä vedensyötöllä. - !!!!!!
APUVAAAAAAAAAAAAAAAAA kirjoitti:
Voi vitun isäsnussija, riittää kun kysyt asian kertaalleen!
- itse korjailet
!!!!!! kirjoitti:
tiivisteet nussimalla isääsi, vai miten tuo tähän liittyi. Tarkistahan pääsi sisältö. Jos neste on keltaista, se todellakin on kusta.
- täällä
!!!!!! kirjoitti:
Miten ihmeessä tänne veneilypalstoille eksyy tämmöisiä pissapäitä. Onko nämä ihan oikeesti veneilijöitä vai jotenkin muuten henkisesti epätasapainoisia yksilöitä. Toivottavasti en törmää sinuun vesillä...
- ohiajaja
täällä kirjoitti:
Miten ihmeessä tänne veneilypalstoille eksyy tämmöisiä pissapäitä. Onko nämä ihan oikeesti veneilijöitä vai jotenkin muuten henkisesti epätasapainoisia yksilöitä. Toivottavasti en törmää sinuun vesillä...
Ei törmäillä, ajetaan ohi haittaa aiheuttamatta ja morjenstellaan.
- Harkintaa
!!!!!! kirjoitti:
Kuuleppa hieman. Et ole yhtään "kovis" vaikka osaatkin kirjoittaa huonosti ja huonolla maulla.
Toivo todellakin että et törmää tavalliseen veneilijään, he saattavat tervat ja öljytä sinut, jonka jälkeen päällesi kaadetaan höyhentyynyllinen nöyhtää ja sinut jätetään merimetsojen ruuaksi jollekin pienelle luodolle joka korkeamman veden aikana ei ole edes näkyvissä. - toinen boksillinen
Vielä tuosta holkista, niin onko siinä vastamutteri myös?
Koitin putkipihdeillä vääntää ulkopäästä ja ei mitään!
Ne on sen verran kookkaita, ettei avaimia löydy! Akseli 35 mm, uloin pronssinen mutteri 58 ja toisen pään 64mm (kiristysmutteri ilmeisesti?) Vissiin toiset putkipihdit ostettava! - toinen boksillinen
Ne on sen verran kookkaita, ettei avaimia löydy! Akseli 35 mm, uloin pronssinen mutteri 58 ja toisen pään 64mm (kiristysmutteri ilmeisesti?) Vissiin toiset putkipihdit ostettava! - menee
toinen boksillinen kirjoitti:
Ne on sen verran kookkaita, ettei avaimia löydy! Akseli 35 mm, uloin pronssinen mutteri 58 ja toisen pään 64mm (kiristysmutteri ilmeisesti?) Vissiin toiset putkipihdit ostettava!Miulla ainakin on boksin kiristysholkki ihan käsitiukkuudessa. Rasvaprässillä laitoin vannasputkeen rasvaa noin 100 painallusta ja alkoi vedentulo loppua ja loppuikin. Rässäämisessä pitää olla varuillaan, ettei työnnä alapään kumilaakeria pois paikoiltaan.
Voi tietysti olla, että talinauha on ihan lopussa tai poksi on vedetty ihan liian tiukalle ja nauha on palanut. - APUVAAAAAAAAAAAAAAAAA
taitaa olla volvon kamaa kirjoitti:
sellainen musta vähän kortsua muistuttava kuminen tiiviste taitaa olla Volvon Black Jack ; kysäisepä volvon huollosta miten sen kanssa toimitaan .
Taliboksit ei ole tehty kumista, ne on kyllä usein kumiletkulla ja klemmareilla kiinni siinä vannasputkessa . Itse tiivistepoksi on usein pronssia.
Noita löytyy sitten vielä ns. stefapoksi , jossa on huulitiivisteet sisällä sekä öljyvoitelu .
ManeCraft kuten edellä mainittiin, on rakenteeltaan liukurengastiiviste - vaihdoin itsekin sellaisen vanhan taliboksin tilalle. Mainio muuten tuo ManeCraft - tiiviste, ei vuoda enää tipan tippaa vettä pilssiin . Sekin vaatii vesivoitelun, joka liukuvassa veneessä on varmistettu lisä vedensyötöllä.uskaltaako kumiletkun irrottaa veneen ollessa vedessä vai seuraako vedenpaisumus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576